pedro Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 Hei alle som har bygd om til stv i 2007 eller kan dette. Søkte Tollregion Oslo og Akershus for ca treogenhalv uke siden om avgiftsmessig statusendring på min BMW 530dat juni 1999. Fikk svar i dag. Da kjøretøyet er registrert første gang 19mars 2001, skal det ved avgiftsmessig statusendring betales avgift etter CO2-utslipp. Denne regelendring trådte i kraft 1 januar 2007. Det vises til rundskriv: Engangsavgift-kjøretøy som skal ha avgiften beregnet etter CO2-utslipp av 16.01.2007. For at Tulluvesenet skal kunne beregne avgiften, må eieren først dokumentere kjøretøyets CO2 utslipp ovenfor Satans Vegvesen og når disse har lagt opplysningene inn i AUTOSYS kan avgiften beregnes. Vanligvis vil CO2 utslippet framkomme av COC dokumentet, men verdiene kan normalt framskaffes hos merkeforhandler/importør. Jeg har bare vognkort og servicehefte på bilen og ikke noe COC dokument. Hva pokker betyr dette rent utover en snik innføring av mere avgifter og mer bry for meg?? Bilen er kjøpt på Stenshagen. Kva treng eg å gjæra no? Noen som har vært borti dette nye tolltullet? Glad for svar da jeg har ventet lenge med avskiltet bil i garasjen med baksete og et nogenlunde STORT BEHOV FOR Å KJØRE PÅ JOBB OG HENTE OG BRINGE TRE BARN. Moro når toget er 22 min forsinket og jeg ikke rekker bussen hjem! Ps takk til alle dem som stemmer RØD /GRØNNT Blir glad for litt coaching her. Mørkeblå hilsen Pedro
Bonden Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 Hva med å hendvene deg der du kjøpte bilen, da disse sansynlighvis vil skaffe nodvendig dokumentasjon fra BMW Norge (mulig det koster noen få kroner).
pedro Skrevet April 23, 2008 Forfatter Skrevet April 23, 2008 Yes Bonden Gjorde det i morges da Stenshagen åpnet. De skulle ha 1500 kr for å sende meg brevet farzeugbriefe eller no lignende. Tysken min er ikke hva den aldri har vært? Da måtte jeg bare bite i det sure eple å bestille denne kopien av bilens følgebrev. Avgifter, utgifter og regninger ol forfølger en jo hele livet, så det var bare å betale ennå en gang, smile og være fornøyd. Det blir vel bil på hvite skilter en gang. Pedro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå