Gå til innhold

Startproblemer - Bmw 116i 2005

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk "motorhavari" ikveld :(

Kvelte motoren da jeg skulle rygge i en oppoverbakke, og fikk aldri startet bilen igjen. Prøvde å trille i gang bilen igjen, uten å lykkes.

Ingen varsellamper lyser, og det er nok drivstoff (halv tank). Når jeg trykker på startknappen, hører jeg motoren "jager" for å få den igang. Hører at det er nok strøm, men at det virker som at den ikke får noe bensin, klarer ikke å tenne (tror jeg, har ikke peil :P)

Sjekket motorrom og underbilen. Kunne ikke se noe tegn til lekkasje.

Kontaktet veihjelp. Han visste heller ikke hva som var galt. Så dermed ble det tur til nærmeste merkeverksted.

Jeg tilhører gruppen som "ikke har peil", så forslag til hva som kan være galt ønskes. Skal kontakte verkstedet imorra. Håper ikke regninga blir ALTFOR høy :(

Kan jeg kanskje ta dette som en "reklamasjonsfeil"?

Har bilforsikring med "full pakke" (TrygVesta med BilExtra). Kan jeg få gratis leiebil mon tro? Eller er dette mulig kun ved uforskyldt kollisjonsskader?

Skrevet
Tipper det er rele til bensinpumpe som gikk da du kvelte den.

Takk for svar til begge.

Hm...det kan ha skjedd ja. Kan vel ikke koste for mye å fikse noe sånt? Uansett, vil dette være en reklamasjonsfeil. Håper jeg.

Skrevet

Register kjede som hopper over er vært den vanligste motor feilen på 1 serie siden den kom .tidlige modeller fikk ettermontert en ekstra styre plate for å ungå dette.

Skrevet

Vil dette i så fall være en reklamsjonsfeil?

Fikk en snakket med verkstedet igår. De sa de skulle få deler i dag, slik at de forhåpentligvis for fikset den ganske snart. Han kunne ikke si hva som var galt, før han var helt sikkert på at bilen var i orden igjen. Hm...

Skrevet

Det er 5 års reklamasjonsrett på alle varer (noen untak) kjøpt på et fast utsalgssted =for deg bilforhandler eller er den privat kjøpt ?. import ?.

Skrevet

Var å snakket med forhandleren/verkstedet i dag også. Fikk det på reklamasjon, så det skulle ikke koste meg en krone:)

...de har dog ikke reparert bilen ennå. Vært en del sykefravær, sier de.

Det litt kjipe er at jeg ikke har fått tilbud om å låne en bil mens jeg venter. Vet jeg i utgangspunket ikke har krav på det, men hadde jo vært en fin fin service til kunden, i tillegg til at jeg har planer om kjøpe meg ny bil hos dem i nærmeste fremtid.

Skrevet

defekt vanos er også veldig vanlig på disse...

Skrevet
Var å snakket med forhandleren/verkstedet i dag også. Fikk det på reklamasjon, så det skulle ikke koste meg en krone:)

...de har dog ikke reparert bilen ennå. Vært en del sykefravær, sier de.

Det litt kjipe er at jeg ikke har fått tilbud om å låne en bil mens jeg venter. Vet jeg i utgangspunket ikke har krav på det, men hadde jo vært en fin fin service til kunden, i tillegg til at jeg har planer om kjøpe meg ny bil hos dem i nærmeste fremtid.

Du har vel kanskje ikke krav på det, men om du har tenkt til å kjøpe deg ny bil går det ann å snakke med en selger og se om han er interessert i å yte litt ekstra god service. Det er i alle fall lov å prøve seg.

Skrevet

Denne bilen er også kjøpt hos dem for ca ett år siden.

Kontaktet selgeren, og fikk litt fortgang da han hørte om situasjonen min. Han lovte meg en bil i morgen og over helgen, hvis det ikke skjedde noe imorra heller.

Skrevet

Dere snakker om vanlig feil på denne bilen. Ble ikke 1-serien kåret til mest feilfrie for noen måneder siden ?

Kanskje få feil, men store feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...