BrutuZ Skrevet April 16, 2008 Share Skrevet April 16, 2008 Hei var og prøve kjørte en 325 i går som clutchen små dirret/ristet litt på når jeg tok den ut. eieren sa det fulgte med en nye clutch, men er det så enkelt som og bytte den eller er det et støre problemjavascript:emoticon(':?:') den var også vanskelig og sette i 2 gir. det kom en samme lyd som når man slipper clutchen litt tidelig, hva er dette på grunn av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 Det at det skraper(det du mente?) når du satt den i 2. gir kan være at synkroniseringa til 2. gir er dårlig. Rister ved igangsetting kan bli borte ved skifte av clutch. Evnt. må svinghjulet dreies pga. sprekker eller kuler i overflaten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 Synkro-ringene fra 1-2 som er dårlig, tyder på rask giring fra 1.-2. Typisk ungdomskjørt! Ville revurdert et slikt kjøp. Det er dyrt å overhale girkasse så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 jeg var med han og prøvde. Selgeren sa at det var clutchen som gjorde både skrapinga og vibrasjonene i clutch pedalen. Pedalen kan vel kanskje stemme. Men skrapinga mente jeg kunne være noe helt annet og han bare brukte clutchen som unnskyldning, Defor jeg ba han spørre dere gutta Som sagt skraper den veldig fra 1. - 2. eller 3. - 2. er ett fett. Så dere mener det er synk. ringene? for da tror jeg vi gir faen i den bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrutuZ Skrevet April 17, 2008 Forfatter Share Skrevet April 17, 2008 ok, er synkro-ringene vanskelig og bytte og hvor mye koster en nye en ca? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andybooy Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 ok, er synkro-ringene vanskelig og bytte og hvor mye koster en nye en ca? da kan du koste på deg ei ny kasse istede;) ringene er inne i kassa, da må du klyve å styre, vis du ikke har erfaring med dette, kan de være en smule vanskeli;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrutuZ Skrevet April 17, 2008 Forfatter Share Skrevet April 17, 2008 hva koster en kirkasse ca? og er det noen andre alternativer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 hva koster en kirkasse ca? og er det noen andre alternativer? Brukt, ligger vel fra 2500-4000kr? Men er viktig og forsikre seg da. Hvis du får tak i en overhalt girkasse med kvitterting for en grei penge. hadde jeg satset på det. Bare sørge på får og få tilnærmet lik avslag i pris. Begynne å rote neddi girkassen med massevis av tannhjul, er ikke bare bare. Koster fort gjør det også! Da kan man jo også bytte clucht samtidig OG hardykobling.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 Problem med slik lyd og synkronisering er gjerne feil/ dårlig olje... Min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 Skal vel være ATF olje på den kassa der. Hadde lånt med meg bilen og sjekka litt jeg. Be evnt. et verksted si hva de mener om girkassa, om du er usikker selv. Men skraping inn i 2. gir tyder veldig på sliten synkenhet på 2. giret. Noe som Azeton nevnte, er veldig typisk på ungdomskjørte biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet April 18, 2008 Share Skrevet April 18, 2008 Den er god, han kar'n er fortsatt bombe sikker på at clutchen er problemet da.. et trust lager eller noe. Men vi skjønner ikke logikken i det siden bare 2. skraper. Så vi får med en kasse. Han mener det er helt feil. Men vi har fått krangla oss til det da Trust lageret er dog helt sikkert det som gjør at clutch pedalen rister da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet April 18, 2008 Share Skrevet April 18, 2008 Den er god, han kar'n er fortsatt bombe sikker på at clutchen er problemet da.. et trust lager eller noe. Men vi skjønner ikke logikken i det siden bare 2. skraper. Så vi får med en kasse. Han mener det er helt feil. Men vi har fått krangla oss til det da Trust lageret er dog helt sikkert det som gjør at clutch pedalen rister da. Fordi at? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 19, 2008 Share Skrevet April 19, 2008 Uten å ha prøvekjørt bilen, men ut fra beskrivelsene som blir gitt er jeg så og si helt sikker på at problemet her er lamell/svinghjul og synkroniseringa til 2. gir. Skift komplett clutch og girkasse, samt se om svinghjulet trenger bearbeiding. Så blir det nok i orden igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå