Gjest Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 mistet lappen igår.. 134.81 i 80, er det noen mulighet å beholde mopedlappen eller lettlappen (har lettlappen) ?
Springsteen Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Inndragelse gjelder nok desverre også disse.. gjelder vel alle kjøretøy.
JoCCe Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Hadde du moped førerkort eller førerbevis? Du kan, om du blir hemmet i skole gang eller har en anna sinnsykt go grunn til det få kjøre moppis i spærre tia, da må du søke til politiet. er selv lappløs så. Kjipærn å bli fotgjenger EDIT: må legge til at grunnen skal være veldig go siden det skal være en straff som svir masse Gjør man noe dumt må man tåle straffa det her jeg lært .
Sommerfelg Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Hadde du moped førerkort eller førerbevis?Du kan, om du blir hemmet i skole gang eller har en anna sinnsykt go grunn til det få kjøre moppis i spærre tia, da må du søke til politiet. er selv lappløs så. Kjipærn å bli fotgjenger EDIT: må legge til at grunnen skal være veldig go siden det skal være en straff som svir masse Gjør man noe dumt må man tåle straffa det her jeg lært . Hvor ''mistet'' du lappen? hadde de kontroll utenfor Svingen i bardufoss ? hehe
Gjest Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 jeg hadde lettlappen så da hadde jeg også moped på samme.. er snekkerlærling så blir litt stress iogmed at jeg jobber på mange forskjellige plasser.
JoCCe Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Tror ikke det er grunn nok, da det sikkert går busser imellom? Taxi sjofører kan miste lappen de å, å de er værtfall avhengi av lappen.
Mexos Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Jeg har mopedførerbeviset mitt stående enda i tilfelle jeg skal miste lappen
Dannis Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 dersom du hadde mopedførerbeviset før du kjørte opp til bil så beholder du dette. kjenner en som mista lappen i et par år og han dro til politiet for å levere inn moped lappen fordi han trodde han måtte, men de sa at han bare skulle beholde den. kjipt å være fri for lappen, fikk min tilbake for et par mnd siden.
Johnsen Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Førekortbeslag er nok desverre førerkortbeslag!
Gjest Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 så er ingen mulighet for å søke om å få mopedlappen ?
Torbjørn H Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Hvor ''mistet'' du lappen? hadde de kontroll utenfor Svingen i bardufoss ? hehe Off Topic: Det heter PÅ Bardufoss.
Johnsen Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Muligheten er jo så klart der... Men, kommer vel litt an på alderen din (?), prøvetid, grad av fart på overtredelsen osv. 135 i 80-sonen er jo forholdsvis mye og vil vell bli sett på som uaktsomt, dvs brudd på vegtrafikklovens §3, og da tviler jeg vel egentlig at de lar deg komme ut på vegen igjen før straffetiden er over. Men jeg syns absolutt du skal sende et saklig brev å høre om muligheten. Treffer du på rette folkene, så er det nok ikke umulig, hvis du begrunner det med jobb osv. Er jo litt begrenset hvor mye ugang man klarer å få til med en moped! Lykke til, kjipt når slikt skjer, 135km er jo ikke SÅ fort da!
Gjest Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 er 18 så har prøvetid.. kan høre med sjefen om han kan sende et brev om at han trenger meg på jobb å slikt, eller få en advokat til å formulere et brev ? syns moped er straff nok
-Anders- Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Bare å glemme. men er lov å prøve! Har selv prøvd det meste siden jeg mistet førerkort i sept i fjor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå