DagBMW Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Har hatt en stygg ulyd i motoren en lang stund nå. Bilen er en e36 318is coupe 92mod. Lyden kommer når jeg starter bilen, og stiger gradvis, mellom 3000-4000rpm er lyden som værst, og blir helt borte etter 4000rpm. Var på BMW verksted igår for og forhøre meg om dette, og han sa at det muligens kunne være registerkjede som var slapt. Leste et annet sted her på forumet om en annen som hadde samme lyd, og hos han var det vannpumpa som lagde den lyden. Noen her som kanskje vet hva det kan være? Lyden er en intens rasle/skrape lyd ved gasspådrag, værst mellom 3-4k rpm, og helt stille etter det. Kan se om jeg kan ta opp lyden og legge den ut. Takker for svar
BMW 2002 Fredrik Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Kan være disse skinnene som skal stå mot registerkjeden som er slitt. Hvor langt er motor gått?
MaWeRiCk Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Hadde en kliire rasle lyd, mettalisk i IS`n min 93mod. startet rundt 245 000 km gjorde ingen ting med det, lyden var fra 1500 - 3500 rpm. Motorn tok kveldn på 314 000 km Da hadde den ene plast skinnen som registerkjeden sklir mot løsnet helt og falt ned og spant seg rundt det nederste tannhjulet. kjedn rapet over og Ventilene Raste. Heiv motorn og kjøpte ny. Tips. Skru av Dekslene forran på motorn (mulig du må fjerne radiatoren først for å komme ordntlig till), så sjekker du at kjedet , kjedestrammern og at festene til plastskinnene er ok.
635csi Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Tips. Skru av Dekslene forran på motorn (mulig du må fjerne radiatoren først for å komme ordntlig till), så sjekker du at kjedet , kjedestrammern og at festene til plastskinnene er ok. Og ser tannhjulene ut som sagblad, ligger det an til komplett registerbytte. De som har skrudd en del på disse motorene anbefaler å skifte alt av skinner, strammer, tannhjul og kjede når man først holder på. Jeg gjorde det på min, så slipper jeg forhåpentligvis å skru noe mer på dette med det første. Billig investering sammenlignet med totalt motorhavari
DagBMW Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Skrevet Mai 6, 2008 Heihei, takk for svar, og beklager for tregt svar fra meg grunnet militæret Lyden var der fra jeg kjøpte bilen på 198.000 km, bilen har nå gått 212.000. Han jeg kjøpte bilen av hadde bare pusset den opp, og knapt kjørt med den. Tar det lang tid og skru av dekslene for og komme til kjedet og skinnene? Har perm fra fredag, skal sjekke det ut da.
635csi Skrevet Mai 6, 2008 Skrevet Mai 6, 2008 Tar det lang tid og skru av dekslene for og komme til kjedet og skinnene? Har perm fra fredag, skal sjekke det ut da. Du må av med toppdekslet, og dekslet i fremkant av motoren. Du må sikkert demontere termostathuset også for å enkelt komme til alle skruene. Skulle ikke ta så forferdelig lang tid dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå