Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, jeg kjøpte meg ny bil for ca 1 uke siden, å det er ein BMW e36 cab 328i 96 mod.

å plutseli en dag skulle jeg ta av taket,men ikkje talom om det ville, glasrutene går heller ikkje ner når jeg trykker på knappen,(som de jore før)

andre som har vert borti det problemet?

ringte til bmw å de sa det skulle ligge en motor på hver side i bagasjerommet,men fant kun på den ene siden?

takker for allt hjelp jeg kan få :) ( sommeren er her snart å jeg får ikkje ner taket KRISEEEE) hehe

Skrevet

*Sjekk sikringer

*Sjekk om det er spenning fram til motoren(ene) når det skal være det

*Sjekk om bryteren fungerer som den skal

*prøv å jumpe isteden for bryteren

Skrevet

oki,får ta en titt på det imorgen,men akkuratt nå er det HELT døtt, her en dagen så virket det litt,men plastdekselet som skal åpne seg så caben skal gå ed i opnet seg ikkje,så får prøve å overstyre det etter litt måling:)

takker for svar folkens

mvh stein arild vold

Skrevet

Ingen som har en DIY på hvordan man reseter motoren på cabben når man har tatt ned taket manuelt med "hempen" under baksetet??

Skrevet

Jeg har ;) Begge motorene skal ligge på venstresiden i bagasjerommet. Den ene står inne i venstre bakskjerm, så kan være litt vanskelig å få øye på.

DIY: Resetting av tak:

Dra i håndtaket under venstre baksete. Løsne så taket i forkant(Er litt usikker på hvordan man gjør det på helautomatisk). Løft opp bakdelen av taket og løft opp luka til taket. Legg taket ned i rommet sitt og ha igjen luka. Legg noe tungt oppe på luka slik at mikrobryteren til luka registrerer at den er igjen. Sett deg inn i bilen og hold inn bryteren til taket mens du vrir om tenningen 1 hakk. Fortsett å hold knappen inne til du hører motorene begynner å surre(Ca 30-40 sekund). Når disse er ferdige med å gå skrur du av tenninga. Åpne så bagasjerommet og sett motorene tilbake på plassen sin. Fjern det som eventuelt ligger oppe på luka og prøv å kjør opp taket ;)

Tror ikke resetting av tak er løsningen på problemet i denne topicen. Høres mer ut som en sikring eller et rele. Virker vinduene hvis du bruker bryterne til de?

Skrevet

glasrutene fungerer heilt fint med vanlige knappene, å dem går litt ned når eg opner døra. meeen, ganske dødt ellers;)(med cabknappen)

skal få prøvt å resete det ikveld å håpe det er det som gør saken;)

typisk dritt i finaveret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...