Gå til innhold

E30 318is Touring *Solgt*

635csi
 Share

Hvilken front skal jeg bruke?  

120 stemmer

1. 1. Hvilken front skal jeg bruke?

• Is-leppe
      23
    • Rieger infinity
      22
    • M-tech II
      76

Anbefalte innlegg

Byttet for en tid tilbake ut min trofaste 84 320i (Krokanis`n) med en litt nyere utgave av E30: 93 316i Touring. Den er originalt utstyrt med airbag i rattet og ABS. Ellers er det sparsomt med ekstrautstyr som el.vindu desverre.

Kjøpte den uten motor, for så å montere en 318is-motor jeg hadde for hånden. Bilen er ellers helt original, men det skal ikke vare lenge. Men siden dette er arbeidsbilen min, blir det ikke et "værstingprosjekt". Det skal jo gå an å bruke den også :D

Planer:

- montere senkefjærer/dempere

- alu. felger

- diskret styling

- solfilm på ruter

- evt. ny lakk i en litt mørkere farge

Legger ved noen bilder av bilen slik den ser ut før jeg gjør noe som helst med det kosmetiske.

Først et lite bilde av gamlebilen, "Krokanis`n", som forøvrig bærer navnet med sin rett :D

g5m3du3juud62ssj0kis.jpg

Touringen:

ea30wxotjrvrupxtcytd.jpg

ytnmr1l7mz5bef7dw8fa.jpg

2dnk3utx0i7b4aydwssv.jpg

zvvpter8ncv1imomvi2z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

planene håres fine ut dem. lakk den opp i samme farge. men bytt ut hovedsølvfragen i lakkblandinga, med en som er litt mere sparkling, så legger du litt sot toning i siste strøket med klarlakk. da blir den meget fin i lakken. 50 el 60/40 senking.

hvordan felger er tanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planene håres fine ut dem. lakk den opp i samme farge. men bytt ut hovedsølvfragen i lakkblandinga, med en som er litt mere sparkling, så legger du litt sot toning i siste strøket med klarlakk. da blir den meget fin i lakken. 50 el 60/40 senking.

hvordan felger er tanken

Du har ikke noen bilder av denne fargemodifikasjonen som du her antyder?

Har allerede kjøpt inn komplett APEX 60/40. Dette settet er beregnet for 6`er, så jeg regner med at senkingen foran kanskje ikke blir mere enn ca 50mm siden jeg har lettere motor. Men men, det er jo tross alt en bunnpanne under der som jeg har tenkt å beholde i hel tilstand :D

k02d8gxtkgsg9r0qhapc.jpg

Når det gjelder felger skal jeg straks hente noen 17" 100+ -felger med gunstig innpress (ligner litt på TSW Imola). Holder på å montere senkesett nå, så jeg kommer med et par bilder så snart jeg har fått montert ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal se om jeg finner noen bilder av den touringen jeg lakka sånn. men dm må isåfal mailes hvis jeg finner dem igjen.

Si fra om du finner noen bilder da.

Dro fram noe av stylinga jeg har hatt liggende i påvente av montering. IS-leppe og Zender sideskjørt (ligner litt på originale skjørt til Touring).

qkeztpe0tyfurw2no7o8.jpg

Har bestilt dette hekkskjørtet hos Realcar, venter spent på pakke.

f95vxddq7lq8depdtgd1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vist du skal ha komplett senkesett har jeg et fabrikknytt i eske. vist du har 45 mm fjærbein,

btw,, er dønn lik bilen min,, men jeg har en 89 320

Har allerede kjøpt inn 60/40 APEX Sport som jeg holder på å montere. Har forresten 51mm fjærbein originalt på min.

Har du gjort noe spennende med bilen din da? Styling og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått montert ferdig senkefjærer og dempere. Her var det jaggu modent for utskifting ja. Demperne foran var punkterte, noe som har medført oljefyllte fjærbein :D Ene fjæra bak var knekt, demperne punkterte, og støtdemperlagrene var helt oppmorkna. Så ikke ut som noe av dette hadde vært skifta siden bilen var ny :lol:

Legger ved et par bilder av arbeidet, kommer med flere når jeg har fått på hjula.

Demontert fjærbeinet foran:

gqymlilhdqq563pul3yv.jpg

Montering av demper og fjær foran:

rizh8sut0ahx2ebfb6gn.jpg

Ferdig montert bak. Monterte K-sport støtdemperlager som visstnok skal være stive og bra. Diffen som skimtes i bakgrunnen er den store typen med sperre som jeg tidligere kjøpte av Plumbo her på forumet. Eksosanlegget har jeg kjøpt av TSL. Takk til begge :D

s5xivo67coec2pledccq.jpg

Da gjenstår det å montere hjul og vaske bilen litt i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk spyla bort den værste skitt`n av bilen i dag, så da tok jeg liksågodt et par bilder med senking og felger:

Den ble ikke så lav foran som jeg kanskje hadde forestilt meg, men syns egentlig det ser greit nok ut.

r2o2f5eepfz3ulvn3gfs.jpg

0orxymysblemrck91ab9.jpg

Suverent innpress foran.

2anw2yj5tvwo0jtnlgxe.jpg

Blir kanskje 5mm spacer bak.

pdwbf4xwv2h3el9d04by.jpg

Tok et bilde med senterdekslene på. Syns det ser litt mere "racing" ut uten deksel, så de blir foreløpig ikke montert fast.

gy2y3fo7xhkx5cnvtxy6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må bytte den skåla om er mellom fjæra og topplagringa så fjærbeinet må av, det var du som kjøpte eksosen ja,. jeg svikta isn og gikk for en litt kvassere 4er. skal du på noen treff i år? bmwccn sitt treff på våler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se om jeg kanskje skal ta meg bryderiet med å montere sånne senkeskåler etter hvert da.

Har selv vært litt inne på tanken på s14-motor, men så skulle jo dette bli et lavbudsjettprosjekt da :)

Har ikke planlagt hvilke treff jeg ska på ennå denne sesongen, men Våler kan nok bli aktuelt ja. Har vært på mange treff på Lånke i regi BMWCCN avd. Trøndelag, og jeg ser det trengs at vi med interesse for litt eldre BMW også møter opp.

Forrige helg var jeg på treff på Lånke i regi Nordmøre Gatebilklubb, og der fikk vi se flere meget friske BMW`er, bl.a. E30 med S38b36 Turbo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sendte jeg mail til Realcar for å etterlyse hekkskjørtet jeg bestilte for over 4 uker siden. Fikk da vite at de naturligvis hadde sluttet å samarbeide med det firmaet som leverte dette skjørtet, og heller begynt med Rieger (Grøss :shock: ) Og her har jeg altså gått og ventet uten å få beskjed!!! :evil:

Etter en aldri så liten skarp diskusjon med en meget ydmyk selger, fikk jeg forhandlet frem et ok tilbud på dette skjørtet:

wftq7vovetwmsdyv8rlt.jpg

Ser ikke bort ifra at denne vil passe greit inn i "clean-look"-plana mi. Så da blir det bare å smøre seg med tålmodighet ennå et par uker :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...