Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for alle svar =) skal prøve bilen jeg skal kjøpe idag... får man noe bra lykter til disse bilene? bolt sirkel?? glemte å spørre om hvor mye disse her bruker på mile? og om det er en sprek bil som går bra??

Skrevet

Nærlys passer fra Golf 1 og 2 med litt modifikasjon, innerlyktene kan brukes fra E30.

Baklykter er det ikke noe å få tak i av, annet enn originalt. Du kan være heldig å finne baklykter med hvite blink, men det er som sagt i en tidligere post, verre å få tak i enn hønetenner.

De originale fåes både med svart og krom ramme, så kan du lakke lykteglassene om du vil ha noe utover det. Det finnes også produserte hvite blinklysglass, men produksjonen er satt på vent inntil videre.

Boltsirkel er 5-120, Innpress er 22.

En 528i kan du få ned på rundt 0.7 l/mil på fin kjøring. Ved bykjøring bruker den noe mer.

Den går mer enn greit nok for vanlige folk, godt med drag fra bunn og en god bil å kjøre.

Kan også bli stiv og sportslig med litt annet understellsoppsett enn originalt.

Skrevet

Hvaslags deler?

Originaldeler har BMW og GS Bildeler iallefall. Koed, Schmiedmann og GS har også noen andre deler.

Skrevet

hei! fikk en mail av han jeg skal handle bmwen av og følgende må fikses:

Bilen har gått 290, Det eneste jeg selv har byttet er bakre delen av eksosanlegget, kjøpte nye sommerdekk til den i fjor. Motoren fusker på lavt turtall. Den ble avskiltet i mars i år. Den var på kontroll i høst. Dette var mangelene:

1. skifte bremseskiver og klosser foran ( rust på skiver).

2. justere parkbrems ( for lang vandring).

3. når en setter på parklys , så står fremdeles nærlys på h.side foran på ( kan være en jordings feil).

4.blinklys v.foran virker ikke.

5. ujevn motorgange med feiltenning ( har alt for høye verdier , skjyldes mest sansynlig at motor fusker. virker som om den fusker på 2 sylindre).

er dette enkelt å fikse dette med turtall og ugjevn gange? hva må jeg se etter??

Skrevet

ujevn motorgange med feiltenning (har alt for høye verdier , skjyldes mest sansynlig at motor fusker. virker som om den fusker på 2 sylindre).

hva burde jeg begynne å se etter her??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...