tinnsoldaten Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Bare på gøy så sjekket eg opp i dette og det skal vist ha endel innvirking på ytelse , sikkerhet og slitasje. Opp mot 10% effekt økning ( mellom motor og hjul ) Skulle det i krasj eller haveri oppstå problem med aksling så knuser den i stedet for å komme opp gjennom bunnen av bilen ( Kan skje ?? Sikkert) Mindre slitasje på girkasse og på clutch for de med manuell Et siste moment er bedre veigrep under akselerasjon , mindre fare for å spinne. Prisen er ikke så langt unna OEM heller så jeg har hørt med noen borti statene som lager disse , men har ikke funnet noen som lager til E60. Er vist lettere å få laget når det er en hel aksel og ikke delt som på E60 Sikkert en god investering om en vil minske slitasje på girkasse.... Link: http://www.pstds.com/index.htm Denne tråden er til for å få igang en diskusjon , kan bli interesant...
Bimmerlars Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 En mellomaksel som gjør at bilen spinner minder hadde jeg hatt morro av og sett på hehe Må være at den svikter da isåfall, men det tviler jeg på med tanke på at karbon er hardt
BMW89 Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 kult hvor mye letere er det da tru ? neste blir girkasse da eller
mbkomfort Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Bare ett problem, og det er at ingen ser det under bilen! haha kremt.., avbildet er en mellomaksling Klart det er fordeler med lettere drivverk, mindre slitasje og vibrasjoner..
oddis Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Ville gjerne hatt litt forklaring på hvordan den øker grepet. At den svikter kan jeg ikke tro, det er carbon vi snakker om (?). Correct me if I'm wrong. Svikstålsdrivaksler fungerer jo ved at de sakte flekser og gjør at det blir en skånsom overgang på drivverket slik at du forhåpentligvis ikke river drivknuter i fillebiter like fort. Hvis noen vet hvorfor denne akselen er så unik, show me! Dette vil jeg forstå.
Bonden Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 For å ha nevnt det sitter det en helt spesiell type mellomaksel konstruksjon på E60 som klapper sammen på en helt spesiell måte ved kræsj ,mulig det er derfor du ikke har set denne type til salgs.Kan ikke se den store gevinsten på å bytte ut den som er der annet en at den roretende massen blir lavere.
oddis Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Ja, jeg kan heller ikke se noen annen fordel. Greit nok hvis man kjører en turtallsvillig banebil og må ha det lille tusendelssekundet på rundetida, men ellers er jeg i tvil. På performance biler er det lurt med stiv mellomaksel pga av drivverksfleks. Det jo heller ingen stas å få mellomakselen planta i hofta etter launch på dragstripa..
tinnsoldaten Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Dette er det som står på siden til de som lager dette: Advantages of Carbon Fiber Lighter than steel or aluminum. Three times torsional strength of steel. Torsional spring rate allows better tire hook-up. Torsional spring rate allows smoother shifting. Less shock load to the differential. Eliminates or dampens high speed vibrations. Reduces transmission and differential breakage. Characteristics can be varied by changing the wind, angles or diameter. PST offers both steel and 7075 Billet Aluminum yokes. In drag racing applications - a better 60 Ft. time. ET's have been lowered in some cases by as much as .120. In stock car racing better control out of corners is the result of the torsional spring rate. In road racing smoother shifting and better durability of transmission and differential have been reported. Tested on Cobra's at 180 MPH on Dyno with no vibrations. A much greater safety factor - carbon fiber will return to a fiber and not create shrapnel under the car, as would aluminum or steel shafts.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå