Gå til innhold

Hvilken front skal jeg bruke?  

120 stemmer

1. 1. Hvilken front skal jeg bruke?

• Is-leppe
      23
    • Rieger infinity
      22
    • M-tech II
      76

Anbefalte innlegg

• Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg har stordiff med 3.73/3.64 eller noe sånt i utveksling, så da drar den nok litt tyngre enn normal. Forbruket ligger på rundt literen på småkjøring, godt under på langkjøring. Kjenner at 5.giret blir li "til overs" pga. manglende moment av og til da, hehe :wink:

Kjøpte bilen uten motor, men girkassen var med. Motoren og girkassen jeg kjøpte i etterkant stammer fra en E30 318is, så ingenting er fra E36 her nei. Siden det fulgte med girkasse på denne motoren solgte jeg bare den jeg hadde fra før. Da jeg skulle montere drivverket fikk jeg ikke tilpasset mellomakslingen selv om jeg løsnet justeringene og klemte den helt sammen. Var ikke mye om å gjøre, men den måtte kappes litt uansett. Hvorfor vet jeg rett og slett ikke siden jeg også hadde lest meg fram til at disse kassene skulle passe overens.

Skrevet

Ja alle e30 med m40 og m42 har nøyaktig samme kasse... Men hvis du bruker ei e36 iS kasse så får du 1:1 i femte gir istedet for i fjerde gir som du har nå :)

Skrevet

Sier du det ja, det var ny informasjon for min del :) Kunne vært et bra alternativ til å bytte diff hvertfall. Vurderte en stund om jeg skulle bytte til 3.91 utveksling, men vil egentlig beholde sperrediffen jeg allerede har. Stod 4.17-diff på bilen da jeg kjøpte den, men da ble det litt mye turtall etter min smak.

Går ut i fra at kassen fra E36 er "bolt-on" på E30 da eller?

Skrevet

Hmm, dette skal jeg ha i bakhodet dersom det dukker opp en E36-kasse i rimelig nærhet av der jeg bor :)

Men foreløpig må jeg nok prioritere det kosmetiske siden bilen egentlig fungerer bra som den gjør. Skal prøve å få til en lakkering nå i nærmeste framtid, siden E24`n er operativ og kan brukes i mellomtiden :)

Skrevet

En liten halvtimes pågangsmot førte i dag til frontrutebytte. Med rett verktøy er dette nesten bare en lek :D

Gamle ruta var litt slitt, og den hadde heller ikke originalt tonet kant. Nyruta var hakket bedre på begge punkt:

Tatt ut gamleruta:

2y5zlb0i3kny3erdd9aq.jpg

Ferdig montert rute med grønn kant:

40hbxjvpkjd32w0aiccz.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Har ikke vært hos BT ennå nei, har prioritert E24`n i det siste. Og i går kjøpte jeg en andel i en båt som skal fikses og sjøsettes rimelig kjapt, så vi får se når jeg rekker det. Må sjekke ut litt dette med den 11cm klossen som folk driver og snakker om. Tviler på at den går under bilen min for å si det sånn :?

• 3 weeks later...
Skrevet

Fortsatt litt lite framgang her grunnet mange jern i ilden, men nå har jeg hvertfall fått montert Hartgefelgene. Vurderer en rask lakkering av styling og alt under dørlistene i stedet for hellakkering. Blir bra nok som bruksbil likevel tenker jeg.

8oty1y7la9n2rdxs14i2.jpg

Passelig innpress foran, bak bruker jeg 6mm spacer:

wo61i1qu7062atcmsk8i.jpg

z23fz5fvl71bbysgfj5n.jpg

98sx9pu22cgddbx1deli.jpg

ac69ing7joxmlpz01m7a.jpg

Skrevet

Det ble jo utrolig bra. Angrer på salget nå ja. Jaja ser ut som de er i de beste hender iallefall :D

Stylingen min blir skiftet ut til m-tech nå siden en luring moste framfangeren på parkeringsplassen her.

Skrevet

Er nok fornøyd med felgene selv også ja, selv om jeg neeeesten kjøpte de skrudde Hartgefelgene som var til salgs i Sverige her for en liten tid tilbake :wink: Får greie seg med skrudde Hartge på 635`n.

Gamlefelgene dine blir nok værende i mine hender i lang tid fremover ja Trond, hehe :D Fått seg nye deksler også, så da trenger de kun en liten oppfrisking av felgkantene, men det får bli senere en gang.

Går greit å kjøre med 16", så får Compomotivehjula ligge og hvile seg til jeg får et infall om å bruke de litt som variasjon :)

Det armlenet (som noen kanskje vil karakterisere som litt "harry") var greit å montere. Prøvde det først på uten å skru det fast for å se hvor det passet best, så tok jeg av konsollen og skrudde det fast der jeg hadde merket opp. Meget gunstig å hvile seg på dette, selv om det er litt storromma. Må venne seg til å dra det bak for å få opp brekket helt, og det lille oppbevaringsrommet på konsollen blir litt dårligere tilgjengelig :)

Edit: Trond, håper den påkjørselen ikke var din skyld?? M-tech tror jeg vil bli bra, populær styling hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...