Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en M52 2 liter.. som er gått 195 tusen km. og syns den bruker en del olje... og syns den ryker.litt når man akse.. spes (når man nu klare se det i speile) -5 til +3 grader ute (regn, kaldt) da man ser det uiværtfall.. tenkt det er kondens.. men.. uff.. :P

Men som sakt den bruker olje.. noe man kan gjøre/bytte uten att det koste skjorta.. e det noe di er plaget med???

den er jo gått mye så.. e ikke rart den bruker litt.. men...

formeninger?

Skrevet

Underkant av 200 000 er da ikke mye! Har du prøvd å sette deg inn i hvor høyt oljeforbruk du har? Da de fleste bilmerker anser et oljeforbruk på 1 liter/1000 km som helt normalt :S

Edit: Stygg skriveleif

Skrevet

Nei... fylte nesten 2 liter i dag.. va tom!!! ska bytte olje nivå målern. den funker ikke.. fikk feil når eg tok diagnose også på den,, men ska skjekke i morra.. så fylle fult.. så følge me

Skrevet
Underkant av 200 000 er da ikke mye! Har du prøvd å sette deg inn i hvor høyt oljeforbruk du har? Da de fleste bilmerker anser et oljeforbruk på 1 liter/mil som helt normalt :S

Hmm, 1 L. Olje Pr. mil er vel litt drøyt :) ? Du mener ikke Pr. 100 mil ? det er ihvertfall hva jeg mener Opel hadde en gang i tiden (80 tallet).

Men nå om dagen er jo det allt for mye.

EDIT : Til trådstarter, dessverre lett og la seg rive med når diskusjonen går...

Oljeforbruk skyldes ofte en av 3 ting (eller en blanding av de)

1 : Gåen toppakning.

2 : Slitte stempelringer, (i verste fall sylinder veggene)

3 : Dårlige ventiltettninger.¨

Og dette er dessverre ingen rimelige reperasjoner som man gjør på timen.

Kan man skru fikser man dette selv og betaler kun for delene, om ikke må man nok ty til erfaren hjelp.

Skrevet

Sjekk hvor mye olje det går i forhold til kjørelengde og at det ikke lekker..

Er oljen skiftet "etter boka"??

Bilen er nå ikke gått så langt med under 200k på telleren, men vet du sikkert at kilometerstanden er rett?

Skrevet

Gåen topppakning trur eg ikke. er ikke majones under lokket. å du klarer ikke se den svetter rundt der.

ang km stand så ska den være rett ja. Skjekka det opp me bmw, og di har lest av noen plass.

og alle servican e fulgt. fram til nu, denne som e nu snart tar eg selv. den bynner bli så gammel nu..

Skrevet

har du kikket i tennplugghullene etter olje,toppdekselpakning som lekker er en svakhet på modellen,ikke farlig men bør skiftes,noe av oljen fordamper og noe ligger igjen i hullene til plugger.Min e39 har gått 200000 og bruker under 1 deciliter på 15000 km.

Skrevet

Heisann.. beklager å ikke ha svart.. vært i luleå nu sia 1 mai.

Mhm.. jeg bruker TXT 10w-40 mener jeg det er nu .castrol olje. ska ha olje skift t uka, og skifte olje nivå målern. så ska eg kontrollere kor mye den bruker...

Har ikke sett i tennpluggan. Mulig jeg og en kompis ska ta komprisjons test en kveld når det nu passer.

Har ikke sett det svetter rundt topppakninga. er ikke majones i låkket så topp pakkninga trur eg ikke e gåen.

Skrevet

På Carinaen fikk jeg tips om å skifte til halvsyntetisk olje fra helsyntetisk for biler som har gått langt og da sluttet den helt å bruke olje.

BMW'en bruker forøvrig ikke noe olje som jeg har merket.

Skrevet

En på jobb sa han hadde hørt att man ikke sku kjøre di M52 motoran på halvsyntetisk.. han viste ikke hvorfor men hadde bare hørt det en plass..

Syns nu det va litt rart men.. man vet nu aldri... Noen kjennskap til det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...