Rayb Skrevet Mai 28, 2008 Skrevet Mai 28, 2008 Jepp, der er settet jeg kjøpte: http://www.one-stop-factory.com/pdetail ... =1&search=¤tpid=8604 Limer du inn de engelsk kodene får du forklaringen på engelsk ja. Jeg vet det er et diagnosestikk i motorrommet på E30 også, men om det er 20-pins kontakten vet jeg ikke... Hvis jeg skal tippe, så tror jeg det Så oppskriften er: -En stk. gammel laptop med 9-pins kontakt, også kalt COM-port -Et stk. kabelsett fra one-stop-factory.com (som linket til over) -Et stk. Carsoft 6.5 + Sp1 programvare fra thex.org (følg forklaringen fra tidligere innlegg i denne posten, takk igjen til Arild.G) -En stk. BMW av ymse slag Lykke til.
Fliid Skrevet Juni 5, 2008 Skrevet Juni 5, 2008 Mener og ha lest / hørt at carsoft fungerer best med 95/98, stemmer det?
Rayb Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 Nei det vet jeg ikke, kan kanskje tenkes at diverse moduler og slikt i dagens biler er blitt for avanserte for Carsoft...??? Men det funker fjell på min E46
MagnusA Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Løfter en gammel tråd. Er det fortsatt Carsoft som er det mest kurrante diagnose verktøyet for hobbymekanikere? Er jo vant til Vag-Com på VAG biler, er Carsoft et tilsvarende program for BMW? Noen med erfaringer fra begge?
Magnus M Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Vil anbefale Bmw scanner 1.4.0, da slipper du problemer med com port osv, går via Usb. Kan også gjøre litt mer en med carsoft.
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Noen her som har klart å installere DIS på VmWare? Jeg kommer rimelig langt i denne prosessen, men sliter når OSC server skal installeres.
MagnusA Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 Magnus M skrev: Vil anbefale Bmw scanner 1.4.0, da slipper du problemer med com port osv, går via Usb. Kan også gjøre litt mer en med carsoft. Supert, takk for svar. Likte ikke helt det med com port nei...
Trond H. Olsen Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 BMW 2002 Fredrik skrev: Noen her som har klart å installere DIS på VmWare? Jeg kommer rimelig langt i denne prosessen, men sliter når OSC server skal installeres. Ja, klarte det med litt banning og kaffe. Bare å følge denne guiden til punkt å prikke, så kommer den til slutt: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1312104
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 17, 2010 Skrevet September 17, 2010 guardion skrev: BMW 2002 Fredrik skrev: Noen her som har klart å installere DIS på VmWare? Jeg kommer rimelig langt i denne prosessen, men sliter når OSC server skal installeres. Ja, klarte det med litt banning og kaffe. Bare å følge denne guiden til punkt å prikke, så kommer den til slutt: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1312104 Takk, men her benytter de seg av EasyDIS, jeg har derimot DIS V39. Dessuten skriver han ikke framgangsmåten han benytter seg av når han installerer DIS. Jeg har fått Ediabas/Inpa til å funke med Carsoft moduler, så der er ikke problemet.
hanssae Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Har du sett denne siden ? http://dis.robmw.altervista.org/dis/index.htm Hva er forskjellen på EasyDIS og DIS V39 ? Selv så bruker jeg EasyDIS på VmWare til min E65
BMW 2002 Fredrik Skrevet September 19, 2010 Skrevet September 19, 2010 Fikk installert DIS V39 i går. Var diskettene til OSC server 5.0.7 som ikke funket helt. Løste seg når jeg lastet ned en ny versjon på OSC sine hjemmesider.
tinnsoldaten Skrevet Januar 22, 2013 Skrevet Januar 22, 2013 Og hiv og hoj , på tide med påfyll..... INPA , ingen som bruker det ? Har kabel , driver , software til å "modde" kabelen og selve INPA sofware`n Funker som en drøm , litt pyton det er på tysk ...
kimmen12 Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Gammal tråd, men.. Hvordan kan du modde en kabel med software? ;o Hvis du vil ha det på engelsk søker du bare litt på google så ordner det seg =) jeg hadde tysk i begynnelsen
tinnsoldaten Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Du har en brikke inne i pluggen til kabelen , den kan du endre innstillinger på. Dvs jeg måtte det for å få kabelen til å virke med INPA. Jeg har engelsk , en gammel versjon , men den INPA jeg har nå er siste og kun på tysk... Ja , kan ha flaks å finne noe nå , er en stund siden jeg lastet den ned...
kimmen12 Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Prøvde den nyeste versjonen jeg og.. men så under spesial functions at full diagnose ikke er mulig... Går det hos deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå