Jump to content

kalinkamaen

Members
  • Content Count

    528
  • Joined

  • Last visited

About kalinkamaen

  • Rank
    Oberstløytnant

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sjekk om denne enveis ventilen holder tett mot dyse returen. Eller få tatt en trykktest på diesel lavtrykks-side og se om du finner lekkasjen. Det nytte ikke å diagnotisere bilen om du har problemer med lav trykksiden på bilen din. Den vil ikke gi noe feilkoder.
  2. Heisan, vil bare rette opp litt her da jeg har hvert på etterkontroll. Kvasi hadde riktig over her at nr 3 var moden for uskiftning. Egen dumhet gjør at jeg må tilbake å vise bilen en gang til <-- Men den gjorde også at jeg fant en foring som var gåen som ikke verkstedet fant på eu kontroll.
  3. Minus 2 grader. 10 ganger bedre enn tidligere.
  4. Du kan sjekke koed.no Ta kontakt med dem og spør om erfaring med deres uorginale. Jeg har hatt LMM som ikke har fungert optimalt og gitt feilkode ny rett fra pakken.
  5. Min erfaring er å kjøpe orginalt eller tilsvarende når det gjelder LMM.
  6. Det som jeg tror er problemet er 2 stk check ventiler. Jeg har beskrevet 1 stk checkventil som er montert på fødepumpen. Denne ryker og gjør at dieselen renner tilbake. Men problemet var ikke der alene. Jeg fant en ny checkventil på en slange som går fra dyseretur slangen (overflowline) som går over til tur slangen på lavtrykksiden. Legger ved et bilder under her så du kan se. Denne ventilen får du ikke kjøpt hos BMW seperat, og slangen komplett er sykt dyr. Så jeg handlet inn en billig ebay ventil og slangeklemmer og monterte inn. Bak kjøpte jeg inn slanger, klemmer, checkventil og BMW orginal koblinger slik at jeg slapp å kappe noen orginalt bak der. Så jeg skjøtet bare på en checkventil. Edit. Checkventilen på overflowline må være til 4 mm slange. https://www.ebay.com/itm/4mm-3-20-Plastic-One-Way-Inline-Check-Valve-for-Fuel-Diesel-Gas-Liquid-Ai-JwSJC/254445291308?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Bak brukte jeg 8 mm av denne: https://www.ebay.com/itm/STAINLESS-STEEL-NON-RETURN-CHECK-ONE-WAY-VALVE-ROLLOVER-BREATHER-FUEL-SYSTEM/312267262411?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 Og så kjøpte jeg denne for å trykkteste. Denne pakken inneholden koblinger som passer direkte på bmw koblingene bak. https://www.ebay.com/itm/Car-Automotive-Fuel-Injection-Pump-Pressure-Gauge-Tester-Car-Gasoline-Tester-Kit/202222035405?_trkparms=ispr%3D1&hash=item2f155f61cd:g:t-EAAOSwtDdafBZ4&enc=AQAEAAACcBPxNw%2BVj6nta7CKEs3N0qW3kVRS2FpFBCQ6AVs57T7YzJYsjcdis9Rq4e2rOB0qksYXlahQqjuNN%2Fqpn5Q6gmdT5ggSnIVk%2B4tmLvgg%2FuAgi9oXztpWJcTmWJod4PenxSagXKdJAUDD2Vp7G6kc1ZDML%2Bmm4LEXYjHuuX1N7MVe0sTdfHuR1yjFw5MEUVZ5f0rT5XRPY%2B%2FykZyTewg2RAVx%2Fai011NhTvOI5EJ%2FbfWp3yvwZL8ruT2GzqAyyDS3vHe9pIxJTjordStXl6Ej1hZ0gAVh8K2wAAZb6mIhDCX5%2Fo5oIJ8iX051V5ZbzJSyHN3VtEkdCstVeElY5c57%2BSiC%2FYv8TawWYpS%2FN5il0QgRmudXWzcYO3d%2BDwW1bXhwvwT7JxtvxjiElgTVbXlgh8bNm3cNwqF8c60idhlo0wjmU9EgJhO7XhzpMaC5FKqCEB%2FBY8gkeLJwTF3IfFuhGl3iZofiSx1dUPHq6yluuuoQnxHjzfH5kkorXHBwu3cwq9dEsBUknh0ax7kLwb97b%2Bwu%2BN7E%2BLF1W2ce9zmvD40wVaqkAZBfWMw1ceWUchZgMY4K8%2F0SQIVkqsEGkGBUhSPDKV2XutUVSIThqon%2B0Tdyws8IoIDXFGbf00nmHUlUktSnveMzierCcPYs5YV8eRgKEPp4nHQ5GThPRnAXYspUYFXcGVDjnzANislhNUh2L0EnPMEKiZvEijQYuszoBPgWBGawaNUnS5clgG1YrFmTS%2BEuqLnGpd5JRjbqnw62dMJSKcLQfGaDV29KgTXqPjHKWx8KOgDb1gqzftNasgbv6WUopcv%2BklvtlnG245dFnQ%3D%3D&checksum=202222035405eded615a30104cdc905e786469f25c73
  7. Heisan Folkens, da tror jeg at jeg har fikset dette problemet. Vil selfølgelig teste dette i minus grader også før jeg konstanterer fixen. Her er en video før fix: Her er en video etter fix, bedøm selv
  8. Takker for svar, men det er ikke nr 3, den er meget bra. Trodde heller ikke nr var en bære/opphengs arm? Tok ned nr 14 nå da jeg ikke klarte å kjenne eller se dette selv. Sannelig var ikke denne kapputt. Setter pris på at verkstdet fant denne
  9. Sjekk bilder under her. Punkt 5.3.3 på eu lapp. Noen her som vet hvilken foring som menes her. Har sjekket foring nr 2 men den ser nesten ny ut. Kan det være bære arm 14 de mener? Klarer ikke å se, eller kjenne noe spesiell slark. Takker for hjelp.
  10. Har samme opplevelse her da jeg forsvant fra en slik t8 med 330d TRF steg 3+. Jeg ble litt sjokket selv. Kan det være elmotoren konker ut på 120 - 140 km/t? Slik at de mister 90 hk i høye hastigheter? Aksen i lave hastigheter var andre boller.
  11. Kan være dobbelt masse svinghjulet som er på vei til å ryke.
  12. Hvis E91 er mest kjent for brudd i ledninger, hadde jeg heller begynt der. Det er jo enkelt å ta av pølsa å dra i en og en ledning for å sjekke.
  13. Min erfaring med dette kommer fra E61, der var det kommet vann inn i diversity antennen. Jeg var heldig og bare kunne tørke den og sette den inn igjen. Det kan også være brudd i kabler/ledninger som går gjennom luka.
  14. Her har eg søkt via vin nummer: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PY71-EUR-10-2007-E61N-BMW-530xd&diagId=31_0395
×
×
  • Create New...