Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser etter ny diff men det er så mye forskjellige utvekslinger.

Si jeg har 3,46 i utveksling på orginale diffen som står på, hva skjer vis jeg setter på en diff med 2,65 utveksling?

Blir den vedlig lang gira eller veldig kort gira?

Skrevet

Utvekslingen er vel 1 : 3,46 Det vil si at når inngående aksel har gått 1 runde så har utgående aksel gått 3,46 runde.

Så jo lavere tall, jo kortere vil giringen bli, og akselerasjon vil øke (Men slitsomt høyt turtall under vanlig kjøring er en konsekvens)

Skrevet

Ok.. får skjekke hva som er orginalt da.

Denne diffen som har 2,65 utv. kommer opprinelig fra en 525tds.

Jeg kommer da i tilfelle til å bruke en m3 zf kasse til denne igjen.. Noen som har trua? Er jo over 500hk som skal trekke i gang :lol:

Skrevet
Utvekslingen er vel 1 : 3,46 Det vil si at når inngående aksel har gått 1 runde så har utgående aksel gått 3,46 runde.

Så jo lavere tall, jo kortere vil giringen bli, og akselerasjon vil øke (Men slitsomt høyt turtall under vanlig kjøring er en konsekvens)

Nope, det blir omvendt.

En 3.46:1 Har kortere gir enn en på 3.15:1

F.eks når svinghjulet på motoren har gått 3,46 runder, så har hjula gått en runde.

Skrevet

Ok du mener stikk motsatt av Bonden..

Hva stemmer da? hehe.

Skrevet

1. gir: 4,20

2. gir: 2,49

3. gir :1,66

4. gir: 1,24

5. gir: 1,00

Revers: 3,89

Edit: Bah, alt for sein ;)

Skrevet

Hmm nå er jeg sikkert litt dum her,,, men hvordan i allverden kan den blir sein? blir det ikke sånn som jeg sa at f.eks. 2 gir kan nesten gjøre 120 km/t?

Eller var den spøk fra din side LianLidude :lol:

Hva ville du hatt i utveksling på diffen, vis jeg skulle kjørt med 5 trins m3 kasse..?

Noen som klarer å regne ut sånn ca hva 1 gir 2 gir og 3 gir vil gjøre?

Jeg ønsker meg også toppfart på rundt 250 km/t :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...