Bimmerlars Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 Bilen er en 92 modell 320. CO er ca 0,8% og HC ligger på ca. 600 ppm. Lambdaverdien er rundt 1,030. Motoren har dårlig effekt. Drar ujevnt jevnt over registeret. Virker som den "gir seg" på høyt turtall. Går til tider bra. Altså et problem som kommer og går litt. Lambdasonden varier mellom 0 og 0,7 volt på tomgang. LMM er ny. TPS'en er skiftet til en annen brukt en uten endring i oppførsel. Kan veivføleren gi slike symptomer? Kan det være dårlig kontakt i disse? F. eks olje, møkk og dritt som gjør at den tuller? Simringen i fremkant på veiva svetter litt, ikke noe utover vanlig svetting altså. Kan det være slitt og dårlig kat.? Skulle vel ikke fuska slik den gjør pga. det men..
Fliid Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 Ta en diagnose. induktive følerene kan være og gi deg problemer som kommer og går.
Bimmerlars Skrevet April 22, 2008 Forfatter Skrevet April 22, 2008 Kommer ikke opp noen feil på diagnoseapparetet. Skal ihvertfall måle veivsensoren i morra. Høy HC tyder vel egentlig på feiltenning? Uforbrent bensin, altså feil tenningstidspunkt. Om veivsensoren ikke gir riktige signaler vet jo egentlig motoren når den skal tenne.
mbkomfort Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Jeg trodde/ har hørt at veivsensor pleier å være mer av/på.., eller gi juksing/fusking. Etter min mening kan det være dårlig lambda eller katt..
mbkomfort Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Kan seff være veivsensoren ja. Husk å si åssen det gikk, er alltid nyskjerrigper
jacobsenthomas@hotmail.co Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 skift luftfilter har sikkert fikset det til nå alikevel vil jeg tro
Bimmerlars Skrevet April 28, 2008 Forfatter Skrevet April 28, 2008 Alle servicedeler er nylig skifta. Skal måle utslippet før kat. i morra, da bør jeg jo se direkte om katten gjør jobben sin
osracing Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 høy hc kan være defekt toppakning test kjøle systemet for eksos har vært borti det før men lamda verdien di var lav
Bimmerlars Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 Har testa kjølevannet for CO. Har også komptestet motoren for noen uker siden, var helt strøkent...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå