lars320d Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Har en 05 320cd med m-pakke, og bruker de originale 17"M-sport felgene som fulgte med bilen som vinterhjul. Begynte å merke virbrering i rattet ved ca 80-90km/t forrige uke, og fikk konstatert kast i to(!) av felgene da jeg skulle avbalansere hjula på nytt. Hadde nye dekk på dem i januar, og da var felgene fine. Bare jeg som har kjørt bilen, og ikke merket at jeg har dundra over noen dumper/hull i veien. Er dette bare maks uflaks eller er det jævli fort gjort å få skade på felgene?? Står å skal kjøpe sommerhjul nå, og har selvfølgelig lyst på 18" men blir helt svett av å tenke på hvor kjipt det er å få ødelagt felgene. Noen som har noen erfaringer/beroligende ord?? Bor i Oslo, og som kjent så er det kun dårligere veistandard de værste stedene i Afrika, så burde jeg droppe tanken om 18"???
Ad|oS Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 Orginalfelger pleier å være solide, så rart at du plutselig har fått problemer nå. Dekkne pleier jo ofte være litt skjeive slik at det må justeres litt med lodd selv om felgene er helt nye. Derfor er min eneste tanke at det kan ha falt av noen lodd, men regner med du har sjekket dette. Dessuten, hvor mye kast var det egentlig i hjula da du fikk avbalansert dem på nytt? Er jo ikke 100% sikkert at det er dette som gjør at du får vibrering. Kan jo også være foringer og slikt som er slitt. Angående størrelse på felgene er jo det kun etter hva du liker selv. Er mer komfortabelt med 60-profil enn 30-profil, så du må jo bare vurdere om du sette mest pris på komfort eller utseende hehe Men likevel kan du vel ha 45-profil på 18" (?!?), noe som egentlig ikke er så ille. Har selv 55-profil på vinter og 40/45 på sommeren og merker litt forskjell, men er absolutt verdt det! 18" burde ikke være noe problem altså PS: Orginalfelger tåler mer enn replica, men for et sett orginalfelger kan man få en del sett replica
lars320d Skrevet April 21, 2008 Forfatter Skrevet April 21, 2008 Tenker egentlig akkurat det samme, har mer tro på originalfelger enn replika. Og 225/45-17 burde jo være en "tryggere" dim enn 225/40-18.. Så det hadde detti av et par avbalanserings lodd på den ene felgen, og det var da jeg ble gjort oppmerksom på at det var kast i dem. Dritt! Men er dette bare maks uflaks, eller er det noe man må regne med?? Isåfall blir det et sett triste sommerhjul på bilen min!
larserso Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Har kjørt på 17" vinter og 18" sommer i Oslo siden februar i fjor, og har ingen problemer så langt. Daglig kjøring på møkkaveier som rundt Carl Berner osv med trikkeskinner. Null problemer så langt, men tar det selvfølgelig pent. Kjører org. 17" og BBS 18".
Ad|oS Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Vil påstå at du bare har vært uheldig. Kan selvfølgelig dette av et lodd en gang i blant, men skal ikke være noe du må regne med. Uflaks, men sånn skjer. Hadde ikke vært i tvil om 18" på E46 hadde jeg vært deg. Ser penere ut enn 17" på E46, og er ikke så mye i forskjell på profil. Den største forskjellen er egentlig pris på dekk/felger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå