-Anders- Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 Som de fleste vet er E36 M3 levert originalt med noen forsterkninger der det viste seg å være svake punkter på e36. Vet disse må sveises på, men er det mye jobb? Noen her inne som har gjort dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 Tja.. Mye jobb og mye jobb.. Vil vel si at det er forholdsvis mye jobb JA.. Spørs hva man definerer med det.. Ned med bakstillinga, demonter og fjern bensintanken Rensk karosseriet ned til stål, sveis på, og monter alt. Og som de fleste vet?? Er vel omtrent ingen som vet akkurat det.. Foruten de som får slitasjebrudd i karosseriet som BURDE hatt forsterkninger fra dag 1.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet April 17, 2008 Forfatter Share Skrevet April 17, 2008 Jeg vil bare safe meg jeg. Og jeg liker at ting er ordentlig og HOLDBART! Snakka med Tore på konghelle bil etter tips fra bmw. Han hadde en god kompis visstnok som hadde drivi mye med det der. Så skulle få pris til uka. Tenkte å kjøpe "plate"-kit på turner motorsport eller hos koed. Noen som har formening om evt pris på jobb? snakker vi over 10 K her Har du montert detta teddysen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 jeg har gjort det. går fort å ta ned bakstillinga tar 1 time max. revnet min så veiste opp forsterkninger på alle 4 i bakstillinga. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 Ja har gjort det.. Reiv hele sjiten sundt.. Sveiste oppi ny plate, naglet den og sveisa oppi forsterkninger.. Bare på traversen bak da.. Men så enkelt som å ta ned bakstillinga er det nok ikke.. Med mindre du har lyst til å sjanse på at du greier å sveise uten at hele bensintanken eksploderer i TRYNET på deg.. Altså, løsne hånbrekkvaiere og skru ned bakstillinga, værre er ikke akkurat det, men så er det det at du skal ha litt plass da.. Også sitter bensintanken 2 cm unna de forreste forsterkningene.. Og jeg tok IKKE den sjansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet April 17, 2008 Forfatter Share Skrevet April 17, 2008 Ikke kan jeg å sveise heller. Blir spennende å høre pris på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 Er vel bare 3.2 som ble levert med disse forsterkningene fra fabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet April 17, 2008 Share Skrevet April 17, 2008 Fra 97' mener jeg det kom på M3en ja, så kan stemme det... I følge den lokale Bmwforhandleren omtaler BMW selv problemet som ett "når det oppstår", og ikke ett "hvis det oppstår" problem.. De skal visst være veldig klar over at hard bruk fører til karosseribrudd i opphenget.. Den løsningen de lagde på innfesting til travers viste seg å fungere som en vektarm, snarere enn en "kraftfordeler" som deler kraften utover ett større området.. Hele området denne er sveiset fast i blir rett og slett revet løs fra karosseriet.. For de som vet hvordan innfestinga ser ut, kan dere tenke dere ett kaffekrus, med en rundede kanter, og en hylse med gjenger inni sveiset fast i midten av denne og nedover.. Bolten skrus nedenfra og opp i gjengene i hylsa og dermed blir kraften spredd utover ett større område på plata.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå