Jump to content

macrorain

Members
  • Content Count

    1163
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

macrorain last won the day on February 20

macrorain had the most liked content!

About macrorain

  • Rank
    Brigader

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    F30 330e M-sport

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. I påvente av evt bootmod3 så du kan gjøre det selv, så er jeg usikker på om det er så supermange her i Norge jeg ville trillet min splitter nye M8 competition til. Nå er det jo litt slitsomt med corona og sånn da, men ville kanskje kontaktet https://www.mosselmanturbo.com/ og spurt hva de kan få til / om de kan løse det du ønsker, og evt svippet ned dit når det blir innafor. Jeg ser at de tilbyr remap av M8 comp hvertfall, og de vet hva de holder på med. De kan fikse eksos og slikt også samtidig hvis man skulle ønske seg det.
  2. Gratulerer med råtøff bil. Jeg ville kanskje avventet litt og sett om protuningfreaks/bootmod3 kommer for M8 snart, det ryktes vel at de pusler med det. Kanskje det går å komme seg på betaprogrammet. Det vil trolig løse de tingene du nevner. Når du sier "når jeg spør teknikere her i Norge så sier de at det ikke vil utgjøre noen forskjell" - så har du nevnt en hel rekke ting rett før, så det er litt uklart hva du sikter til? Hva er det de mener ikke vil utgjøre forskjell? Hvis det er putring og smell i eksosen du er ute etter så er nok det langt på vei styrt av ECUen, så hvis det er dempet der så må den reprogrammeres før det skjer så veldig mye. Men å bytte eksos og/eller bytte downpipes vil selvsagt gjøre det høyere da. Men ikke nødvendigvis skape så mye mer putring i så fall. Og skal det være noenlunde lovlig bør du bytte til sportskat / racing cat, ikke straka rør (sistnevnte blir trolig veldig høyt også).
  3. Jeg tror ikke det er lov å ha M8 competition her på forumet, hvis det ikke allerede står i forumreglene så må vi legge det til. Altfor mange medlemmer kommer til å dø av misunnelse, og da blir det lite trøkk her etterhvert.
  4. Har hatt en minisub i bilen en stund som aldri har funket kjempebra, kassen var altfor liten for elementet. Endelig surret meg til å bygge ny, denne er tre ganger så stor, og portet istedenfor lukket. Tar litt mer plass, men elementet spiller ned, så man kan legge ting oppå den uten å bekymre seg. Her er noen bilder (har ikke trukket den med filt enda). Det var sjukt mye mer trøkk enn gamle kassa (simuleringer antyder 10-15dB mer ved 30-40hz), må si meg fornøyd med resultatet av et par kvelders snekring. Finish var ikke høy prio hvis noen lurer 😄 😊
  5. Ja, dette er bare et problem heeelt i starten. Jeg kjøpte F30 da yngstemann var to år og akkurat ferdig med vognstyr. Nå er det fullt men overlevelig med 3-serie sedan og to barn under ti år på langtur.
  6. HK er høyeste i treserie, i femserie får du et hakk høyere. HK er helt greit, men ikke fantastisk hvis man er lydnerd. Tror man at man vil oppgradere er det egentlig bedre å kjøpe hifi, for det er lettere å oppgradere enn hk, hvor alt av signal går digitalt.
  7. Ser også du skriver at tankutluftningsventil blir byttet. Er den gåen hos meg og tro, ikke alltid den klarer å låse opp tanklokket når jeg trykker på den knappen.
  8. Hvor langt har den gått? Min har gått ca 40 og bilen anslår at klosser må byttes ved 100.. 🤔
  9. Står masse på hjemmesidene der, og fikk nettopp artikkel i lyd&bilde også https://www.lydogbilde.no/nyheter/hoyttalere/inkognito-nye-subwoofere-fra-sigberg-audio Men sender deg en PM! Bootmod3 er kun til bensin.
  10. Vært litt stille i det siste da jeg plutselig har lansert eget høyttalermerke (www.sigbergaudio.no) 🤔 😅 - så da flyttet fokuset seg litt fra bil en periode. Bare å si fra hvis noen vil ha en dyr subwoofer til stua. Ellers går det bra med bilen, det har kommet enda en oppdatering av Bootmod3-mappet, med ytterligere justeringer på boost control. Har vært flott kjørevær i det siste. Med masse moment og lett ettertenning i potta er det utrolig festlig å slenge denne bilen rundt på svingete landevei i solskinn.
  11. Nope. EDIT: Ikke når jeg leverer den hos "kjente". Hvis jeg ikke vet hvilken tekniker det er eller på verksted jeg ikke er kjent med så setter jeg den tilbake til original, men ikke pga garanti men fordi jeg ikke vil risikere at noen grisekjører med den i trimmet tilstand.
  12. Tror ikke nødvendigvis de ser hvis de ikke leter. Forøvrig er alle glade helt til du kommer og sier at motoren eller turboen din er død og du vil ha det på garanti. Da kan det hende de sjekker, og da kan det hende du må betale det selv. Men det påvirker ikke garantien på bilen forøvrig.
  13. Jeg har vel kjørt 30kkm eller noe med det filteret nå, ingen problemer. Renser det ofte, ca hver 10,000. Det er jo sånn sett fordelen med bootmod3 eller andre ting som gir deg loggmuligheter, så du ser om det skulle være noe indikasjon på feil med MAF sensor eller lignende.
  14. Fin bil og bilder Det har vært mange dager med fint vær i store deler av landet, er nok ikke så mange som sitter og finleser forum
  15. Du får godkjent hvis den har samme typegodkjenning i TUV-papirene (så i prinsipp for samme karrosseri) hvis akselvekten er riktig.
×
×
  • Create New...