Christian_ Skrevet April 24, 2008 Skrevet April 24, 2008 Har problemer med at bilen blir tung å få i gir etter kjøring med mye clutching. Girene går silkemykt helt til dette skjer. Noen som vet hva årsaken kan være? Dette er på en E28 M545 med 735 kasse og Alpina B7 clutch.
plumbo79 Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Lekk i en av cluch cylinderene kanskje (hvis du har slike da), hvis du holder cluchen lenge inne får du da i det hele tatt satt den i gir?
LodeRunner Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Når du sier kjøring med mye clutching, mener du da at du bruker bilen hardt? Spinner etc. Hvis det er tilfellet kan du jo bruke en 75w-90 girolje evt? Den oljen tåler mer hardkjør, men er ikke noe tess når det er kaldt, blir seig i kulda etter min erfaring.
Christian_ Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Lekk i en av cluch cylinderene kanskje (hvis du har slike da), hvis du holder cluchen lenge inne får du da i det hele tatt satt den i gir? Var det tipset jeg fikk på bmwccn også. Enten slavesylinder eller hovedsylinder. Ja jeg får satt den i gir selv om jeg holder clutchen lenge inne, men virker som om det blir tyngre jo mere jeg bruker clutchen.
Christian_ Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Når du sier kjøring med mye clutching, mener du da at du bruker bilen hardt? Spinner etc. Hvis det er tilfellet kan du jo bruke en 75w-90 girolje evt? Den oljen tåler mer hardkjør, men er ikke noe tess når det er kaldt, blir seig i kulda etter min erfaring. Nei var ikke hard kjøring jeg tenkte på, men det samme skjdde under banekjøringen på våler i fjor. Men tenkte spesiellt på by kjøring med mye bruk av 1. og 2. gir. Under større fart er ikke giringen ett problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå