vegsir Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 driver å prøver å skal få start på en 535. er vel m30b35 eller noe den motoren heter. byttet bensinpumpe i dag, og skulle prøve å starte. den startet så vidt før det kom et smell og det lokket på den tingen mellom luftfilter og motor. spratt av. kikket på det spjeldet nedi der og det virket ikke som om det gik som det skal. så jeg prøvde å smøre li\tt uten at det hjalp. kan det spjeldet gi disse symptomene? starter sviver på veldig høy tomgang, ruser seg opp og dauer av før det kommer et smell. og hva må jeg i så fall gjøre for å få orden på dette greiene her?
-Roger- Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Hvis det spjeldet inne i luftmengdemåleren ikke går opp og ned, så vil kanskje bilen kun gå reint når du har så mye gass som tilsier samme posisjon som spjeldet har låst seg på! Jeg hadde slik problem på en gammel 318i jeg hadde... Da slo spjeldet i luftmengdemåleren seg skjeiv pga eksplosjon som ble forårsaket pga feil tenning som igjen skyltes at rotoren hoppet av! (Hvis du skjønte det, litt vanskelig og forklare)
vegsir Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 er en sånn som dreier rundt sidelengs da, men går ut fra at det er det du mener. virket som at den sveiv ok på et turtall en liten stund, så hvis jeg prøvde å gi gass så rusa den seg før den putret litt og daua. tror jeg kanskje skjønte noe av det du prøver å si. så jeg burde få bytta hele den boksen, eller i hvertfall innmaten?
-Roger- Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Hvis det er noe i luftmengdemåleren som dreier rundt sidelengs, så er det ikke noe likt det jeg har vært borti...
vegsir Skrevet April 29, 2008 Forfatter Skrevet April 29, 2008 det er den boksen som skal sitte i enden av den slangen på dette bildet her. http://aaron.aussiefiverdriver.com/M30% ... engine.jpg den går ikke opp og ned, den åpner seg sidelengs. kan prøve å få tatt bilde av det hvis det trengs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå