Gå til innhold

Statusendring Ombygging av varebil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle som har bygd om til stv i 2007 eller kan dette. :uh:

Søkte Tollregion Oslo og Akershus for ca treogenhalv uke siden om avgiftsmessig statusendring på min BMW 530dat juni 1999.

Fikk svar i dag. :evil:

Da kjøretøyet er registrert første gang 19mars 2001, skal det ved avgiftsmessig statusendring betales avgift etter CO2-utslipp.

Denne regelendring trådte i kraft 1 januar 2007. Det vises til rundskriv: Engangsavgift-kjøretøy som skal ha avgiften beregnet etter CO2-utslipp av 16.01.2007.

For at Tulluvesenet skal kunne beregne avgiften, må eieren først dokumentere kjøretøyets CO2 utslipp ovenfor Satans Vegvesen og når disse har lagt opplysningene inn i AUTOSYS kan avgiften beregnes.

Vanligvis vil CO2 utslippet framkomme av COC dokumentet, men verdiene kan normalt framskaffes hos merkeforhandler/importør. :-k

Jeg har bare vognkort og servicehefte på bilen og ikke noe COC dokument. Hva pokker betyr dette rent utover en snik innføring av mere avgifter og mer bry for meg?? ](*,) Bilen er kjøpt på Stenshagen. Kva treng eg å gjæra no? Noen som har vært borti dette nye tolltullet?

Glad for svar da jeg har ventet lenge med avskiltet bil i garasjen med baksete og et nogenlunde STORT BEHOV FOR Å KJØRE PÅ JOBB OG HENTE OG BRINGE TRE BARN. Moro når toget er 22 min forsinket og jeg ikke rekker bussen hjem! :gunfire: Ps takk til alle dem som stemmer RØD /GRØNNT:angry:

Blir glad for litt coaching her.

Mørkeblå hilsen Pedro

Skrevet

Hva med å hendvene deg der du kjøpte bilen, da disse sansynlighvis vil skaffe nodvendig dokumentasjon fra BMW Norge (mulig det koster noen få kroner).

Skrevet

Yes Bonden

Gjorde det i morges da Stenshagen åpnet. De skulle ha 1500 :( kr for å sende meg brevet farzeugbriefe eller no lignende. Tysken min er ikke hva den aldri har vært? Da måtte jeg bare bite i det sure eple å bestille denne kopien av bilens følgebrev. Avgifter, utgifter og regninger ol forfølger en jo hele livet, så det var bare å betale ennå en gang, smile og være fornøyd. Det blir vel bil på hvite skilter en gang. :roll:

Pedro :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...