Gå til innhold

bytter clutch, hvordan få ned gearkasse? Bmw 325 e36

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, nå har jeg tatt av alle boltene på gearkassen, den er løs fra motoren men den stopper i det staget som går bak til gearstanga eller der, hvordan får jeg den ned?? :shock:

Skrevet

Har du løsner overføringen til gearstanga? Den sitter i to "bolter" på kassa. er noen låseklips på den ene siden på hvert stag. Hvis du løsner disse og tar ut bolten så kan du flytte vekk overføringsstagene. Veit ikke om det var akkurat disse du mente men...

Skrevet
Har du løsner overføringen til gearstanga? Den sitter i to "bolter" på kassa. er noen låseklips på den ene siden på hvert stag. Hvis du løsner disse og tar ut bolten så kan du flytte vekk overføringsstagene. Veit ikke om det var akkurat disse du mente men...

det er denne jeg plages med å få løs, skjønner ikke hvordan den bolten som går igjennom sitter fast?

njce8iu8oqba83c660nr.jpg

Skrevet

Skal prøve og forklare, om du kjenner langs med girkassa, der jeg har laget en ring på bildet. (veldig kjekt og tørke reint for dritt rundt der, så blir det ikke så vanskelig og kjenne det første gang du gjør det) . Der kjenner du ett metallclips som henger sammen med den bolten som er vippet ned over den kanten som er der. Vipp denne opp og dra så ut bolten. Den dras ut mot venstre.

Nr.3

http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/10996.gif

Der ser du slik det står nå, med de 2 "leppene" vippet over girkassa (girkasse er dog ikke tegnet inn) Så det må du forestille deg. : )

z7f4bfkux0brv8kahmzy.jpg

Ps. En flat skrutrekker hjelper deg veldig : )

Skrevet
Skal prøve og forklare, om du kjenner langs med girkassa, der jeg har laget en ring på bildet. (veldig kjekt og tørke reint for dritt rundt der, så blir det ikke så vanskelig og kjenne det første gang du gjør det) . Der kjenner du ett metallclips som henger sammen med den bolten som er vippet ned over den kanten som er der. Vipp denne opp og dra så ut bolten. Den dras ut mot venstre.

Nr.3

http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/10996.gif

Der ser du slik det står nå, med de 2 "leppene" vippet over girkassa (girkasse er dog ikke tegnet inn) Så det må du forestille deg. : )

z7f4bfkux0brv8kahmzy.jpg

Ps. En flat skrutrekker hjelper deg veldig : )

takk å mye for hjelpen! :D

nå har jeg fått av gearkassen, clutch lagret var dårlig å presse disken var blitt varmkjørt så her blir det mye nye deler 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...