MotorViagra Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Ser etter ny diff men det er så mye forskjellige utvekslinger. Si jeg har 3,46 i utveksling på orginale diffen som står på, hva skjer vis jeg setter på en diff med 2,65 utveksling? Blir den vedlig lang gira eller veldig kort gira?
Bonden Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Du får treg/tung start, lange gir, høy topphastighet hvis motoren orker det.
TheBirg Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Utvekslingen er vel 1 : 3,46 Det vil si at når inngående aksel har gått 1 runde så har utgående aksel gått 3,46 runde. Så jo lavere tall, jo kortere vil giringen bli, og akselerasjon vil øke (Men slitsomt høyt turtall under vanlig kjøring er en konsekvens)
MotorViagra Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 Ok.. får skjekke hva som er orginalt da. Denne diffen som har 2,65 utv. kommer opprinelig fra en 525tds. Jeg kommer da i tilfelle til å bruke en m3 zf kasse til denne igjen.. Noen som har trua? Er jo over 500hk som skal trekke i gang
LianLi Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Utvekslingen er vel 1 : 3,46 Det vil si at når inngående aksel har gått 1 runde så har utgående aksel gått 3,46 runde.Så jo lavere tall, jo kortere vil giringen bli, og akselerasjon vil øke (Men slitsomt høyt turtall under vanlig kjøring er en konsekvens) Nope, det blir omvendt. En 3.46:1 Har kortere gir enn en på 3.15:1 F.eks når svinghjulet på motoren har gått 3,46 runder, så har hjula gått en runde.
MotorViagra Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 Utvekslingen er vel 1 : 3,46 Det vil si at når inngående aksel har gått 1 runde så har utgående aksel gått 3,46 runde.Så jo lavere tall, jo kortere vil giringen bli, og akselerasjon vil øke (Men slitsomt høyt turtall under vanlig kjøring er en konsekvens) Ok du mener stikk motsatt av Bonden.. Hva stemmer da? hehe.
TheBirg Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Jeg må nok bite i støvet og innrømme at jeg tenkte feil ja. (Liker det ikke, men sånn er det, hehe...)
MotorViagra Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 ok..men er vel forskjellige utvekslinger på girkassene og.. Noen som veit hva m3 e36 kassa har?
TheBirg Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Håper jeg kan bøte litt på feilpostingen min da http://www.bimmerworld.com/html/e36-m3- ... ission.htm 1st Gear Ratio 4.23:1 2nd Gear Ratio 2.51:1 3rd Gear Ratio 1.67:1 4th Gear Ratio 1.23:1 5th Gear Ratio 1.00:1 6th Gear Ratio 0.83:1 OG dette er vel kassen med 5 gir Getrag (92-95) ZF (96+) 1 4.23 4.20 2 2.52 2.49 3 1.66 1.67 4 1.22 1.24 5 1.00 1.00
Bonden Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Legger ved et utregnings formell (beklager dårlig kvalitet)
MotorViagra Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 Takk.. men blir vel litt drøyt med m3 kassa 5 trins og diff på 2,65 da eller ?kansje 2 gir gir 120 kmt
LianLi Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 1. gir: 4,20 2. gir: 2,49 3. gir :1,66 4. gir: 1,24 5. gir: 1,00 Revers: 3,89 Edit: Bah, alt for sein
TheBirg Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Er nok muligens fint til banebruk, men til gatekjøring blir nok 120km\t på 2 gir litt slitsomt ja, spesiellt i køkjøring
MotorViagra Skrevet April 27, 2008 Forfatter Skrevet April 27, 2008 Hmm nå er jeg sikkert litt dum her,,, men hvordan i allverden kan den blir sein? blir det ikke sånn som jeg sa at f.eks. 2 gir kan nesten gjøre 120 km/t? Eller var den spøk fra din side LianLidude Hva ville du hatt i utveksling på diffen, vis jeg skulle kjørt med 5 trins m3 kasse..? Noen som klarer å regne ut sånn ca hva 1 gir 2 gir og 3 gir vil gjøre? Jeg ønsker meg også toppfart på rundt 250 km/t
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå