Werther Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Greit at man er bmw-fanatiker, men å si at alle andre merker har samme problemer stemmer ikke helt. Bmw lager ikke dritt, men de har nå en gang flere gåene topper enn gjennomsnittet. Er vel siden de er eneste produsent som har satset såpass mye på rekkeseksere, samt at bmwsjåførene er mindre forsiktig. Japanske produsenter, MB, Volvo blant annet har ikke slike problemer. Opel, Ford og franske biler er ikke like flinke...
Bimmerlars Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Greit at man er bmw-fanatiker, men å si at alle andre merker har samme problemer stemmer ikke helt. Bmw lager ikke dritt, men de har nå en gang flere gåene topper enn gjennomsnittet. Er vel siden de er eneste produsent som har satset såpass mye på rekkeseksere, samt at bmwsjåførene er mindre forsiktig.Japanske produsenter, MB, Volvo blant annet har ikke slike problemer. Opel, Ford og franske biler er ikke like flinke... Det stemmer ikke. Jeg vet at det går mye i BMW topper hos motorverkstedene, men det er som oftest seksere. Mannen i gata har ikke greie på motorer og kjører som idioter., samt at det finnes MASSE bimmere i Norge. Hva med Mitsubishi? Der går toppakning rundt 200.000, akkurat som BMW. Toyota har store problemer med motorene sine. Avensis brukte olje, yaris ble laget med kast i veivakselen, ikke uvanlig med toppakningbrudd på 100-150.000 på 80 tallets carinaer. Opel og ford er et kapitell for seg selv. Zetech og Eco-tech er ikke bra greier. Ikke bare BMW som har motorproblemer.
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Toyota hadde faktisk en motor som nesten sprengte i fillebiter. Kunne bare finne på å falle ned på bakken mens du stod i et kryss..
oddis Skrevet April 28, 2008 Skrevet April 28, 2008 Kjør andre merker fra lik årgang på samme måte som du kjører BMWn, så skal vi se hvor lenge det holder. Uten å virke for retorisk så tror jeg de færreste har gjort nettopp det. Som Bimmerlars presiserer i begge sine innlegg så er det kun en liten brøkdel av norske billister (og derav mange BMW eiere) som ikke har hverken mekanisk eller teknisk innsikt i hva som skjer når man behandler en bil på en spesiell(/t) hard måte. På skoler jeg har gått på så består parkeringsplassen av omtrent 30-40% BMW. Og av de så kan jeg ikke si det er ukentlig man opplever en som kjører FORSIKTIG ut fra skoleplassen, det er en meeget sjeldensak. Rekkeseks motorer er jo ikke det politisk korrekte ifht miljø, vektfordeling og høye turtall, men det er det BMW hadde bestemt seg for at skulle bli deres markedside for nesten et kvart århundre. Og jeg må jo si vi nyter godt av deres arbeid.
Joe Skrevet April 28, 2008 Forfatter Skrevet April 28, 2008 Tror for det meste at det er kjøle anlegget som er dårlig på BMW og ikke toppene. Toppakningene kunne også har vært bedre laget siden de ikke tåler en dritt. Har kun hatt motoren overophetet to tre ganger og alle gangene hadde med kjøle systemet å gjøre. Først var det ekspansjonstanken og så var det plastinnfestning til et kjølerør. Er litt skremmende selv om eg ikke har klart å ryke toppen eller pakingen enda. (Og eg håper det aldri kommer til å skje.) Men syntes at alle disse probleme oppstår når det er vinter, dvs. når det er kaldt.
Bimmerlars Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Jeg prøver ikke være en forvarsadvokat for BMW, men hvorfor er BMW's understell dårlige? Traversforinger (pga. bråslepping og hærjing) og bærekuler foran på E36 før det kom forsterka type er det jeg kan nevne. Hva annet er dårlig i forhold til andre produsenter?
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Om det er foringer du tenker på? Er det jo en selvfølge at de ryker raskere når nesten alle BMW senkes sinnsykt og skoes med 19" med 255 bredde. Er bare så sinnsyk mye større slitasje på foringer da! Og på orginale BMW'er holder jo mange foringer alt fra 100 000 til 200 000+++ alt etter kjørestil vel og merke...
Joe Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 Er vel heller understell til bmw som er dårlig. ... dette kan eg si meg helt uenig på og eg er et levende bevis. Eg har hatt 2 biler før BMW'en, en Opel og en Honda. Opelen knakk eg alle fjæringene på og Hondaen måtte eg faktisk skifte begge bærearm foran og bak, samt foringer, alle fjæringer, begge støtdempere osv. p.g.a de rett og slett bare rustet vekk. Begge bilene hadde eg i 3 år. BMWen derimot har eg aldri hatt noe bortsett fra en støtdemper bak som lakk litt olje.
Bmwray Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Hverken toppen eller understellet er dårlig på en bmw! Hvis noen har forbruk av bærekuler og andre slitedeler kan dem takke senkesettet sitt,store felgene og bruken. Bmw sitter som støpt på veien, Sammenligner du en feks 96 modell bmw med hvilket som helst annet merke så er det ikke til og sammenlignes når det gjelder sportslighet, Feks en 96 modell saab eller mercedes c klasse,volvo,audi,ford osv er helt råttent og kjøre i forhold til en 96 modell e39 eller e36... Jeg hadde en mercedes c280 som hadde runna 100 000km og der gikk topp pakningen, Det kan nok skyldes forrige eierene som kansje har grisekjørt på kald motor. Topp pakning kan skje hvem som helst bil på den alderen, kommer an på eierne. Bmw sin motor tåler fint og gå varm i noen sekunder og stå på det røde på varmemåleren uten at topp pakningen sprekker. Men hvis du feks kjører noen km eller mil så vil jo pakningen ta skade av det.
Morty999 Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 alt handler barew om vedlike holde og bruken.. en bmw e30 325 kan gå 800 000 uten problemer om den blir behandla på vennlig måte... så er nok ikke bilene sin skyld att ting ryker
Werther Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Jeg vet at det går mye i BMW topper hos motorverkstedene, men det er som oftest seksere. Mannen i gata har ikke greie på motorer og kjører som idioter., samt at det finnes MASSE bimmere i Norge. Hva med Mitsubishi? Der går toppakning rundt 200.000, akkurat som BMW. Toyota har store problemer med motorene sine. Avensis brukte olje, yaris ble laget med kast i veivakselen, ikke uvanlig med toppakningbrudd på 100-150.000 på 80 tallets carinaer. Skal ikke overdrive Toyotas problemer her da. Var litt oljeforbruk på 1.8ene i Avenis og MR2, ellers er de greie. Har eid mange gamle Toyotaer (og Forder), og har aldri hatt motorproblemer med dem. Men som noen har sagt, kan være pga sjåføren akkurat i mitt tilfelle hehe. Eneste bilen jeg har hatt sprekk i toppen på var en Miata...
Bimmerlars Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Jeg vet at det går mye i BMW topper hos motorverkstedene, men det er som oftest seksere. Mannen i gata har ikke greie på motorer og kjører som idioter., samt at det finnes MASSE bimmere i Norge. Hva med Mitsubishi? Der går toppakning rundt 200.000, akkurat som BMW. Toyota har store problemer med motorene sine. Avensis brukte olje, yaris ble laget med kast i veivakselen, ikke uvanlig med toppakningbrudd på 100-150.000 på 80 tallets carinaer. Skal ikke overdrive Toyotas problemer her da. Var litt oljeforbruk på 1.8ene i Avenis og MR2, ellers er de greie. Har eid mange gamle Toyotaer (og Forder), og har aldri hatt motorproblemer med dem. Men som noen har sagt, kan være pga sjåføren akkurat i mitt tilfelle hehe. Eneste bilen jeg har hatt sprekk i toppen på var en Miata... Toyota fremstår som verdens mest feilfrie bilprodusent. Grunnen til det er at de skifter deler uten at kundene vet om det. F. eks det med yarisene. Der blir motorene skiftet på førstegangsservicen (15.000km) og kunden får ikke vite det. Toyota er for all del holdbare biler, så absolutt. Det er biler som bare kan kjøres og kjøres. Må skifte bremseskiver i ny og ne da de ruster opp, men bortsett fra det er toyota veldig bra biler med tanke på holdbarhet. Jeg tror uansett at det har med kjørestil/bruk og gjøre også. Kjør toyotaen slik en ungdom kjører en BMW. Dra på til turtallsperra flere ganger om dagen, sladd, rivstart og børn, så får vi se hvor lang tid det tar før toyotaen takker for seg. Som oftest pensjonister og småbarnsfamilier som kjører toyota
Joe Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Skrevet Mai 1, 2008 Men hva er det som får BMW eiere til å kjøre bilen slik at de må komme opp på rødmerket på turtallet, når det egentlig ikke trengs ? BMW'en er jo laget til å trekke best på lave turtall. Har også oppfatningen av at de fleste som har en BMW tror at de har en racerbil og kjører deretter som om det var en racerbil. Det er jo klart at alt slites fortere.
OLEZZ Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Foringer, bærekuler osv osv. er jeg ikke imponert over. Greit nok at bmw er en klasse for seg selv når det gjelder sportslighet. Det er jeg ikke uenig i. Likevel har jeg erfart, og hørt at div bmw sliter / sleit litt med understell. Både med og uten senk osv. Det er min konklusjon. Det må jeg få lov til å ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå