Hansh Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 http://www.bt.no/lokalt/bergen/article551924.ece Her selv lurt på akkurat det samme siden de begynte å planlegge dette lille prestisjeprsjektet.. Kollektivtrafikk vil uansett alltid bare være et alternativ i denne byen siden bydelene er så spredt, men det er viktig å ha et alternativ. Det må bare være et godt et.. Det som egentlig gleder meg mest er at SV er sitt trangsynte vante jeg og vil løse problemene ved å lage et klasseskille mellom de som har penger nok til å kjøre bil og de som ikke har det. Kan ikke akkurat si at det bygger på deres offisielle grunnverdier (men at sosialisme/kommunisme historisk sett pleier å ende opp med en liten velstående elite og et stort ulykkelig flertall er mer i tråd med politikken deres).
wirrumsen Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Men her må man jo ta flere faktorer med i beregningen. En trafikkvekst på 1% årlig er jo lavere enn hva befolkningsveksten er antatt å være i samme periode. Regner med at Bergen ser frem mot en befolkningsøkning på minst 2% årlig. Ergo regner man med at flere går over til kollektivt, hvilket jo er tanken bak hele prosjektet.
Hansh Skrevet April 24, 2008 Forfatter Skrevet April 24, 2008 Men her må man jo ta flere faktorer med i beregningen. En trafikkvekst på 1% årlig er jo lavere enn hva befolkningsveksten er antatt å være i samme periode. Regner med at Bergen ser frem mot en befolkningsøkning på minst 2% årlig. Ergo regner man med at flere går over til kollektivt, hvilket jo er tanken bak hele prosjektet. Men det er ikke i tråd med hva de rødgrønne sier er deres mål! Bare høyre som har et relativt realistisk syn på saken, og fordi det fortsatt vil være en trafikkvekst er det viktig at Ringvei Vest bygges ferdig så fort som mulig for å lette på trafikken i tillegg til bybanen. Mitt problem med bybanen er ikke at den bygges, men hvor den bygges (kommer til å bruke svært lang tid) og måten den skal finansieres på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå