Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
for det første. hvilken årsmodell av motor er dette snakk om?

Det veit jeg ikke, forige eier skal undersøke dette idag, men jeg mener det er 88 mod eller nyere jeg da.. Bilen er værtfall en 88 mod 520 e34

har søkt litt på nettet å funnet ut at det virker som det bare er 525 motoren som er 88mod eller nyere har den tropical version coilen som jeg har,

skal legge ut bilder av motorommet straks nå :)

Skrevet

dette er iværtfall coilen mener jeg: DSC00004.jpg

et bilde av hjernen(er en kontakt der som er løs som jeg ikke veit hvor den skal):DSC00003.jpg

bilde av forskjellige releer som kan ha noe med bensinpumpa å gjøre ?:DSC00008.jpg

DSC00009.jpg

DSC00011.jpg

Skrevet

den coilen der er helt lik min iallefall...har du prøvd pluggledn. rett fra coil for å utelukke om fordeler/rotor kan vere gåen? triggersensor kan du ohme.

det midterste relèet er det som styrer pumpa ja. du kan prøve å tyvkoble pumpa ved å gi sikring nr 23 direkte spenning. holder på å feilsøke på samme type bil, er en kompis som sliter. der har han klart å koble feil + og - på bensinpumpa... og gnist var problemer helt til vi stilte triggeren til rundt +- 1mm. last ned feilsøkingsmanual og haynes/bentley boka, den hjelper en del:D

Skrevet
den må måles, eventuelt sjekke avstanden til triggerhjulet.

va vist den ligger inntil hjulet da? så det ikke går runt? :lol:

eller hvor langt unna skal føleren være? hjulet går runt men ser nesten ut som den føleren ligger inntil hjulet :?

Skrevet

mener å huske den skulle ligge på 1mm , +- 0.03 mm eller noe sånt. sjekk i boka. der finner du ut hvor stor motstand den skal ha også, så ohmer du den. sjekk hjerna i samme slengen, du har vel en kompis som har en lignende hjerne? 2 liter hjerna funker til nød...er bare chippen som er forskjellig..

Skrevet
den coilen der er helt lik min iallefall...har du prøvd pluggledn. rett fra coil for å utelukke om fordeler/rotor kan vere gåen? triggersensor kan du ohme.

det midterste relèet er det som styrer pumpa ja. du kan prøve å tyvkoble pumpa ved å gi sikring nr 23 direkte spenning. holder på å feilsøke på samme type bil, er en kompis som sliter. der har han klart å koble feil + og - på bensinpumpa... og gnist var problemer helt til vi stilte triggeren til rundt +- 1mm. last ned feilsøkingsmanual og haynes/bentley boka, den hjelper en del:D

Okey, hvor mange ohm skal det være på den triggerfølern?

rotor og fordeler er skiftet så er ikke det som er problemet,

skal bytte ledning som du sa etterpå nå:-)

har veldig lite peiling på det med releer osv på bilen, veit ikke hvor sikring nmr 23 er, funker ikke å bytte plass på sikringene da? eller er de forskjellige?

Skrevet

husker ikke, men det er i haynes boka... du har satt i alle plugger og div på bilen ikke sant? sjekk den railen som ligger under innsuget...der er trigger og sensor til fordeler. du kan jo evt. ta diagnose på den. eller få deg delkasko og brenn opp hele dritten :lol: neida:) gå over alle ledninger, slanger osv...sjekk om det kommer bensin frem ved å koble fra bensintilførsel på fuelrail, ha en flaske under slangen og kjør litt på starteren :) da finner du fort ut om det kommer noe i det hele tatt. sikring nr. 23 ligger i sikringsboksa...du ser det inni lokket : "Kraftstoffpumpe" eller noe slikt.

Skrevet
husker ikke, men det er i haynes boka... du har satt i alle plugger og div på bilen ikke sant? sjekk den railen som ligger under innsuget...der er trigger og sensor til fordeler. du kan jo evt. ta diagnose på den. eller få deg delkasko og brenn opp hele dritten :lol: neida:) gå over alle ledninger, slanger osv...sjekk om det kommer bensin frem ved å koble fra bensintilførsel på fuelrail, ha en flaske under slangen og kjør litt på starteren :) da finner du fort ut om det kommer noe i det hele tatt. sikring nr. 23 ligger i sikringsboksa...du ser det inni lokket : "Kraftstoffpumpe" eller noe slikt.

Hehe;P kommer ikke bensin fram nei, det har jeg sjekka, bensinpumpa lager ikke noe lyd i det heletatt, å bytte pluggledningen som sitter på coilen til en vanlig pluggledning blir litt vanskelig siden den til pluggen er så lang.

hvordan kan jeg "tyv koble" releet? koble av bateriet å legge det oppi releet? :P

eller koble ledning på bateriet eller noe?

Skrevet

du kan kortslutte relèet mellom punkt 30 og 87 eller noe slikt. du tyvkobler den lettest ved å strekke en + fra batteriet rett inn på sikring nr.23 som jeg sa. da skal den gå om den er okay. har du målt direkte på pumpa da?

og som jeg har sagt....søk etter "tekniske linker" så får du fram mye lesestoff;)

Skrevet
du kan kortslutte relèet mellom punkt 30 og 87 eller noe slikt. du tyvkobler den lettest ved å strekke en + fra batteriet rett inn på sikring nr.23 som jeg sa. da skal den gå om den er okay. har du målt direkte på pumpa da?

og som jeg har sagt....søk etter "tekniske linker" så får du fram mye lesestoff;)

fant et sånt ledning skjema men skjønte ikke en dritt av det, jeg skal altså prøve å stikke en + ledning med strøm på nedi sikring nmr 23? i begge kontaktene eller holder det med den ene?

å da skal bensinpumpa starte? =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...