bmw520 Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Du tenker kanskje som jeg først gjorde, at turbotrykket nærmest vil blåse opp spjeldet i mengdemåleren til maksposisjon?Dette ville vært korrekt dersom det var fri luft bak spjeldet. Her vil jo ikke luften ha større hastighet enn motoren klarer å svelge, så det eneste som påvirkes inne i rørsystemet ved lave turtall er trykket, og det vil være likt foran og etter spjeldet. Tror jeg.... Aha da er jeg med, endelig noen som svarte ordentlig
Ballder Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 takk for mange svar:) men blir dere enig hvor det er best å ha dump? før eller etter lmm?? vil vel egentlig mene før selv på grunn av at all luft som har gått gjennom lmm gir den jo suppe til... å ha den mellom lmm spjell vil jo si at den slepper ut luft den gir suppe til... høres ikkeno logiskt ut.. mvh Hehe.. et tips! Ingen blir enige om noe her. Prøv deg frem å se hva som er best for deg men, Ballder er den som har riktig her. Mener jeg da.. har nå ikke diskutert hvor d er best å ha dumpen jeg da, jeg bare ville ha svar på dette med luftmengdemåleren jeg når d gjelder hvor dumpen må/bør så stå gidder jeg ikke å diskutere d,pga at mange får d til å fungere på begge sier og andre ikke, bare å prøve selv. Igrunn ingen som har diskutert med deg hvor dump skal stå heller. Men derimot hvor lmm bør stå i forhold til dump dersom dump er montert! Om du iberegner dump eller ei i ditt spm. kommer jo ikke frem... Du tenker kanskje som jeg først gjorde, at turbotrykket nærmest vil blåse opp spjeldet i mengdemåleren til maksposisjon?Dette ville vært korrekt dersom det var fri luft bak spjeldet. Her vil jo ikke luften ha større hastighet enn motoren klarer å svelge, så det eneste som påvirkes inne i rørsystemet ved lave turtall er trykket, og det vil være likt foran og etter spjeldet. Tror jeg.... Aha da er jeg med, endelig noen som svarte ordentlig Som du ser under her, så var det svaret gitt for lenge siden, men litt for komplisert muligens? Anyway så strømmer det like mye luft gjennom lmm uansett om den står på suge eller trykkside ved gasspådrag, så sånn sett blir det ett fett som nevnt tidligere. kan noen fortelle meg hvorfor ikke motoren får for mye bensin med en lufmendemåler når den er på trykksiden? den er jo jo laget for å håntere vakum, ikke trykk. Så lenge den står montert etter dump/eventuelt uten dump, så måler den faktisk kun den mengde luft som blir presset inn og brukt av motor for og tilsette den mengde suppe som trengs til dette. Turboen suger nødvendigvis like mye luft som den presser inn, så sånn sett blir det ett fett hvor den står. Bakdelen ved montering på trykkside er trykket rett og slett, men eraringer rundt om i vårt ganske land tilsier at dem tåler en del trykk. Forresten, hvis du hvis du ska ha lmm på trykksiden og vil jeg anbefale og ha pop-off mellom insug og lmm pga spjeldet i lmm. mvh Feil.. Da måler den luften som dumpes, og mater på med suppe som motoren IKKE trenger da. Avslutter med at du tydeligvis ikke tar høyde for at en dump har betydning for hvor lmm bør stå overhodet, så da er det bare og putte den hvor du vil.
bmw520 Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 når d gjelder denne dumpen så har jeg prøvd en hel del ja, derfor så jeg ingen vist å diskutere dette,pga at sånne diskusjoner som dette blir man aldri enig og ferdig med. Den kan faktisk funke på begge sider av en vilken som helst LMM, noen funker d ikke hos og noen gjør d d, jeg kan si at jeg har holdt på med både audi og volvo. å d virker vist veldig dumt at jeg spurte åssen d var med denne LMM`en da, da man ikke kan alt å d gjør ikke du heller Ballder. jeg spurte pga at jeg ikke viste, og jeg skjønner heller ikke denne kritikken av deg, trodde dette var et forum som man kunne få greie svar uten sånne kommentarer. men må beklage så mye om man kommer med dumme spm og kanskje misforstår en ting eller to da.
Ballder Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 når d gjelder denne dumpen så har jeg prøvd en hel del ja, derfor så jeg ingen vist å diskutere dette,pga at sånne diskusjoner som dette blir man aldri enig og ferdig med. Den kan faktisk funke på begge sider av en vilken som helst LMM, noen funker d ikke hos og noen gjør d d, jeg kan si at jeg har holdt på med både audi og volvo. å d virker vist veldig dumt at jeg spurte åssen d var med denne LMM`en da, da man ikke kan alt å d gjør ikke du heller Ballder. jeg spurte pga at jeg ikke viste, og jeg skjønner heller ikke denne kritikken av deg, trodde dette var et forum som man kunne få greie svar uten sånne kommentarer. men må beklage så mye om man kommer med dumme spm og kanskje misforstår en ting eller to da. MYE jeg ikke kan. Som f.eks og være høflig mot folk som ikke "gidder" og diskutere ting og ikke minst lese svarene skikkelig....
bmw520 Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 har jeg vært uhøfelig mener du??? akkurat d skjønner jeg ikke,har til og med sagt at jeg beklager at jeg misforsto, d betyr ikke at man ikke leser ordentlig da vettu, men da er du vel ikke bedre selv da?komme med en sånn kommentar (MYE jeg ikke kan. Som f.eks og være høflig mot folk som ikke "gidder" og diskutere ting og ikke minst lese svarene skikkelig....) er nå mildtsagt idiotisk jeg skrev at jeg ikke gidder å diskutere d fordi jeg syntes d var liten vits å starte en annen disk, men d har du nå klart. men nå kan vi vel kutte ut denne diskusjonen her, er vel ingen vits å ødlegge denne tråden mer nå. dessuten har vel alle her skjønt at lmm funker på trykksiden nå
Ballder Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 har jeg vært uhøfelig mener du??? akkurat d skjønner jeg ikke,har til og med sagt at jeg beklager at jeg misforsto, d betyr ikke at man ikke leser ordentlig da vettu, men da er du vel ikke bedre selv da?komme med en sånn kommentar (MYE jeg ikke kan. Som f.eks og være høflig mot folk som ikke "gidder" og diskutere ting og ikke minst lese svarene skikkelig....) er nå mildtsagt idiotisk jeg skrev at jeg ikke gidder å diskutere d fordi jeg syntes d var liten vits å starte en annen disk, men d har du nå klart. men nå kan vi vel kutte ut denne diskusjonen her, er vel ingen vits å ødlegge denne tråden mer nå. dessuten har vel alle her skjønt at lmm funker på trykksiden nå Tror de fleste skjønte at det funker for lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå