Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
gav selv 10000 for min. :D

er din m-tech? men no har jo du en 2liter 12v :lol:

I følge selger va den det, men eg trur ikkje det e m-tech. Og ja det e ein 129 hk 2.0l 12v, men eg klager ikkje. Spenner greit ifra for det.:D

Hvis du kikker i tråden min så ser du alt om min bil.

For 10000 fekk eg ein drømmebil:

*Strøkent Skinninteriør uten stygge sår og sprekker

*eu ok i oktober 07 (eg kjøpte bilen i desember 07 )

*Alt av foringer og bremser va skifta

*varme i setene og oppblåsbar luftpute for korsrygg i setene

*elektrisk takluke

*Var egentlig automat men fikk bygget om til manuell for en billig penge

*245000 kmstand

*ferdig og godkjent senka med gult apex senkesett

*Småputtel som hvite blinkerser

*Komplett verktøy i den luka i bagasjerommet. :P hehe

*Minimalt med rust

*Ekstrem komfort og kjøreglede!!!

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Okej, Hoem. Fint du kunne si noe mere enn ta det fra løse luften sånn uten videre :-).

Ingen problem, mest ble jeg egentlig smålig irritert over hvordan han kommenterte bilen til Astri.

E34 uansett motor(så lenge det er 6'er) er en staselig og representativ kjerre, det jeg mener mest å si er at selv om man har hakket større motor skal man ikke bli flårete av den grunn, "alle" kan jo bygge om til M5 eller turbokonvertere for å få mer hester, spørs hva man legger i det.

Personlig ville jeg heller hadd astri sin 520 12v med skinninteriør, ikke rust i kantalene(så vidt jeg vet) enn den 525 24v med stoffinteriøret og rust i kanalene, bare for å dra en sammenligning så hefter det jo ikke om bilen har 130, 190, 300 hk så lenge den ikke henger sammen.

Alt i alt var vel egentlig begge bilene et godt kjøp..

Skrevet

Eg har desverre litt rust på venstre kanal, men det e så lite at eg ikkje trenger å skifte hele og heller trenge eg ikkj eå kjøpe ny ytterkanal. Det enkleste der blir å brette til og sveise på. Koster meg under 1000 lappen. Men ellers så e bilen ganske så flott. :D

Skrevet

jeg tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av nybiln til min broder

bilen er ganske strøken bortsett fra kanalene som burde byttes,

men det er ikke store problemet siden han har en bror(meg) som er karosseriarbeider..

d0dfher3gvmxrs6971p9.jpg

po8y1fdu7vselkiu4oc0.jpg

0ngrswcdf3qzgb7yurbp.jpg

bop651sn3hykseuojsvp.jpg

fljnbsfofnxta227njes.jpg

Skrevet

glemte å si at det er manuellt gir på bilen for de som lurte på d..

og hvis noen ikke skjønner at jeg har lagt ut bilder av bilen til trådstarteren så vet dere det nå :wave:

Skrevet

Tørr jeg spørre hva som gjør den bilen der til en m-tech?

Senken er mer enn vanlig M-tech.

Er du sikker på at det ikke bare er emblemene ? Mange som har gjort det slik med emblemer sjø..

Å måle stabstaget/sjekke understellsnr er en mulighet for å sjekke det. Stab staget skal være 25mm om det er m-tech, 23 om det er vanlig!

Skrevet
gav selv 10000 for min. :D

er din m-tech? men no har jo du en 2liter 12v :lol:

Synes det der var egentlig litt kvalmt...

Du har sikkert kjøpt en bil med automat 24v 192hk 2,5L(kjedelig motor)

Hadde uten tvil valgt 12v versionen selv, de er ganske like helt opp til 12V møter toppfarta si, der drar 24V et lite stykke lengre.( begge hadde rundet litt over 200.000KM og begge hadde alle servicer i orden)

Rust i kanalene er noe dritt forresten og for å få dette skikkelig må det gjøres av proffesjonel. Kanaler koster ca 4000-5000 per side, og så er det arbeidet til fagmannen, dette er ikke noe man bør gjøre billigst mulig, da kan man så og si regne med å bruke samme sum om noen få år.

Få se bilder av bilen og slik da !

jaha ja?

Skrevet
Hoem usikker på hva du mener med kjedelig motor men ut ifra modelguiden og denne linken er det vel noe forsjeller.

12v er vel på 129hk og 24 er vel på 150hk på 2.0 litern. 170 og 192hk på 2.5litern. 12v og 24v har på 0-100 også enn forsjell på 1sek + 1 sek ekstra om enn har automat, har jeg sjønt dette riktig?

Syntes det er skikkelig god lyd i disse maskinene :-).

Joda, har lest det som står om 0-100 osv selv, men i praksis har det vist seg at de ligger ganske likt før toppfarten til 12v nås, har jeg selv erfart.

Kjedelig motor = plastdekselene, 4 ventiler per sylinder.

Synes du lyden i M50 er rå, bør du høre M20!

Er nok mer forskjell på 12V og 24V enn som så.

525 24V drar myye bedre enn 12V allerede når man setter i 3 gir.

hadde en slik 24V og en kompis av meg hadde 12V, vi dro likt opp til 100ca men når jeg fikk satt inn 3gir så bokstavelig talt bleste jeg fra 12V.

Skrevet
Tørr jeg spørre hva som gjør den bilen der til en m-tech?

Senken er mer enn vanlig M-tech.

Er du sikker på at det ikke bare er emblemene ? Mange som har gjort det slik med emblemer sjø..

Å måle stabstaget/sjekke understellsnr er en mulighet for å sjekke det. Stab staget skal være 25mm om det er m-tech, 23 om det er vanlig!

du e no bare en ufin type.. finn dæ en ainna tråd å skriv i.

å ja, d e en m-tech!!

Skrevet
jeg tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av nybiln til min broder

bilen er ganske strøken bortsett fra kanalene som burde byttes,

men det er ikke store problemet siden han har en bror(meg) som er karosseriarbeider..

d0dfher3gvmxrs6971p9.jpg

po8y1fdu7vselkiu4oc0.jpg

0ngrswcdf3qzgb7yurbp.jpg

bop651sn3hykseuojsvp.jpg

fljnbsfofnxta227njes.jpg

takk før bilder broder :D

Skrevet

å ja, d e en m-tech!!

He he he, gratulere med ny bil da Aleks.

10lapper er billig peng for E34, men derfor trenger du jo ikke rakke ned på andre som også har kjøpt seg bil til 10lapper.

Utover 2 emblemer, ser ikke jeg noe Mtech på denne bilen.

M50 VS M20......tjaaa det blir jo nok en smaks sak, men jeg foretrekker M50 frem for M20.

Roligere gange, slipper konstant ventil tikking, og så høres M20 motoren mere anstrengt ut når den skal yte noe.

Men som sagt, det er en smaks sak.

Skrevet

å ja, d e en m-tech!!

He he he, gratulere med ny bil da Aleks.

10lapper er billig peng for E34, men derfor trenger du jo ikke rakke ned på andre som også har kjøpt seg bil til 10lapper.

Utover 2 emblemer, ser ikke jeg noe Mtech på denne bilen.

M50 VS M20......tjaaa det blir jo nok en smaks sak, men jeg foretrekker M50 frem for M20.

Roligere gange, slipper konstant ventil tikking, og så høres M20 motoren mere anstrengt ut når den skal yte noe.

Men som sagt, det er en smaks sak.

var no ikke mening å rake ner på astrid da... har selv hadd 2liter 12v og vet hvor "fort" unna det går....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...