AndersM Skrevet April 25, 2008 Skrevet April 25, 2008 Etter jeg solgte min E46 Touring måtte jeg ha meg en ny bil.. Valget ble da en E30 Touring.. Bilen er en 318 Touring 1994 mod. reg mars 94. Produsert 8.12.93, så er en 94 mod Bilen er en individual mod, med bla - El. takluke - El. speil - El vinduer forran - AC - Kjørekomputer - Individual sportseter med rød piping - Airbag - Sort taktrekk - Blackline baklykter Bilen har noe lakkrust på dørene og kanaler, men det skal fikses opp i. Skal bestille ny bakluke da den har vel mye rust.. Bilen har ingen rusthull, er kun lakkrust. Motoren fikk ny kam, ventiler, planet topp osv for 35000km siden, har kvittering på alt som er gjort med den! til og med at han har byttet viskergummi på verksted!!! Meget tight og fin girkasse! Førersete har hull på sidestøtten, men tenkte jeg skulle levere den til en salmaker for å fikse opp nye støtter. Ellers er interiøret strøkent! Det sorte taktrekket ser nytt ut Samt setene eller er meget pene! Er rød piping på de.. Har mange planer med bilen, men som nybakt pappa må jeg ta ting med ro... Men det som er med uthevet skrift er kjøpt inn.. - Skiver forran/bak - Mintex klosser forran/bak - Nye fjærbeinslager forran/bak - Supersport dempere med 60/40 fjærer, byttet ut med KW1 coilovers - Castrol SLX olje - Olje/luftfilter - Nye klare blinklys forran som er sotet.. - Is leppe da jeg fant ut at Rieger Infinity I leppa vil subbe med justerbart hehe (ikke montert) - M matter - Nytt trekk til stolen som er slitt. Siste som Bmw hadde på lager og er gått ut av produksjon(ikke montert) - Xenon kjørelys - Xenon spreder - ALT av bolter i bakstilling/diff (ikke montert) - Powerflex foringer til traversen og diff(ikke montert) - Diffpakning (ikke montert) - Ny rustfri eksos med 2x3" blås i tynne rør - Ny bakluke - Org Touring skjørter - Hel lakering - Valset 3 cm hver side bak og 1.5 cm hver side forran Felger: Keskin Kt1 9x16 med Toyo Proxxes1 215/40/16 Sikkert noe jeg har glemt, men kommer mere regner jeg med.. Slenger ut 2 fra annonsen..
S. Gunstad Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 Gratulerer med ny bil! Ikke annet å si enn at den var utrolig fin! Likte felgene på den og jeg!
TSL Skrevet April 26, 2008 Skrevet April 26, 2008 fin bil. denne blir bra når du får gjort alt du sa. kom gjerne med flerebilder, gjerne noen av interiøret. spes av det sorte taktrekket. jakter på en sånt til min touring. fint det er flere som vil stelle med e30 touring. et meget tøft karoseri som det ikke florerer av sånne som 2dørsene osv stå på og hold oss opdatert med mye bilder av jobbene du gjør på bilen.
635csi Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Henger meg på entusiasmen for E30 Touringprosjekt! Denne bilen virker som et bra utgangspunkt, og planene har du klar ser jeg Kommer til å følge med på denne tråden, holder selv på med et aldri så lite Touringprosjekt. NB: så nettopp en advarsel om Supersport dempere nå på "Teknisk" Link: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=79868
AndersM Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 takk takk.. Håper den skal ble bra etter hvert har akkurat senket bilen og ny lager. Ble en NY bil da de andre demperne var HELT ødelagte.. Bilder kommer i morgen Angående det med supersport så er det 2 års garanti, så tar det ikke så tungt Er mange i vwaudiclub som kjører på det, men de har ikke hatt de problemene.. Så sikkert mye med hvordan du monterer dem
AndersM Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Skrevet Mai 1, 2008 Da kommer det noen bilder.. Noen som har 1 stykk strøkent sete at disse? Får ikke tak i nytt stoff til setene Et bilde av taket. INGEN hull, eller merker i taket Er ikke helt fornøyd med senken.. Så får se hva jeg finner etter hvert.. Men blir nok litt bedre når jeg får på leppa og touring skjørter, men fortsatt litt høy i hjulbuene.. Men har jo traktor dekk så kan være noe med det og gjøre også.. Har også kjøpt inn nye mansjetter, de den ene var morken.. Like greit å bytte på begge sider da.. Har også kjøpt powerflex foringer til traversen. Skal også bestille nye bolter etc så det ikke er rustent.. (Er det vanskelig å bytte selv uten å ta av traversen?) Nye kyllingstag samt nye fester/skruer til stagene. De elektriske speilene fungere kun å justere 1 vei.. Er det noe som kan fikses opp i? Og lengde justeringen på setene er litt ødelagt, hopper ut av spor eller noe, så får ikke justert de ut..
AndersM Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 1.Har også kjøpt powerflex foringer til traversen. Skal også bestille nye bolter etc så det ikke er rustent.. (Er det vanskelig å bytte selv uten å ta av traversen?) 2. De elektriske speilene fungere kun å justere 1 vei.. Er det noe som kan fikses opp i? 3. Lengde justeringen på setene er litt ødelagt, hopper ut av spor eller noe, så får ikke justert de ut.. 4. tempnåla har tendens til å begynne å hoppe litt frel om tilbake, kun når jeg har driftstemp. Er det en sensor som å byttes? 5. vanskelig å ta ned diffen for å bytte foringer? Hvor mange foringer er det i diffen? Lurer på de powerflex i diffen også.
cmn Skrevet Mai 3, 2008 Skrevet Mai 3, 2008 Får dessverre ikke sett bildene i det nest siste innlegget ditt nå da jeg er på jobb, men får sett de i første innlegget. E30 Touring er bra hehe. Får ta en titt seinere i dag. Hvilken farge er det på bilen?
AndersM Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Skrevet Mai 3, 2008 ja liker den mer og mer! blir nok fast og fin når jeg får bytta alt av foringer og bolter til traversen. Skal også bytte pakning,skruer og foring til diffen... fargen er vel cosmossort? er sånn blålillasort avhengig av lyset.
cmn Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Blir nok bra Ang setetrekk, så fant jeg noen som lignet veldig om jeg ikke tar helt feil? https://www.koed.dk/functions/billede.a ... .jpg&map=1 Ryg-Stykke (Billede) www11361 DKK 950,00 Bund-Stykke www11417 DKK 976,00 Til følgende modeller: Alle Touring, Fra og med 11/1992 - Med sportssæder.
AndersM Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Skrevet Mai 4, 2008 dæven det er de jo! hvor kan jeg se resten av setene?? Må bestille fort hvis de har på lager!
cmn Skrevet Mai 4, 2008 Skrevet Mai 4, 2008 Resten av setene vet jeg ikke... Da må du nok bare ringe Koed og høre. Trekket ligger hvertfall under E30 --> Nye dele -->Diverse --> Side 1.
AndersM Skrevet Mai 4, 2008 Forfatter Skrevet Mai 4, 2008 fant ut av det! skal ringe koed i morgen. Hadde vært gull hvis de hadde det på lager! Takk for hjelpen så langt!
AndersM Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Skrevet Mai 5, 2008 Da har jeg bestilt litt mere deler! Morro det! hehe Har kjøpt inn: Justerbart da den ikke ble lav nok med 60/40 (Kommer for salg med korte demperer forran, ikke dempere bak bare å komme med bud på det, hatt det i 1 uke nå, men må ha det på til jeg får det justerbare) Ny bakluke! rep kit av hengsler Nytt trekk til førersete, ikke bunndelen desverre da den var utgått fra BMW Touring skjørter Alt av reimer Bolter til hele bakstilling osv.. nå tror jeg at jeg må roe den litt ned
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå