Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e36 320i 93 model, å nå i det siste har det vært en irriterende knirkelyd når jeg vrir på rattet, noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette?

Fredrik

Skrevet

Sliter også med en irriterende knirking i rattet jeg og... hvordan skal man ta Airbagen sikkert ut? har litt respekt for airbager... har følt hvordan disse funker..

Skrevet

samma problem med min E39

bare av og til og er ikke sikker på om det er noe i forstillinge som forplanter seg???

Noen som har fixet problemet på sin??

Terje

Skrevet

Jeg kan bare nevne at jeg har samme lyden og bare av og til.. har ikke giddet å gjøre noe med det men en dag renner det over og da sprayer jeg CRC inni sprekken dær :P

Skrevet

Hvis det knirker pga gnissing mellom rattet og dashboardfestet så gjør kobberpastaen susen. Det fulgte faktisk med når jeg kjøpte nytt bmw ratt. Selger det i små tuber på biltema.

Skrevet

Har også hatt dette problemet, å etter litt søking på nettet, så fant jeg ut at i 90% av tilfellene, så er det i gjennomføringen i torpedoveggen knirkelyden kommer fra. På min hørtes det ut som om det kom fra rattet, men lyden forplanter seg opp gjennom rattstammen. Dette er litt arbeid, ettersom du må smøre dette fra undersiden av bilen, å det er litt trangt opp til rattstammen. Jeg tok en boks med smørefett (noe litt tykkere en WD40) å fikk laget en ca 40cm lang "nippel" ut fra den, heiste bilen opp på en bukk, å stakk nippelen opp mot rattstamme (i motorrommet), og sprayet på. Svingte litt frem og tilbake på rattet, å sprayet en omgang til. tok en kjøretur etter det, å etter et par km, så var all lyd borte, å den er ikke kommet tilbake, etter snart 1 år.

• 4 weeks later...
Skrevet
noen som kan forklare how to ta av rattet for dummies? :wink:

Veeeldig enkelt !

For dere med airbag system : ta av batteriet. To torx skruer på undersiden av rattet, løsne disse. så tar du et flatt skru jern å vipper FORSIKTIG ut airbagen. kan og løsne dekselet rundt rattet som er en eller 2 skruer, da kan du koble ledningen av systemet til airbagen. men ta av batteriet for sikkerhets skyld. Så har du en stor mutter, str 16 tror jeg. løsne av denne og rattet er avmontert. spray gjerne litt wd 40 nedover stammen og smør på med kobber fett. så monteres det helt omvendt ;) Husk og ikke stramme mutteren så sinnsykt masse.

Til de uten airbag er det bare og vippe ut dekselet i midten av rattet og skru av mutter str 16 og smøre opp på samme måte ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...