Torbjørn E39

Members
  • Content Count

    1325
  • Joined

  • Last visited

About Torbjørn E39

  • Rank
    Brigader
  • Birthday 01/18/1976

Contact Methods

  • MSN
    laugsand@frisurf.no

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Nord Trøndelag
  • Interesser:
    Bmw Cars & Coffe
  • Kjøretøy
    2011 E91 320i Lemans blå

Recent Profile Visitors

1143 profile views
  1. Torbjørn E39

    Løst! E91 lci 320i tungstartet. - Bmw verksted ubrukelig!?

    På tirsdag var bilen inne på bmw verkstedet for bytting av injektor på sylinder 3, da denne måtte kodes etter bytte og opel verksted sa det var enkleste å ta alt hos bmw. Ba de om å bytte til nye plugger samtidig da den på sylinder 3 er meget sotet pga druknet i bensin over tid. Første som møtte meg da jeg åpnet døren var lokket til obd kontakten på golvet... Aaaah ikke akkurat største problemet men nok til at jeg blir irritert! Men nå går bilen renere og bedre enn noengang. Så da blir det å bruke opel verksted for service og vedlikehold av bimmern. Fornuftige priser, god service og kvalitet på utført jobb. Også bestilt meg carly for selvdiagnose og koding. Skal prøve gratis appn først og deretter teste fullversjonen, så får vi se om det er verdt penga...
  2. Torbjørn E39

    Løst! E91 lci 320i tungstartet. - Bmw verksted ubrukelig!?

    Kun på jevn kjøring på det turtallet. Ikke noe lugging ved pådrag.
  3. Torbjørn E39

    Løst! E91 lci 320i tungstartet. - Bmw verksted ubrukelig!?

    Nei, for jeg kjøpte bilen ett annet sted og de står for bruktbilgarantien, så for bmw verkstedet var det bare å feilsøke, finne feilen, reparere og tjene penger. Så burde være i deres interesse å tjene penger skulle jeg tro...
  4. Torbjørn E39

    Løst! E91 lci 320i tungstartet. - Bmw verksted ubrukelig!?

    Heldigvis rekker jeg å få dette dekket av bruktbilgarantien, har 1500km igjen av garantien. Men utifra bmw verkstedets konklusjon tidligere ville nok dette ikke blitt funnet utav før jeg hadde fått komplett driftstans på motor og tauing, sannsynligvis midt i ferieturen. Bmw verkstedet litt flau men ingen beklagelse.. Blir faktisk veldig skuffet over gjentatte ganger de ikke leverer servicen og kvaliteten man forventer, ikke bmw verdig spør du meg.
  5. Torbjørn E39

    Løst! E91 lci 320i tungstartet. - Bmw verksted ubrukelig!?

    Dro til et opel verksted der jeg kjenner en, han mente det var meget betenkelig at et verksted ikke fysisk leter etter feil annet en diagnose med en slik beskrivelse av feil/symptomer. De tok bilen inn og fant ut flere ting. Den mister bensintrykket kort tid etter stopp av motor, kan være injektor som lekker eller bensintrykkregulatoren som fusker. Ved nærmere ettersyn sjekket de plugger og pluggen på syl 3 var druknet i bensin. Injektor på denne lekker. Men de fant også en plugg som var meget løs, altså ikke festet ordentlig. Dette kan være årsaken til at den har lugget på 1800-2000rpm, dette har bmw verkstedet fått beskjed om å sjekke flere ganger uten at de har funnet ut av det. Jeg er mildt sagt sjokkert at dette i det hele tatt går an! Vi snakker tross alt om et bmw merkeverksted jeg har vært kunde hos i 20år! I tillegg til dette har de blitt mye dyrere enn andre verksted, ja jeg sjekker pris når de ikke klarer å levere service og kvalitet...
  6. Ryggekamera montert og fungerer. Etter litt om og men fikk jeg det til å fungere på reversen også. Som tips lilla/hvit kabel på ledningsnett fra bil til stereo er ryggesignalet som kobles til ryggekamera på stereo, har da eget 12v til ryggekamera med sikring koblet til i sikring bak hanskerommet. Gjenstående mods er kjørelys, fjernlys og led angeleyes samt bytte av høyttalerne i dørene 😊
  7. Fått trøbbel med min 2011 320i lci bensinmotor, den sliter ofte med å starte, kjører starter helt til den stopper, trykker startknapp igjen og den starter. Litt rufsete tomgang også helt fin. Merker ingenting under kjøring men har men jeg kjenner den smånapper rubdt 2000omdr. Hatt bilen på bmw verksted idag for diagnose men den viser ingen feil.. Jeg har sagt jeg synes det er rart at diagnose ikke viser noe feil overhode iom trøbbel med start har vedvart og blitt verre siste tiden. Eller er det slik at så lenge diagnose ikke viser feil så sjekker de ikke fysisk coil, plugger osv? Bilen fikk nytt register og strammere osv i januar pga strekt kjede, uten havari i forkant. Jeg har måttet etterfylle 1liter olje nå siden jan, kjørt ca 4000km siden jan. Noen med tips? Vurderer nesten å kjøpe live obd feilkodeleser å prøve å lese ut direkte når dette skjer.
  8. Synes også selv den ble mere clean med 19toms kontra 18toms gsp felga. Synes også de fyller hjulbuen penere. Gsp felga synes jeg virket "små" på bilen, men det har vel med utforminga av felga. Ja fargen på felgene kler bilens farge. Også litt i tvil om det burde vært spacer på for å fått felga litt mere ut i hjulbuen men det er småpirk. Nå er det 235 dekk både foran og bak. Hadde lyst på bredere bak men da hadde prisen blitt høyere og noe mere ventetid på komplett sett. Nå ble det bestilt ons ettermiddag og levert/montert torsdag ettermiddag. Har ikke antydning til sporing og heller ikke mye dekkstøy, sålangt meget fornøyd.
  9. Gsp D22 18" 2stk 8,5 felg 225dekk 2stk 9,5 255dekk er for salg btw, pm for info.. Har også kjøpt flere mod for bimmern som skal monteres i det nærmeste. Nevner nye høyttalere i dørene, kenwood ryggekamera, nye led pærer i AE-lysa, nye halogen pærer xenon look i nærlys/fjernlys/tåkelykter.
  10. Har hatt trøbbel med ene bakfelgen som lekker luft, fikk den sjekket og sprekk i felg på innerkanten... Endte med å kjøpe nytt komplett sett med 19" Hva mener dere?
  11. Torbjørn E39

    BMW 520 F10 2011 mod. motorhavari.

    Er så enig! Verste bmw verkstedet gjorde i mitt tilfelle ved start av feilsøk var å anbefale ett oljeskift! Dette betalte jeg for.. Ved neste time for åpning av topp osv ble det konstatert slakke strammere register og strammere, registerkjede mm måtte byttes. På regninga etter rep har de også byttet olje og filter nok en gang.. Burde strengt tatt ikke vært anbefalt oljeskift på timen jeg hadde først da! Litt unødvendig å pådra ekstra kostnader. Og etter første sjekk fikk jeg ut bilen uten beskjed om hva som var galt. Spurte om det egentlig er særlig lurt å kjøre med bilen slik den var. Nja småturer kan du sa de!?! Hva pokker vil det si sa jeg.... Jeg sa jeg ikke ønsker å havarere motor og etter om og men fikk jeg en lånebil. Jeg har alltid fått bra service på dette bmw verkstedet, alltid fått notert hva som begynner å bli slitt og hva jeg kan forvente av påkost fremover. Nå lukter det at de ønsker å loppe mest mulig penger hver gang! Og det er ikke bare jeg som føler det slik, det er mange! Litt unødvendig at jeg nå må bruke opel merkeverksted for bedre pris og oppfølging...
  12. Torbjørn E39

    BMW 520 F10 2011 mod. motorhavari.

    Føler med deg, hakket før jeg fikk registerhavari på min 2011 320i 170hk.. Merket ulyd og fikk det sjekket på bmw verksted, dog skjedde dette 1mnd etter kjøp hos en ikke bmw forhandler som tok det på bruktbilgaranti. Kostet dog over 30000,- å få byttet kjede og strammere ++. Jeg sjekket med bmw verkstedet før kjøp av bilen i forhold til kjede og svakheter men det var de ikke kjent med på bensinmotoren, diesel derimot visste de at det forekom på. Jeg antok jeg var tryggere ved kjøp av bensin kontra diesel med tanke på denne problemstillingen. Men etter det skjedde så sa de at det forekom på bensin også. Tilliten til bmw verksted er rimelig svekket for min del pga dette! I tillegg sa firmaet jeg kjøpte bilen av at regningen for bytte av register var ca dobbelt så dyr hos bmw verkstedet kontra annet verksted. Noe jeg sjekket ved neste eu kontroll og bytte av bremsevæske, da jeg sjekket flere verksteder. Bmw verkstedet var 1000kr dyrere. Så i mine øyne er bmw verkstedet ikke høyt i kurs.......
  13. Fikset! Tok det på enkleste måte, lot passasjerdøra stå åpen, slukket kupelyset og sikringene i hanskerommet tilgjengelig. Lot den stå slik inntil rød lampe på stereo mistet konstantstrømmen/12v og gikk løs med strømpenn, den med lys. Letet til jeg fant ledig posisjon med konstant 12v og plugget ledning med kabelsko inn der man setter sikringen. Fikk rød lampe på stereo som blinker umiddelbart. Låste bilen og lot den stå i 2timer. Vipps funker som det skal, dab kommer med en gang og klokka er der og resten av innstillingene. Kan også opplyse om at jeg brukte sikringsnr 2 merket obd. (Var ingenting tilkoblet denne)
  14. Da har bimmern fått på sommerhjula forrige uka og fått en skikkelig håndvask og håndtørket før ett lag voks. Skal si det gjorde seg. Men merker nå med soltaket helt åpent at det er forferdelig dårlig lyd i orginale høyttalerne i dørene så har bestilt 4stk nye/bedre høyttalere fra bassbrothers, samt kenwood ryggekamera. Hadde også ett forsøk i helgen å bytte ut pærene på angeleyesene men viste segat pærene som fulgte bilen er H8 led, ergo til preface lift og passet ikke. Så det får bli litt senere med led i ae-lysene. Aldri helt hatt sansen for sorte/grå/mørke felger men synes de kledde bilen godt. 18" med 225 foran og 255 bak. Andre ting jeg vurderer er å bytte til sorte nyrer, se hvilke løsninger som kan få til mørke rails, å kanskje mørke sideblinkere. Samt endestuss er boring! Men sliter å finne gode alternativer uten å måtte blø lapper i hopetall. Legger ved noen bilder av gliset slik den er nå.
  15. Drar opp denne igjen. Så nå i helgen at det var lagt opp gul ledning til sikringene i hanskerommet og koblet inn der på ledig plass, festet sikringsholder og sikring på kabelen. Men mistenker den er koblet til der det mest sannsynligvis ikke er konstant 12v... Noen som har peiling på hvilket nr jeg kan bruke? Siste alternativ er å trekke ny kabel fra batteri bak, men om det går å finne konstant 12v i sikringsboksen og det allerede er der så er det det enkleste. (Har bestilt ryggekamera så må uansett trekke kabler bakfra og frem)