oddis Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Har du tradisjonelt syrebatteri så skru av lokkene over cellene slik at de ligger løst oppå. Sett batteriet i et ventilert sted. Lad. Har du for lite vann så må du også fylle på det. Mål deretter syrevekta med syrevektsmåler etter endt lading. En slik får du billig på f.eks Biltema, og er et veldig nyttig verktøy. Lade et batteri med for lite vann i cellene funker veldig dårlig.
Simpel Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 Må ha intelligente ladere. Fx CTEK ladere, de fåes hos Clas Olson. Forresten var batteriet mitt dødt, 1 celle som var ødelagt. Men 12 år er en respektabel innsats.
530trønder Skrevet Mai 11, 2008 Skrevet Mai 11, 2008 må ein ha inteligent lader egentlig? ka er forskjellen for batteriet? ved kontenuelig vedlikeholdslading som når denn er kopla i lag med motorvarmer er jeg enig , men ved opplading 2-3 ganger i året sjønner jeg ikke påenget med ein slik laner. noen tips?
Simpel Skrevet Mai 12, 2008 Skrevet Mai 12, 2008 Så lenge du passer på å ta av ladingen når batteriet er fulladet gjør det vel ingen forskjell. Intelligente ladere kutter ladingen når det er fulladet i motsetning til uintelligente ladere, overlading er ikke bra for batteriet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå