-Roger- Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/roga ... /1.5540076 Men det er da ingen e39
Bonden Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Etter røyken å dømme har det skjedd et turbohavari.
Flatshift Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Noen som har no peiling på hvorfor motor har hengt seg opp og holder maks turtall? mener jeg har sett en film av den bilen.. motoren holdt absolutt maks på turtallet og røyka ekstremt.
Ad|oS Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Hadde håpt noen røykla E39 på den gøye metoden. Type gummibrenning hehe
Astri Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Hehe, syns det beste her, va BMW reklamen som ruller under artikkelen. hehe
Bonden Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 Du flatshift ,ved et turbo havari eller sliten turbo kan det kommet så mye olje inn i innsugssystemet (full intercooler) at motoren begyner å gå på denne oljetåka ,da hjelper det ikke å vri av nøkkelen ,dette resulterer i overrusing (kan ikke garantere at det er feilen her men minner om det).Jeg har selv oppled dette på en bil jeg har kjørt.
kazynor Skrevet April 30, 2008 Skrevet April 30, 2008 ja det stemmer dette..oljetåke+varm motor = løpsk motor. opplevde selv dette med en buss med kraftig oljelekk i turbo. da denne olja kom seg inn i intercoolern og inn i motoren, gikk den "løpsk". Da turall telleren var godt igang på andre runden gikk vi et stykke unna og venta på at den skulle eksplodere hehehe... utrolig nok sviver den motoren den dag i dag, riktig nok med en smule rådebank men pytt pytt...
rolfi Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Hvordan kvæler man en bil med automat egentlig? Sånn i tilfelle noe slikt skulle skje. Greit med manuell å bare sette den i et tungt gir og slippe clutchen.
Bonden Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Det er ikke lett å kvæle en bil med automat den eneste måten er vel å stappe noe inn i luftinntaket slik at motoren ikke får luft. Det er ikke lett å kvæle en bil som overruser ved å slippe ut clutchen heller momente er ofte så stort at clutchen brennes opp veldig fort ,det gjorde den på jeg prøvde å stoppe på den måten.
MPowered Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 ta strøm til coiler? eller pluggledninger? Ikke alltid de er like lette å komme til på nyere biler. Dieselbiler går jo også uten strøm, eneste de trenger er litt strøm på dieselpumpa. Ikke alltid det engang, da jeg har kjørt en chevy fullstendig uten batteri.. tror nok å stoppe luft tilførsel er det sikreste, men sikkert ikke enkelt å stå i motor rommet å holde roen med en motor som går klikk ;P
Hoem Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Stoppe luft, eventuelt kappe ledning fra dynamo og batteri.. Da stopper det ganske raskt..
JoCCe Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Men om man plutselig får gassheng vil man ikke sette bilen i fri, åpne panstret å gå frem å begynne å fikle Hadde ikke jeg turt om bimmern sto å kvessa seg på 6-7ooo. :S Veit erlig talt ikke hva jeg ville gjort da hvis det var med automat, satt den i drive å girt opp i 5 å på med brekk å håpa på bilen ikke tvangs gira ned, heller tatt en konverter istede for å blåse hele motoren :S hehe My rart men håper ikke sjer ;D
Ballder Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Nå skjer jo slike fenomen som dette kun på dieselmotorer og IKKE bensinmotorer, så fjerne strøm til coil/fjerne pluggledninger er liksom ikke et tema. Strupe luft er eneste utvei for og redde driten i slike tilfeller.
buskmann Skrevet Mai 1, 2008 Skrevet Mai 1, 2008 Det ser ut til at vedkommende brukte litt tid på å få opp panseret også: Tror jeg ville holdt meg langt unna den som bruktbil. Noen som tilfeldigvis vet reg-nummeret?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå