Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen er en 92 modell 320.

CO er ca 0,8% og HC ligger på ca. 600 ppm. Lambdaverdien er rundt 1,030.

Motoren har dårlig effekt. Drar ujevnt jevnt over registeret. Virker som den "gir seg" på høyt turtall. Går til tider bra. Altså et problem som kommer og går litt.

Lambdasonden varier mellom 0 og 0,7 volt på tomgang.

LMM er ny. TPS'en er skiftet til en annen brukt en uten endring i oppførsel.

Kan veivføleren gi slike symptomer? Kan det være dårlig kontakt i disse? F. eks olje, møkk og dritt som gjør at den tuller? Simringen i fremkant på veiva svetter litt, ikke noe utover vanlig svetting altså.

Kan det være slitt og dårlig kat.? Skulle vel ikke fuska slik den gjør pga. det men..

Skrevet

Kommer ikke opp noen feil på diagnoseapparetet.

Skal ihvertfall måle veivsensoren i morra.

Høy HC tyder vel egentlig på feiltenning? Uforbrent bensin, altså feil tenningstidspunkt. Om veivsensoren ikke gir riktige signaler vet jo egentlig motoren når den skal tenne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...