Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ar94 er vel litt drøyt ja, skal du kjøre singel turbo da ell?

jeg har jo 2 stk med ar63 dem fungerer fint å begynner tidlig, bør vel ha større eksoso hus hvis jeg skal kjøre på mye nos.

brukte originale manifoldene snudde dem opp ned, da må du porte dem litt eller så passer ikke hulla imot toppen helt perfekt.

har plass til større turboer der mine står nå jeg, men da med extern wastegate seff. men blir vel å lage en ny grenrør adapter for får jeg 2 nye uten wastegate så kan jeg få satt dem så dem står mere likt, måtte stå så veldig ulikt på wastegate klokka på siden av dem, det ødela litt syns jeg.

noen bilder

IMG_7032.jpg

IMG_7112.jpg

IMG_6637.jpg

manifold adapteren

IMG_6197.jpg

IMG_6175.jpg

IMG_6185.jpg

IMG_6203.jpg

• Svar 300
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
lurte på hvordan (og hvorfor egentlig)

har man ikke seks eksosblås ut på hver side da?

trodde det gunstigste da var å ha all eksos igjennom turbo (turboer)

og ikke halve eksosen.. hehe:) nok en gang sikkert dumt spørsmål:)

Man legger bare opp rør rundt motoren, verre er det ikke. :)

Da får man drevet turboen med "begge sidene/sekserne".

Hadde jo ødelagt balansen i motorgangen totalt om man hadde brukt bare den ene siden av motoren til å drive en singelturbo og ikke den andre. :P

skjønner:) men da bortfaller ''regelen'' om like lange rør på manifoldene;) hehe

Skrevet
lurte på hvordan (og hvorfor egentlig)

har man ikke seks eksosblås ut på hver side da?

trodde det gunstigste da var å ha all eksos igjennom turbo (turboer)

og ikke halve eksosen.. hehe:) nok en gang sikkert dumt spørsmål:)

Man legger bare opp rør rundt motoren, verre er det ikke. :)

Da får man drevet turboen med "begge sidene/sekserne".

Hadde jo ødelagt balansen i motorgangen totalt om man hadde brukt bare den ene siden av motoren til å drive en singelturbo og ikke den andre. :P

skjønner:) men da bortfaller ''regelen'' om like lange rør på manifoldene;) hehe

Joa,men har man split entry og flere enn 4 sylindre betyr dette litt mindre.

Skrevet
ar94 er vel litt drøyt ja, skal du kjøre singel turbo da ell?

jeg har jo 2 stk med ar63 dem fungerer fint å begynner tidlig, bør vel ha større eksoso hus hvis jeg skal kjøre på mye nos.

brukte originale manifoldene snudde dem opp ned, da må du porte dem litt eller så passer ikke hulla imot toppen helt perfekt.

har plass til større turboer der mine står nå jeg, men da med extern wastegate seff. men blir vel å lage en ny grenrør adapter for får jeg 2 nye uten wastegate så kan jeg få satt dem så dem står mere likt, måtte stå så veldig ulikt på wastegate klokka på siden av dem, det ødela litt syns jeg.

noen bilder

IMG_7112.jpg

IMG_6203.jpg

Hva er dette du har laga til på røra inn mot innsuget,desse to blenda rørstussene på hvert rør?

Trodde jammen ikke de var såpass plass i E30'n ;) Får ikke du et sabla baktrykk med AR.63 da? Rekna litt på dette engang,meinte eg måtte opp mot minimum rundt noe og .80 får å unngå dette. Men er jo seff avhengig av ladetrykk & turtall da også.

Tenker eg går for grenrør istedet for modde de org eksosmanifoldene. Helvetes jobb,men verdt strevet :)

Dette er min status quo at the moment :)

hxwosvoob1wzgwo8b8f2.jpg

v9na30dgoxh1n7pwaneq.jpg

Syns forresten bilen din er mycket snygg :headbang:

Skrevet

dem 4 rør stussenme som er blinda var engang til noe, hehe. 2 øvertse hadde jeg et rør så man skulle få likt luft trykk i begge røra, med det røret der så bare fuska den å kødda det til, sikkert pga maf følerene. dem 2 andre lenger nede var til dumpventilene, men dem sto åpne på tomgang så da bare stoppa den, må få inne noen resirk ventiler så lufta går tilbake til luft filter slangen, så slipper den å kødde så mye, kjørt bare uten nå i sommer, funker bra det, bare sliter litt ekstra på turboene.

har ikke målt baktrykket, men lader kun 0.55 bar så trur det skal gå greit, lagt merke til at alle som bygger på m20b25 motorene altid har svææære eksos hus, så er sikkert en grunn til det. hehe

blir vel en del større hvis man skal gå for mye nos hvertfall.

Skrevet

Var det rundt 450Hk du bremsa på skogen med 0,55bar? Ikkje så gale det. Vil tru denne motoren skal tåle endel meir trykk enn dette,men viss du køyrer med org dyser+ECU så er det lurt å ikkje "pushe" det altfor mye ;)

Nos trur eg ikkje det blir på meg,har vært inne på tanken men trur eg avventer med det til en anna gang eventuelt. Har aldri sysla med det før heller :oops:

Stod dumpene åpne på tomgang? Var de så slakke alså? hehe...

Tenkt meir på korleis du kommer til å gjøre det med gasspjelda dine da?

Skrevet

dumpventilene var noe ebay kopier så dem sugde falskluft som faen, hehe.

440hk på 0.5bar ja, fungere veldig godt igrunn masse nm hjelper godt også, er noe annet enn en 440hk 4 cyl motor.hehe lett bil også gjør at det spinner løs uansett da. mh drag radial, høy i rumpa for å få rett camber alikevell spinner det 1,2 å litt på 3 gir. paserer 150km/h så begynner det å gripe med drag hjula :)

Skrevet

Var nede og kikka på den på Rudskogen,stilig det staget du har laga i motorrommet :)

Hvor mye Nm hadde du på 0.5bar da?

Vil tro den begynner å lade tidlig med de små eksoshusa,bunner de vel før max turtall eller? Du må jo ha skikkelige tyggisdekk med ei så lett kjerre for å få grep,hehe...

Skrevet

nm målinga ble ikke riktig overhode, pga automat kassa så kunne vi ikke gi bånn gass føre etter 4000rpm eller så ville den bare gire ned et hakk, så når vi da endelig kunne gi bånn gass da hadde vi vel maks ladetrykk på 4500rpm da var det 5xxnm og noe husker ikke i farta hva det ble, men det ble ikke riktig siden vi begynte så sent på registeret, originalt så har jo disse motorene nesten maks alerede ved 2500rpm.

var ute å lufte bilen litt igår kjørte innom biltilsynet å lånte vekta demmes, ble litt overasket over vekta igrunn 1360kg veide bilen uten folk i, ganske mye igrunn. 860kg på frem akselen og 700kg på bak akselen så mye overvekt fremme, men det kom ikke som noe sjokk igrunn da.

på vei ut derfra så tråkka vi på litt da exploderte ene bakdekket å rev opp hjulbuen på venstre side bak da, så det var jo lekkert... men enda en god grunn til å begynne på m3 breddinga det gett...

noen som har m3 skjermer å selge ell?

usikker på om det blir å lage selv i plåt eller kjøpe glassfiber skjermer.

begynte å lage noen plater for å se litt på fasongen hvertfall, men ser glassfiber skjermer koster ikke allverden dem heller, passformen er sikkert ikke den beste, men blir nok ikke noe mindre jobb det enn å lage skjermene selv.

IMG_7493.jpg

IMG_7496.jpg

IMG_7489.jpg

Skrevet

da har jeg kjøpt en bmw 750 så da har jeg en motor for å begynne ned plukking å overhaling på mens den andre fortsatt får være i drift i bilen :)

kjekt å bo nerme svenske grensa å kjenne et par svensker, betalte 4000kr for bilen :) shabby bil, men motor fungerer bra ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...