emilst Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 SKal bytte olje på en BMW 520I Automat, 1998 modell. Stasjonsvogn. Er det greit nok å bruke en Biltema olje? Hvilken oljebenevnelse anbefales på denne 10 år gamle bilen?
kanutten Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 viss du syns det er ok å stoppe på en statoil stasjon å kjøpe olje å fylle på,så syns du biltema sin og er ok. biltema har ikke et eget oljeraffeneri.
-Shark- Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Burde vel bruke noe slikt som 10w-40 på en slik bil. Hvorfor ikke kjøpe Mobil1- billig og god!
Viko Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Biltemaolje er Statoil olje, helt grei til bruksbil. Men oljefilter ville eg kjøpt på Meca, da Biltema-oljefilter er dårlige.
Hyggmaister Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Nei. Kjør på samme olje som tidligere, med mindre dette også er feiltema olje.
mpreben Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 ikke bare bruke Castrol... f. eks Castrol Edge 0W-30 som Castrol anbefaler til din bil hvis det er en bensin bil.
mbkomfort Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Du bør (må) ikke bruke den billigeste Biltema oljen. Men de har dyrere syntetisk biltema olje som funker på din motor. Det er veldig viktig at det blir skiftet olje og filter ved rette intervall på motoren din, "slauring" med oljeskift og frostvæske lager unødvendige problem for mange.. Mange i forumet "maser" om Castrol oljer, men jeg liker å tyte og mase om oljeskift og filterskift
Hyggmaister Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Og jeg liker å tyte og mase om å holde deg til en olje slik at de forskjellige oljene ikke bryter ned filmene de prøver å bygge opp i motoren, og at du holder deg unna feiltema og bensinstasjonolje slik at du slipper motorras (Ikke for å undergrave ditt tips om olje og filterskift mbkomfort, men bare for å dele litt på egen kunnskap og erfaring)
mbkomfort Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Ja nå har jo ikke jeg noe lang erfaring med BMW motorer, mest Merce og Caterpillar jeg har holdt på med..
dunderdo Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 SKal bytte olje på en BMW 520I Automat, 1998 modell. Stasjonsvogn.Er det greit nok å bruke en Biltema olje? Hvilken oljebenevnelse anbefales på denne 10 år gamle bilen? Det går helt fint å fylle biltema olje. Så lenge du IKKE bruker bilen
bcrazy Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Noen som kan underbygge påstandene om at biltema oljen(e) suger? Er statoil olje også like dårlig? Noen fakta her ikke bare påstand mot påstand hadde gjort seg...
e30 tic Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 SKal bytte olje på en BMW 520I Automat, 1998 modell. Stasjonsvogn.Er det greit nok å bruke en Biltema olje? Hvilken oljebenevnelse anbefales på denne 10 år gamle bilen? Det går helt fint å fylle biltema olje. Så lenge du IKKE bruker bilen hvorfor? http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?T ... 788#298780
SiggenK Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Noen som kan underbygge påstandene om at biltema oljen(e) suger?Er statoil olje også like dårlig? Noen fakta her ikke bare påstand mot påstand hadde gjort seg... WORD! Har vært utallige tråder om dette før....
oddis Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Så lenge vi snakker om en gammel og billig motor og den ikke hørtes merkbart verre ut etter oljebytte hadde jeg ikke brydd meg om hvilken olje som var på. På mine M40 maskiner har jeg hatt alt fra billig Felleskjøpet olje til dyr Agip racingolje. Og aldri har jeg følt noe forskjell, bortsett fra at man skal være nøye på å få riktig viskositet (I M40n tilfelle er 10w-40 delsynt det riktige).
bjalle Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Den billigere oljen mangler dyre tilsetningstoffer som gjør at oljen har gode smøre og rense egenskaper helt til den bør skiftes,biltemaolje kan du ha på en gammel volvo,bmw etter 95 modell med alublokk må ha fullsyntetisk olje av god kvalitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå