andybooy Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 har en m20b27, som jeg skulle starte idag, etter bytte av svinghjul, som gjore at jeg ikke fikk gnist, motor funka fint, alså, den dro rundt som den skulle, den hadde komp, reg reima å alt var dobbel sjekka fler ganger, men da jeg faktisk fikk gnist på den, starta jeg, stoppa den ganske fort pga at eksos ikke var montert, men da jeg skrudde av tenninga, stoppa den liksom momentant, så satt jeg på eksos, å skulle prøve starte, men motor nekta gå rundt, så prøvde jeg dra den rundt, men oppdaga til en forskrekkelse, at reg reima bare dreiv å hoppa åver sporene sine på nederste hjulet! dette skal jo bare ikke gå ant! at den plutseli begynner å hoppe åver spora sine slikt!
The_transporter Skrevet April 20, 2008 Skrevet April 20, 2008 du har sikkert montert kammen feil i forrhold til veiva.. ventilen butta i stempelet,og ventilløfteren har da knekt.. å hvis du har fått dratt reima over hakka.. så er den ikke serlig stram,ellers tar du i for mye.. ting skal gå henholdsvis lett rundt
andybooy Skrevet April 20, 2008 Forfatter Skrevet April 20, 2008 du har sikkert montert kammen feil i forrhold til veiva..ventilen butta i stempelet,og ventilløfteren har da knekt.. å hvis du har fått dratt reima over hakka.. så er den ikke serlig stram,ellers tar du i for mye.. ting skal gå henholdsvis lett rundt nei er ikke montert feil iforhold til veiva. sier jo jeg har dobbelt sjekka alt, og jeg har dradd rundt motor MYYYYE før jeg fant ut hvorfor jeg ikke hadde gnist, de sjedde jo ikke noe da! men i øyeblikke den starta, da hoppa reg reima over spora sine, så motor stoppa, så når jeg prøvde vri rundt da sto den bare fast.
andybooy Skrevet April 20, 2008 Forfatter Skrevet April 20, 2008 vis jeg hadde montert feil, skulle ventil løftera knekt me de samma jeg vridde på nøkkelen, men de gjore dem jo ikke.
Nygaard Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Har du ikke stramma reime nokk så skjer slik. kanskje glemt skruen på strammehjule?
andybooy Skrevet April 21, 2008 Forfatter Skrevet April 21, 2008 Har du ikke stramma reime nokk så skjer slik. kanskje glemt skruen på strammehjule? den var stramma så mye som er muli.
Hyggmaister Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 du har sikkert montert kammen feil i forrhold til veiva..ventilen butta i stempelet,og ventilløfteren har da knekt.. å hvis du har fått dratt reima over hakka.. så er den ikke serlig stram,ellers tar du i for mye.. ting skal gå henholdsvis lett rundt Første jeg også tenkte på. Skal ikke stå mer enn 1 mm feil før ting går til helvete. Uansett må du ha gjort noe feil når du har hatt oppe motoren, slikt skjer ikke av seg selv!
kanutten Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 reima skal ikke strammes så my som mulig. den skal kunne vris rundt 90 grader etter stramming.
Mons1 Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Hva med å endre overskriften til "Drittmekaniker"??? Hvorfor er det bestandig slik at motorras rett etter mekking alltid blir vinklet slik at det er motoren som er dritt? Bel reg.reimen feilmonternt? Strammeren er feil-justert? Motorer med reg.reim er livsfarlig å mekke på hvis man ikke har full kontroll på monteringen. Det er inge tvil at reg.reimen enten hoppet over noen tagger grunnet feil med strammingen, eller så er reima montert feil! Løfteran knakk garantert av at stemplet slo opp i ventilen(e)! RS har en m20b27, som jeg skulle starte idag, etter bytte av svinghjul, som gjore at jeg ikke fikk gnist, motor funka fint, alså, den dro rundt som den skulle, den hadde komp, reg reima å alt var dobbel sjekka fler ganger, men da jeg faktisk fikk gnist på den, starta jeg, stoppa den ganske fort pga at eksos ikke var montert, men da jeg skrudde av tenninga, stoppa den liksom momentant, så satt jeg på eksos, å skulle prøve starte, men motor nekta gå rundt, så prøvde jeg dra den rundt, men oppdaga til en forskrekkelse, at reg reima bare dreiv å hoppa åver sporene sine på nederste hjulet! dette skal jo bare ikke gå ant! at den plutseli begynner å hoppe åver spora sine slikt!
kanutten Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 hvordan går det ann å montere en reg.reim feil?
Bmwfanatic Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 er lett det.. feil stramming, eller att den kommer ei tann eller 2 feil
knut_olestad Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 Det er alltid enklest å skylde på motoren Men i 99% av tilfellene er det mekanikeren som har gjort noe feil, og ja, det vet jeg av erfaring Men slikt lærer man av.
oddis Skrevet April 21, 2008 Skrevet April 21, 2008 At regreima hopper av / går i stykker skyldes primært av to grunner; enten så er reima for slakk i reimsatsen ellers er den for slitt og har tøyd seg og blitt avrevet. Er reg reim helt ny? Hvis ikke så inspiser den nøye og se etter skader på tennene. Det står anbefalt å dreie motoren to ganger rundt etter første oppspenning av reg reim, så deretter etterstramme (siden den jevner seg ut og blir slakk igjen). Jeg kan selv si at to runder som oftes ikke er nok, jeg bruker 2 runder og stramming +2 runder og stramming, da bruker den alltid å være bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå