DanH Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Vil kjøpe meg Bilstein PSS9 til min Touring. Problemet er bare at dette som blir solgt som sett, ikke leveres til Touring med Nivåregulering. Men siden jeg har satt meg i hodet at jeg svært gjerne vil ha dette like vel, er det mulig å gjøre noe med det? Alt 1: Bygge om. Ta bort luftbelger og plugge kompressor? Så innstallere dette settet som selvfølgelig vil kanskje passe? eller, Alt 2: Drite i å montere fjærene og bare bruker demperen som er levert med settet bak, siden jeg kan senke på belgene like vel. Er noe av dette mulig, eller har noen forslag til løsning? Og i dette tilfellet er det ikke andre alternativer. Vil ikke høre navn på alle andre coilovers som finnes på markedet, da det er DETTE jeg ønsker. Er det noen som vet om det er dette settet jeg evt kjøper? http://www.bilstein.com/mistore/ART/pro ... 4/pss9.jpg
TheBirg Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Har du hørt med forhandler om hva de kan gjøre for deg da ? Auto Trio i Oslo er forhandler ihvertfall.
hagenisse Skrevet April 29, 2008 Skrevet April 29, 2008 Alt er mulig med rett menge jobb og penger. Begge løsningene dine er jo for så vidt mulige.. Hva skal du med PSS9 på en touring med automat og alt...?
DanH Skrevet April 30, 2008 Forfatter Skrevet April 30, 2008 @TheBirg: Autotrio har jeg snakket med, blant flere andre forhandlere. Der tror jeg det handler litt om vilje til å hjelpe rett og slett. Synd å si det, siden jeg har hørt positive ting om de. @hagenisse: Og hvorfor PSS9 på en Touring med automat? Har med pris å gjøre. Fullt sett for meg koster 10 000.- Når Supersport på tilbud nesten koster 7K så er det ikke så vanskelig å velge. Samtidig som familien krever stasjonsvogn og jeg har kun en garasje osv osv Her er det snakk om at jeg får lov å gjøre " litt" av mine ting, samtidig som det er stille i heimen. Got it?
TheBirg Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Må innrømme at jeg ikke kan noe om å kobble ut nivåregulering. Men jeg var litt i samme klemme som du (Med samme bil uten nivåregulering) Dog ikke familiekrav, men eget ønske om komfort også. Det hender jo man er på tur.... Så jeg dvelet lenge mellom Gule KONI og bilstein. Men etter hva jeg hører så er de veldig stive (Det er jo ikke negativt om det er det man vil) Men til mitt gatebruk så falt valget til slutt på SACHS Performance. De bevarer kjørekomfort over fartsdumper og slikt. Det vil si, de har en progressiv funksjon (Tidligere erfart fra et kit på en Sierra også) Er passe OK under småkjøring, men holder godt under litt provosering
DanH Skrevet Mai 1, 2008 Forfatter Skrevet Mai 1, 2008 Disse bilstein PSS9 er det mulig å regulere i alle baue og kanter. Slik at den blir både myk og stiv etter ønske Det skal være det beste Bilstein levere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå