Hyggmaister Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Hehehe..ja bare ha den konklusjonen du!! (andre må få lov til å være uenige og )
Bimmerlars Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 BMW'en er jo laget til å trekke best på lave turtall. . Prøv en seksylindra bimmer uten dobbel vanos så finner du fort ut at det ikke stemmer Skjer ikke en dritt under 4000
Torbjørn E39 Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Utfra historiene her så må jeg hatt flaks jeg da, for vi hadde en E39 520iat 98 mod og syntes at klima- anlegget ikke klarte å levere varmluft, ble liksom bare litt lunkent. Tenkte at dette får jeg sjekket ved neste service. Kjørte til butikken og hadde 250m igjen til butikken da temp.måler var nesten på rødt, kjørte derfor direkte til Bmw verksted istedet. De feilsøkte bilen og fant ut at termostaten var gåen. Byttet denne og alt ok. Temp stabil og varm luft fra klima- anlegg igjen.
Joe Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Skrevet Mai 1, 2008 Skjer ikke en dritt under 4000 4000 ?! Sammenlignet med f.eks. VTI der intet skjer før Vtec slår inn ved 7000 omdreininger. ..og hvor lenge siden var det BMW lagde seksylindre uten dobbel VANOS ?
Bimmerlars Skrevet Mai 2, 2008 Skrevet Mai 2, 2008 Skjer ikke en dritt under 4000 4000 ?! Sammenlignet med f.eks. VTI der intet skjer før Vtec slår inn ved 7000 omdreininger. ..og hvor lenge siden var det BMW lagde seksylindre uten dobbel VANOS ? Dobbel vanos kom vel rundt 98 eller noe, så sånn ca. da. At BMW sine motorer er laget for å dra best på lavt turtall er jeg helt uenig i
Joe Skrevet Mai 2, 2008 Forfatter Skrevet Mai 2, 2008 dra best på lavt turtall er jeg helt uenig i .. naa mener eg selfolgelig iforhold til japanske biler.
teexeln Skrevet Mars 24, 2010 Skrevet Mars 24, 2010 Satt å leste litt her for å slå i hjel tid å ser da at flere som skriver her at toppakningene til bmw ryker på ca 200000km, vet det er rekkesekserne de snakker om men er det virkelig sånn at de ryker på 200000km? seff. kan en og annen være uheldig at den ryker undre hundre tusen km også men lurer på om det er noe som VET noe om at det er en gjenganger dette med runt to hundre.. å er det noen av dere som har kjørt lengre og hvor langt uten bytte, tenker særlig på m52 motorene siden jeg har en slik som akk har rundet 2000000 er det flaks hvær dag heretter at toppakningen holder??
teexeln Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 bumber denne for har løst å høre en seriøs utalese om dette å er det noen av dere som vet om det er ståltoppakning på m52?
Wolfeh Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Ser det er noen som klager på termostat osv. Plutselig begynte jeg å se på temperaturen på motoren min i 520'en den nådde ALDRI driftstemp, ikke engang om sommeren. Når jeg da bestemte meg for å bytte termostat fant vi fort ut at den ikke hadde noen termostat. Og denne bilen slet vel ikke med temperaturen før jeg fikk byttet termostaten.
FirstPrice Skrevet Mars 25, 2010 Skrevet Mars 25, 2010 Det positive er vel at du får en M20B20 topp til rundt 2000kr i veldig god form og HELT ren fra sverige.
bcRichard Skrevet Februar 19, 2012 Skrevet Februar 19, 2012 Tror dere BMW har laget bilene sine etter disse veiene og klimaet vi har her i Norge? Er ikke rart at diverse deler og komponenter ryker fortere enn normalt. Også dette med turtall som noen snakker om, det er ingen problem å ha høye turtall lenge på en BMW motor, HVIS motoren er i god stand og den er driftsvarm. Motorene er jo laget for å gå på autobahn i 200 km/t i flere timer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå