Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg endelig mulighet til å få M3 E46, kanskje det blir en til uka nå...

Har selvfølgelig sjekket litt rundt ang. pris på forsikringer. Det skulle ikke være noe problem å sette denne på mor så lenge hun også er registrert som eier av bilen. Men det ene etter det andre forsikringsselskapet er enten grisedyrt (17000 kr) eller de forsikrer ikke bilen.

Har snakket med et forsikringsselskap som sa det var i orden, de kan gi en grei pris. Men da jeg ringte tilbake i dag så sa en annen saksbehandler at det ikke går an at jeg er bruker av bilen når det er en så spesiell bil som M3. Fikk det bekrefta av venninna til mor som jobber i det aktuelle forsikringsselskapet.

Så var det IF. Saksbehandleren måtte sende inn en søknad så tar de en helhetsvurdering av risiko på bilen. Så ringte han tilbake på slutten av dagen og måtte ha flere opplysninger, bl.a personnr. mitt (vet ikke om det tyder på at det går igjennom eller om det bare er et kriterie for å se på søknaden). Jeg får nok svar i morgen. Enten så er det greit å ha meg som bruker eller så er det ikke greit. Prisen for 12000 km / år blir da under 10k.

Da er det bare å vente å se hva de sier... Jeg er forresten 25 år, og har 20% bonus. Har nettopp begynt å opparbeide meg bonus på en annen bil. På gjensidige så koster en m3 e46 25.000 kr / år på meg, noe som forsåvidt ikke var så ille som jeg hadde trodd.

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

skaff en pakke eller flere forsikringer hos et selskap (funker kanskje best hvis du har eget hus..), ring å si at du gjerne vil ha en forsikring på m3en. Hvis de sier at de ikke forsikrer den, sier du at ja da får du bare flytte alle forsikringene dine over til et annet selskap.. da blir de plutselig litt mer medgjørlig:) en kompis av meg som skulle ha RS2 som gjorde dette med hell, han betalte nesten ingenting for å forsikre RS2en heller....

Skrevet

Hadde litt av samme problemet med 850'en.. Jeg var da 28, hadde 70 % bonus.. IF krevde at jeg måtte bli helkunde, og da kom det vel på 9500.- med 8000km, om jeg ikke husker helt feil. Saken var bare at de var dobbelt så dyr på huset som mitt nåværende selskap.. Ordnet seg gjennom nettbanken til Nordlandsbanken(eid av DNB). De har avtale med Vital, og der skulle de ha 7500.. Ingen andre ville overhodet ha noe å gjøre med bilen :roll:

Skrevet

De er klar over at de mister en kunde med flere forsikringer, men hvis de vurderer risikoen for stor så er det verdt å la kunden gå, så slipper de kanskje en evt. stor utbetaling..

Dritt å vente på svar nå, he he.

Skrevet

Regner med det er priser med full kasko du regner med her!? Synes absolutt ikke det var så ille de prisene du hadde fått i såfall. Min 328 er min første bil som jeg forsikrer på meg selv, og den kom på rundt 9000. Men det er kun delkasko. Full kasko kommer på 30-35tusen, og hvis du da kan ha en M3 til 25tusen i året er jo ikke det galt :lol:

Skrevet

Nei, hvis fyren regna riktig så var 25k med full kasko veldig "billig", men da er det innbo og reiseforsikring samt safe-rabatt (20%), og 20% bonus.

Skrevet

Tipper det er din lave bonus som trekker prisen opp.

Ikke spesielt økonomisk å begynner på bonusinntjening med en m3, men det vet du jo nå :)

forsikring på z4'en min hadde vært dobbelt så dyr dersom min mor hadde forsikret den. For z4en betaler jeg nå 6k i året med 60% bonus, og jeg er 24. Sjekket også pris for e46 m3 hos dem, og det ble like over 10k.

Men forsikring må du jo uansett ha! Og det er synd om den stopper deg i å kjøpe en digg bil.

Skrevet

Hmm..

Muttern har 80% bonus i gjensidige.. Har hatt mange biler på ho der i det siste.. hehe.. det som er viktig er at du ikke må si at du ikke er hovedbruker. Er bare å hevde at hun er hovedbruker og thats it.

Om du kræsjer så spiller jo det ingen rolle hvem som står som hva. Er jo ikke ulovlig å låne vekk bilen heller...

Betalte forøvrig 5700 pr år med full kasko på min 97 mod 540i som jeg hadde..

Betaler 10 000 pr år på M3`en jeg har nå som står i mitt navn.. med 30% bonus.. Stikkord: Bondelaget og personforsikring

Og 3700 på 323`en som står på muttern:)

alt er med kasko og 12000km

Skrevet

Det har jo ingenting å si at de MÅ tilby ansvarsforsikring når de SELV kan bestemme prisen på den.

Men on topic: Jeg synes også 25k høres ut som en grei pris for fullkasko av en e46 M3. Men det kommer jo litt an på hvor stor egenandel du har...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...