Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange som har den på trykksiden med gode erfaringer, men sitter på sugeside hos meg, og det funker strøkent her.

Nå kjører jeg uten dump, så problemet med feilmåling av luft som dumpes eksisterer ikke for min del.

Hva andre erfarer vet jeg ikke, men ville vel prøvd og montere den mellom spjell og dump i såfall.

Skrevet

funker ikke med luftmengde måler nei, men med luftmasse måler så, husk d er 2 forskjellige målere dette, å en M20 motor har en luftmengde måler så ha den på trykksiden går IKKE.

Skrevet
Feil.. det går helt fint.. kommer ann på hvordan oppsett du kjører.

Lmm kan gå raskere i stykker men har de som fungerer hele tiden og.

jaså, er jo et spjeld i den, åssen får du den til å ikke være oppe heletiden så snart den lader da?

Skrevet

Har selv prøvd begge deler og foretrekte å ha den på turboen, med tanke på at jeg hadde litt oljelekk fra turboen ut i trykkrør. men en lmm fra 535 er absolutt og anbefale hvis du ska ha den på trykksiden

mvh

Skrevet

kan noen fortelle meg hvorfor ikke motoren får for mye bensin med en lufmendemåler når den er på trykksiden? den er jo jo laget for å håntere vakum, ikke trykk.

Skrevet
kan noen fortelle meg hvorfor ikke motoren får for mye bensin med en lufmendemåler når den er på trykksiden? den er jo jo laget for å håntere vakum, ikke trykk.

Så lenge den står montert etter dump/eventuelt uten dump, så måler den faktisk kun den mengde luft som blir presset inn og brukt av motor for og tilsette den mengde suppe som trengs til dette.

Turboen suger nødvendigvis like mye luft som den presser inn, så sånn sett blir det ett fett hvor den står.

Bakdelen ved montering på trykkside er trykket rett og slett, men eraringer rundt om i vårt ganske land tilsier at dem tåler en del trykk.

Forresten, hvis du hvis du ska ha lmm på trykksiden og vil jeg anbefale og ha pop-off mellom insug og lmm pga spjeldet i lmm.

mvh

Feil..

Da måler den luften som dumpes, og mater på med suppe som motoren IKKE trenger da.

Skrevet
kan noen fortelle meg hvorfor ikke motoren får for mye bensin med en lufmendemåler når den er på trykksiden? den er jo jo laget for å håntere vakum, ikke trykk.

Så lenge den står montert etter dump/eventuelt uten dump, så måler den faktisk kun den mengde luft som blir presset inn og brukt av motor for og tilsette den mengde suppe som trengs til dette.

Turboen suger nødvendigvis like mye luft som den presser inn, så sånn sett blir det ett fett hvor den står.

Bakdelen ved montering på trykkside er trykket rett og slett, men eraringer rundt om i vårt ganske land tilsier at dem tåler en del trykk.

skjønner at d kommer like my luft uavhengig av trykk, men d jeg ikke skjønner er at når du mater på med trykk så vil jo spjellet stå helt oppe og gir da beskjed til hjernen om mer bensin,noe som jeg tenker da at den vil få altfår mye i forhold til hvor mye den trenger, d er der jeg ikke skjønner tengninga :? er dette som jeg også har forstått er et problem med å ha den etter, massemåler er jo et fett med trykk eller ikke da den kun har en tråd.

Skrevet

takk for mange svar:) men blir dere enig hvor det er best å ha dump? før eller etter lmm?? vil vel egentlig mene før selv på grunn av at all luft som har gått gjennom lmm gir den jo suppe til... å ha den mellom lmm spjell vil jo si at den slepper ut luft den gir suppe til... høres ikkeno logiskt ut..

mvh

Skrevet

Mye som ikke blir logisk i denne tråden.

Les det jeg har skrevet, gå så i tenkeboksen og tenk "logisk"...

Har du ikke dumpventil, være seg resirk eller friluft, så er det ett fett hvor den står.

Har man dump til friluft, så vil man ha den mellom dump og spjeld slik at den ikke måler luft som slippes ut av systemet..

Vil du ha lmm på sugeside samtidig som du vil avlaste turbo med dump, så kjører du resrik.

Har du luftmassemåler, så er det best på sugeside, da tråden er veldig var for oljedamp/belegg, noe man lett får da turbo garantert slipper inn litt olje uansett.

Skrevet
takk for mange svar:) men blir dere enig hvor det er best å ha dump? før eller etter lmm?? vil vel egentlig mene før selv på grunn av at all luft som har gått gjennom lmm gir den jo suppe til... å ha den mellom lmm spjell vil jo si at den slepper ut luft den gir suppe til... høres ikkeno logiskt ut..

mvh

Hehe.. et tips! Ingen blir enige om noe her. :)

Prøv deg frem å se hva som er best for deg men, Ballder er den som har riktig her.

Mener jeg da..

:lol:

Skrevet
takk for mange svar:) men blir dere enig hvor det er best å ha dump? før eller etter lmm?? vil vel egentlig mene før selv på grunn av at all luft som har gått gjennom lmm gir den jo suppe til... å ha den mellom lmm spjell vil jo si at den slepper ut luft den gir suppe til... høres ikkeno logiskt ut..

mvh

Hehe.. et tips! Ingen blir enige om noe her. :)

Prøv deg frem å se hva som er best for deg men, Ballder er den som har riktig her.

Mener jeg da..

:lol:

har nå ikke diskutert hvor d er best å ha dumpen jeg da, jeg bare ville ha svar på dette med luftmengdemåleren jeg :wink:

når d gjelder hvor dumpen må/bør så stå gidder jeg ikke å diskutere d,pga at mange får d til å fungere på begge sier og andre ikke, bare å prøve selv.

Skrevet

Du tenker kanskje som jeg først gjorde, at turbotrykket nærmest vil blåse opp spjeldet i mengdemåleren til maksposisjon?

Dette ville vært korrekt dersom det var fri luft bak spjeldet.

Her vil jo ikke luften ha større hastighet enn motoren klarer å svelge, så det eneste som påvirkes inne i rørsystemet ved lave turtall er trykket, og det vil være likt foran og etter spjeldet.

Tror jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...