Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :D

Pratet med BMW i går og da frarådet de meg fra og kjøpe K&N cone luftfilter til bilen min..

De sa dette lett kunne føre til at luftmengdemålern tok kvelden siden den ikke var beregnet på å få inn så mye luft..

Er det noe i dette?

Bør jeg styre unda?

Takk!...

Skrevet

styr unna er nå mitt råd. Greit med engang, men når man skal begynne og rense det så kan det ende opp med for mye olje på filter (om det kanskje er første gang man gjør det eller slikt). Da har du muligens gjort det helt store, om du ikke har litt flaks da : )

  • 3 weeks later...
Skrevet

Pakk filteret inn i filler når det er nytt og etter rengjøring og oljet inn.

Hiv det i tørketrommelen i en par minutter , det tar det værste av oljen.

Trykkluft blåser bare filteret tørt.

Men det er jo bare å montere , kjør noen mil , ta av LMM og gjør den rein , kan ikke tenkte meg det er gunstig at glødefunksjonen på hetfilmen i LMM har godt av å være dynket i olje. Noen biler har grei patent på LMM så den er lett å skru av og gjøre rein.

Dette er bare tipping fra min side , men det burde virke. Selvrensingen på LMM , på de LMM som har det , så tror eg den blir utført på intervall. Så renser du LMM selv i starten så tror eg det er håp.

Men på en bensiner så burde du remappet bilen , vet det ikke trengs på diesler men på bensinere bør en remappe hvis det er stor endring i luftstrømning.

Skrevet

1. Hva slags olje er det snakk om her egentlig?

2. Får man med dette når man kjøper K&N kit?

3. Hvorfor bare rense i starten som du sier? (Går det seg til?)

4. Hvordan vet jeg om min LMM har selvrensing?

5. Remappe hjernen? (Hvorfor, Dyrt?)

Skrevet

Det kan komme litt smuss på LMM i starten når en har nytt KN filter , LMM kan gjøres rein , gjør dette i starten.

smøring og rensemidler til KN filter får man kjøpt utenom , kommer ikke med filter.

Mitt filter smusser ikke lengre nå , så det fungerer fint her.

Om LMM din har selvrensing eller ikke må du spørre andre om , det vet jeg ikke.

Remapping er fordi du endrer luftstrømingen til motoren , dvs du gjør forandring på luft/drivstoff mix , det er sånn jeg har forstått det ihvertfall.

Om det er så mye at du trenger remap , det er et annet spørsmål. Pris ? Det må du nesten bare ringe rundt og spørre og om det er nødvendig.

Men ha no litt tålmodighet og snus rundt litt og se ka som er av muligheter.

Skrevet

Jeg har hatt KN i mange år både på den gamle Corradoen og på e46 jeg har nå. Har ikke hatt noe problemer med røket lmm.

Grunnregel nr.1 er å følge det som står i bruksanvisningen når en kjøper rensesettet. Dessuten bør man legge på tynne strøk olje og la disse få trekke godt inn i papiret. IKKE spray på baksiden av filteret! Da er det stor sansynlighet for at det havner olje på lmm. Etter at siste lag er lagt på, jeg pleier legge på to tynne lag, og filteret har fått tørke bruk så en fille til å førke bort evntuell overfløodig olje. Når filteret ikke svetter ut mere olje er det bar å montere det igjen. Gjerne la det stå på over natten før en kjører slik at olje damp fordunster og oljen trekker seg godt inn i papiret.

Dette fungerer like godt hver gang for meg. Renset senest i går KN filteret på e46'en :-)

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...