Mafia Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Var nede og så litt på det nå. Vifta i seg selv er ikke helt rett, vet ikke om dette kan ha ødelagt viskosekobblingen? Viften går helt greit rundt på kald motor, og om jeg stopper den mens motoren går, så går den ikke så veldig fort opp i fart. Kunne stoppe fint med en finger, vet ikke om det har noe og si? viskosekobblingen funker sånn at når motoren er varm, så øker den hastigheten sant?
Mafia Skrevet April 26, 2008 Forfatter Skrevet April 26, 2008 Nei tror det samme nå, for testet når motoren var varm og. Dritlett og stoppe vifta, og den går ikke noe spess bra opp i fart, selv om en gir litt gass... Men dere tror dette vil fikse problemet? Termostaten har ingenting med saken å gjøre?
TheBirg Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Du har rett, "Clutchen" på vifta strammer til mer jo varmere den blir. Men ikke før motoren begynner og bli for varm, at den går lett rundt når motoren har driftstemperatur er helt normalt. For varm betyr ufin kjøring , eller en ille varm sommerdag og køkjøring. Forøvrig om du skal gjøre noen grep hadde jeg byttet termostaten, det er en billig del som er fort gjort og skifte. (Så du går ikke på en smell om det ikke var den.) Forøvrig, hva legger du i at den har gått varm ? Har kjølevannet kokt eller har du sett på måleren i dashn ? Kan jo være så enkelt som at en temperaturgiver begynner og ta kvelden ?
BreitBau Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Hvor varmt er det nede hos deg da? Ved vanlig kjøring trenger nå ikke jeg vifta for å holde nede tempen.. Skift termostat OG viskosekobling du... Så har du rydda unna for en stund..
TheBirg Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Kan bli ille varmt her i sør ser du... Ta av vifta di du og sett bilen din i 1 times kø ut av oslo i rushen. Når solen steiker og det er 30 varmegrader.
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Ta å bytt viskosekoblinga du, det er sjeldent at en termostat er helt gåen. De åpner gjerne veldig sent når de blir gamle og så får du veldig mye trykk i kjøleanlegget. Been there done that! Bytta foreste ei toppaktning helt uten grunn fordi det var trykk i anlegget, noe som skyltes en gåen termostat.
TheBirg Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Det er også sjelden at viskosekobblingen blir ødelagt uten at den henger seg opp og drar med vifta på hele turtallseregisteret. OG det hører man. Men har tatt feil før jeg, men tror ikke den er problemet i tilfellet til trådstarter. Slurer den så virker den (Kald motor)
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Men om du leser litt lenger opp, så sier trådstarter: "Nei tror det samme nå, for testet når motoren var varm og. Dritlett og stoppe vifta, og den går ikke noe spess bra opp i fart, selv om en gir litt gass..." Så ja... bytt viskosekoblinga! De lever stortsett opp mot 200 000 med store slingsringsmon! Er motoren varm og termostaten er åpen, så skal du se at vifta øker betraktelig i fart, noe jeg selv var vitne til når jeg lufta min motor, slura sakte rundt når den var kald, men fikk ei voldsom fart når varmen satt seg i systemet..
Mafia Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 Er ikke noe galt med måleren nei, den skal være helt fin. Har egentlig bestemt meg får å ta alt nå, slanger, termostat, vannpumpe, viskosekobbling, og selve viften. Like greit, skal selge bilen snart, så greit å ha litt kos på pappirene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå