Gå til innhold

Vibrasjon i ratt ved nedbremsing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rattet har begynnt å vibrere/riste ved nedbremsing. Det er ingen risting i rattet under kjøring. Bremseskiver og klosser ser ut til å være i orden. Kan manglende/feil balansering av felg være årsaken til dette, eller vil jeg da merke risting også utenom nedbremsing? Noen forslag til hva som kan være årsaken?

Skrevet

Firkanta felger kanskje? Ville prøvd å balansere de først. Jeg hadde dette når jeg satte på sommerfelger på bilen min for første gang, og de felgene måtte jeg kaste :( Men sjekk om de er balanserte, om de er det ville jeg gått over foringene på bilen din. God unnskyldning for å handle inn powerflex :D

Skrevet

Det kan være skivene ja, men jeg har samme problemet på min e39 og har fått sjekket skivene og de er ok. Skal byttre casterstagsforinger snart. Disse er kjent for å gi vibrasjon under bremsing hvis de er gåen.

Skrevet

Er sånn på min å. Var helt fint med vinterdekka. Men lagt om til sommerdekk nå. Men det rister litt hele tiden, og bilen vingler nesten når jeg kjører. Og rister godt ved nedbremsing. Men tenker det er fordi dekkene sliter drittskjevt, så har jeg satt dekkene jeg hadde foran, bak nå, og motsatt. Så blir vel helt feil med hvordan det er slitt fra før av, og hvordan det sliter nå!

Skrevet

Jeg har nå tatt en serie med kraftige nedbremsinger fra ulike hastigheter. Vibrasjonen/ristingen i rattet forsvant for en dag, men er nå kommet tilbake som før. Hva er det egentlig som skjer? :roll:

Skrevet

Kan være at en av calipperne dine henger litt. Skjedde med min iallefall. Noen dager var den helt fin, andre dager(på litt lengre turer) så begynnte den å vibrere i rattet. Viste seg at den ene calipperen hang litt og skiven ble veldig varm og forårsaket risting. Sjekk neste gang du er ute å kjører :) Og sjekk at ingen av avbalanseringsloddene har falt av...

Skrevet

Vil tru det er som sagt tidlegare bremseskivene dine som er skeive... Årsaken til at du ikkje har merka ristinga no medan du har hatt på vinterdekk er at vinterdekka er mykje mjukare og tar opp vibrasjonane i motsetning til sommerdekk som er ganske mykje stivare....

Skrevet

På min gamle E30 hadde jeg samme problem. Ristet under nedbremsing, men ikke ellers. Satte på vinterdekkene og problemet forsvant. Ville satse på balangsering av felgene før bytte av bremseskiver. Er litt billigere å balangsere felgene enn nye skiver ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...