Gå til innhold

dritt motor! ventil løftera knakk rett av!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en m20b27, som jeg skulle starte idag, etter bytte av svinghjul, som gjore at jeg ikke fikk gnist, motor funka fint, alså, den dro rundt som den skulle, den hadde komp, reg reima å alt var dobbel sjekka fler ganger, men da jeg faktisk fikk gnist på den, starta jeg, stoppa den ganske fort pga at eksos ikke var montert, men da jeg skrudde av tenninga, stoppa den liksom momentant, så satt jeg på eksos, å skulle prøve starte, men motor nekta gå rundt, så prøvde jeg dra den rundt, men oppdaga til en forskrekkelse, at reg reima bare dreiv å hoppa åver sporene sine på nederste hjulet! dette skal jo bare ikke gå ant! at den plutseli begynner å hoppe åver spora sine slikt!

Skrevet

du har sikkert montert kammen feil i forrhold til veiva..

ventilen butta i stempelet,og ventilløfteren har da knekt.. å hvis du har fått dratt reima over hakka.. så er den ikke serlig stram,ellers tar du i for mye.. ting skal gå henholdsvis lett rundt :P

Skrevet

ventilen butta i stempelet,og ventilløfteren har da knekt.. å hvis du har fått dratt reima over hakka.. så er den ikke serlig stram,ellers tar du i for mye.. ting skal gå henholdsvis lett rundt :P

nei er ikke montert feil iforhold til veiva. sier jo jeg har dobbelt sjekka alt, og jeg har dradd rundt motor MYYYYE før jeg fant ut hvorfor jeg ikke hadde gnist, de sjedde jo ikke noe da! men i øyeblikke den starta, da hoppa reg reima over spora sine, så motor stoppa, så når jeg prøvde vri rundt da sto den bare fast.

Skrevet

Første jeg også tenkte på. Skal ikke stå mer enn 1 mm feil før ting går til helvete.

Uansett må du ha gjort noe feil når du har hatt oppe motoren, slikt skjer ikke av seg selv! :lol:

Skrevet

Hva med å endre overskriften til "Drittmekaniker"???

Hvorfor er det bestandig slik at motorras rett etter mekking alltid blir vinklet slik at det er motoren som er dritt? Bel reg.reimen feilmonternt? Strammeren er feil-justert? Motorer med reg.reim er livsfarlig å mekke på hvis man ikke har full kontroll på monteringen. Det er inge tvil at reg.reimen enten hoppet over noen tagger grunnet feil med strammingen, eller så er reima montert feil!

Løfteran knakk garantert av at stemplet slo opp i ventilen(e)!

RS

har en m20b27, som jeg skulle starte idag, etter bytte av svinghjul, som gjore at jeg ikke fikk gnist, motor funka fint, alså, den dro rundt som den skulle, den hadde komp, reg reima å alt var dobbel sjekka fler ganger, men da jeg faktisk fikk gnist på den, starta jeg, stoppa den ganske fort pga at eksos ikke var montert, men da jeg skrudde av tenninga, stoppa den liksom momentant, så satt jeg på eksos, å skulle prøve starte, men motor nekta gå rundt, så prøvde jeg dra den rundt, men oppdaga til en forskrekkelse, at reg reima bare dreiv å hoppa åver sporene sine på nederste hjulet! dette skal jo bare ikke gå ant! at den plutseli begynner å hoppe åver spora sine slikt!
Skrevet

Det er alltid enklest å skylde på motoren :)

Men i 99% av tilfellene er det mekanikeren som har gjort noe feil, og ja, det vet jeg av erfaring :)

Men slikt lærer man av.

Skrevet

At regreima hopper av / går i stykker skyldes primært av to grunner; enten så er reima for slakk i reimsatsen ellers er den for slitt og har tøyd seg og blitt avrevet.

Er reg reim helt ny? Hvis ikke så inspiser den nøye og se etter skader på tennene.

Det står anbefalt å dreie motoren to ganger rundt etter første oppspenning av reg reim, så deretter etterstramme (siden den jevner seg ut og blir slakk igjen). Jeg kan selv si at to runder som oftes ikke er nok, jeg bruker 2 runder og stramming +2 runder og stramming, da bruker den alltid å være bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...