Gå til innhold

Mont./sveising av forsterkede fester bærebru/gearkasse E36


-Anders-
 Share

Anbefalte innlegg

Tja.. Mye jobb og mye jobb.. Vil vel si at det er forholdsvis mye jobb JA..

Spørs hva man definerer med det.. Ned med bakstillinga, demonter og fjern bensintanken Rensk karosseriet ned til stål, sveis på, og monter alt.

Og som de fleste vet??:D Er vel omtrent ingen som vet akkurat det.. Foruten de som får slitasjebrudd i karosseriet som BURDE hatt forsterkninger fra dag 1..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare safe meg jeg. Og jeg liker at ting er ordentlig og HOLDBART! Snakka med Tore på konghelle bil etter tips fra bmw. Han hadde en god kompis visstnok som hadde drivi mye med det der. Så skulle få pris til uka. Tenkte å kjøpe "plate"-kit på turner motorsport eller hos koed. Noen som har formening om evt pris på jobb? snakker vi over 10 K her :)

Har du montert detta teddysen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har gjort det.. Reiv hele sjiten sundt.. :D

Sveiste oppi ny plate, naglet den og sveisa oppi forsterkninger.. Bare på traversen bak da.. Men så enkelt som å ta ned bakstillinga er det nok ikke.. Med mindre du har lyst til å sjanse på at du greier å sveise uten at hele bensintanken eksploderer i TRYNET på deg..

Altså, løsne hånbrekkvaiere og skru ned bakstillinga, værre er ikke akkurat det, men så er det det at du skal ha litt plass da.. Også sitter bensintanken 2 cm unna de forreste forsterkningene.. Og jeg tok IKKE den sjansen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 97' mener jeg det kom på M3en ja, så kan stemme det...

I følge den lokale Bmwforhandleren omtaler BMW selv problemet som ett "når det oppstår", og ikke ett "hvis det oppstår" problem.. De skal visst være veldig klar over at hard bruk fører til karosseribrudd i opphenget.. Den løsningen de lagde på innfesting til travers viste seg å fungere som en vektarm, snarere enn en "kraftfordeler" som deler kraften utover ett større området.. Hele området denne er sveiset fast i blir rett og slett revet løs fra karosseriet.. For de som vet hvordan innfestinga ser ut, kan dere tenke dere ett kaffekrus, med en rundede kanter, og en hylse med gjenger inni sveiset fast i midten av denne og nedover.. Bolten skrus nedenfra og opp i gjengene i hylsa og dermed blir kraften spredd utover ett større område på plata..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...