Singda Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 Prøver å få start på en motor som netopp for en stund siden er satt inn i en 525. Men etter den ble montert på plass så har det ikke blitt noe oppstart, Problemet er at den ikke får noe som helst gnist, har skiftet rotor og fordeler lokk, skiftet bateri og coil men ikke noe forskjell, coilen jeg satt nedi var ifra biltema å hadde en annerledes kobling på plugghetta en orginale coilen, men jeg mener værtfall coilen skal slå gnist i plugghetta alikavell? coilen får strøm og rotoren snurrer runt, hva kan være feil? Den får heller ikke bensin, kan det ha noe sammenheng? håper det er noen hær inne som kan svare på dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 Nei, biltema coil går ikke. Du må ha coil som passer til Motoronic systemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet April 23, 2008 Forfatter Share Skrevet April 23, 2008 Nei, biltema coil går ikke. Du må ha coil som passer til Motoronic systemet.. Okey,hvor kan jeg få kjøpt denne type coil da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet April 23, 2008 Forfatter Share Skrevet April 23, 2008 bump, tror faktisk ikke jeg har coil i min jeg eneste jeg finner som er sammenheng med fordelerlokk og tenningssystemet osv er denne: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/9254.gif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 jeg har coil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet April 23, 2008 Forfatter Share Skrevet April 23, 2008 jeg har coil å selge? problemet er at jeg må sikkert ha ledninger osv til den å noe jeg ikke tror jeg har har lite peiling på m20 motoren så blir litt vanskelig, hvor skal coilen sitte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 Må være coil det du har der... + og - pol og utgang for ledning til fordelerlokk... Er bare å sjekke fra fordelerlokket det.. skal 7 ledninger ut, en til hver plugg, og en ledning til coilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 å selge ja, mulig jeg har noen ledninger å, kjører uten fordeler jeg, så det er til overs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet April 23, 2008 Forfatter Share Skrevet April 23, 2008 Må være coil det du har der... + og - pol og utgang for ledning til fordelerlokk... Er bare å sjekke fra fordelerlokket det.. skal 7 ledninger ut, en til hver plugg, og en ledning til coilen... Ja, det er det jo, men ifølge tegningene på gsbildeler er jo coilen rund å ser ut som en bensinpumpe, Men kan den greia jeg la ut være coil og da? det går jo en ledning ut atme pluggledning 2 og 3 som er plugget til den boksen, kan egentli ikke være 2 coiler heller... er jo ikke nokk ledninger til det 325ixturbo: hvordan ser coilen din ut da? slik den på bilde jeg la ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet April 23, 2008 Share Skrevet April 23, 2008 lednigen fra fordelerlokket til coilen skal være den helt i midten på fordelerlokket.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet April 23, 2008 Forfatter Share Skrevet April 23, 2008 lednigen fra fordelerlokket til coilen skal være den helt i midten på fordelerlokket.. okey,skal sjekke rekkefølge osv imorgen på pluggledningene når det er lyst, men hvordan kan man sjekke om en coil er gåen? jeg har 12,90v inn på coilen når tenninga er på så det virker som den får strøm iværtfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcboska Skrevet April 24, 2008 Share Skrevet April 24, 2008 har coil til deg billig om du trenger:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw520 Skrevet April 24, 2008 Share Skrevet April 24, 2008 når du er sikker på at d er i orden med coil og kabel rekkefølgen så sjekk opp føleren på triggerhjulet i framkant på motoren og eventuelt hjerna til bilen, at den ikke får verken bensin eller gnist tyder mer på signal problemer til eller fra hjerna, da må man finne ut hvorfor vilken bil er d snakk om og vilken motor satt i før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet April 24, 2008 Forfatter Share Skrevet April 24, 2008 når du er sikker på at d er i orden med coil og kabel rekkefølgen så sjekk opp føleren på triggerhjulet i framkant på motoren og eventuelt hjerna til bilen, at den ikke får verken bensin eller gnist tyder mer på signal problemer til eller fra hjerna, da må man finne ut hvorfor vilken bil er d snakk om og vilken motor satt i før? Okey, hvordan ser føleren på triggerhjulet ut? kan være noe feilsignaler ifra hjernen ja.. det sto i en 520 motor ifra før, nå er det en 525 motor med en slik tropical version coil, forige eier sa hjernen å ledningsnettet ble skiftet til den motoren å,men om alt er koblet rett osv veit jeg ikke kan ta bilder av motorommet etterpå nå så kan jeg legge de ut hær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå