Gå til innhold

dritt motor! ventil løftera knakk rett av!

Anbefalte innlegg

Skrevet
reima skal ikke strammes så my som mulig. den skal kunne vris rundt 90 grader etter stramming.

er autostrammer på reima mi men vet ikke hvordan det er på di:p å sist jeg sjekka var de vifte reima som skulle kunne vries 90 grader, er snakk om REG reima hær;) desuten har jeg plokket den av nå, å den var ikke sæli pen nei, har ingenting me stramminga mi å gjøre

Skrevet
Hva med å endre overskriften til "Drittmekaniker"???

Hvorfor er det bestandig slik at motorras rett etter mekking alltid blir vinklet slik at det er motoren som er dritt? Bel reg.reimen feilmonternt? Strammeren er feil-justert? Motorer med reg.reim er livsfarlig å mekke på hvis man ikke har full kontroll på monteringen. Det er inge tvil at reg.reimen enten hoppet over noen tagger grunnet feil med strammingen, eller så er reima montert feil!

Løfteran knakk garantert av at stemplet slo opp i ventilen(e)!

RS

har en m20b27, som jeg skulle starte idag, etter bytte av svinghjul, som gjore at jeg ikke fikk gnist, motor funka fint, alså, den dro rundt som den skulle, den hadde komp, reg reima å alt var dobbel sjekka fler ganger, men da jeg faktisk fikk gnist på den, starta jeg, stoppa den ganske fort pga at eksos ikke var montert, men da jeg skrudde av tenninga, stoppa den liksom momentant, så satt jeg på eksos, å skulle prøve starte, men motor nekta gå rundt, så prøvde jeg dra den rundt, men oppdaga til en forskrekkelse, at reg reima bare dreiv å hoppa åver sporene sine på nederste hjulet! dette skal jo bare ikke gå ant! at den plutseli begynner å hoppe åver spora sine slikt!

litt ekkelt får deg at de var feil på reima mi da. den har ikke hoppet over eller blitt feil montert, de er ikke tenner på den på et stykke, og den er mye tynnere en resten av reima, (etter motor hadde gått 10sek) så den har ikke rokket slipa ned reima lr noe liksom;) og dette med dritt motor skrev jeg bare får jeg var sur får at jeg hater at ting bare ikke kan stemme:p

Skrevet
At regreima hopper av / går i stykker skyldes primært av to grunner; enten så er reima for slakk i reimsatsen ellers er den for slitt og har tøyd seg og blitt avrevet.

Er reg reim helt ny? Hvis ikke så inspiser den nøye og se etter skader på tennene.

Det står anbefalt å dreie motoren to ganger rundt etter første oppspenning av reg reim, så deretter etterstramme (siden den jevner seg ut og blir slakk igjen). Jeg kan selv si at to runder som oftes ikke er nok, jeg bruker 2 runder og stramming +2 runder og stramming, da bruker den alltid å være bra.

ja sant dette, probleme var bare at jeg hadde satt på ei ny reim, denne som har gått til helvette, og de blit vanskeli inspisere tennerne som ikke er der da:p dem er rett å slett revet av. så er ikke for slakk eller noe.

men bruker selv også å dra den litt rundt så jeg vet den sitter i spora sine og slikt og at jeg merker at ikke noe sitter fast. dette ble gjort, + at motor har gått rundt myyye den, før de sa knekk i ventila.

Skrevet

Jeg forstår at det ikke er særlig hyggelig med motorras, når man har forhåpninger at alt skal være i orden! Det eneste problemet med M20-motorene er at den har Registerrem som er og blir noe forbannede dritt!

Når du har montert ny reim og etter få sekunder så har remen nesten gått i oppløsning, ja da er det to ting;

Rema er av søppelkvalitet eller produksjonsfeil!

Eller en av reimhjulene har en skade, montert skjevt.

Du får inspisere reimhjulene nøye for å se om det ikke er en skade. Skal ikke være store ripen før remen spises opp. Sjekk at det heller ikke er kast på remhjulene eller at de er montert skjevt. Skjev remhjul vil ikke skape noen skader når man vrir rundt motoren noen ganger, men når man starter motoren, så spises remen opp.

Nå må du ta av toppen for å inspisere stemplene og ventilene. Slik motorras er aldri godt! Lykke til!

RS

litt ekkelt får deg at de var feil på reima mi da. den har ikke hoppet over eller blitt feil montert, de er ikke tenner på den på et stykke, og den er mye tynnere en resten av reima, (etter motor hadde gått 10sek) så den har ikke rokket slipa ned reima lr noe liksom;) og dette med dritt motor skrev jeg bare får jeg var sur får at jeg hater at ting bare ikke kan stemme:p

Skrevet

Du har åpenbart truffet på tennene, men problemet her er da at du hevder at det kun er viftereim som skal kunne vries 90 grader når den er strammet. Slik forstår jeg det. Dette gir da deg problemer, som du har merket. Den skal kunne vries 90 grader når du anser jobben som over.

Skrevet

vis dere ser på reima, vises ikke alt får godt, men den er faktisk tynnere akkurat dær den er ødelakt, jeg ville satsa på prod feil, men reima er sendt tilbake til leverandøren, slik at dem får se på den, så får dem avgjøre dette, kosta meg dyrt den jævla reima værtfall, og reimhjula på motor er ny, motor er overhalt å hele pakka. den jikk jo før reima ble montert, så vil tro det er reima som er feilen, er ikke den første motoren jeg har satt sammen, jeg bare er ikke sæli begeistra åver reimer, jeg liker kjede og drev<3

djpaimje10mfu2d8y91a.jpg

5mbqqn7dup2wvw6s45r8.jpg

le2osqkmpulzi0se503c.jpg

rfvafgshzg1obzk6jnkp.jpg

6cj35h8zk6bvzyjcbpus.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...