Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett litt på ang straming av håndbrekk på e34.. jeg har ikke gjort det på en bil med skriver bak før.

men det jeg har gjort hittils er og slakke håndbrekket inni bilen helt..

så lurer på skal det ikke være et hull i skriva på e34 1992? som jeg tar et skru gjern igjenn om og stramer? eller hvordan gjøres det på denne modelen?

hva må skrus av osv å hva må ikke skrus av.. må jeg ta av calipern og skiva? for og komme til?

trenger noen tips?

Skrevet

Jeg hadde av skiva men sikkert ikke nødvendig. (Byttet nye klosser, skiver og sko) Jeg jekket opp bilen slik at jeg kunne kjenne motstanden etter hvert som jeg justerte. Husk sette på håndbrekket da. Etter gjort dette begge sider ta en test på brekket på en flatt grus vei eller noe om du ønsker ha det likt på begge sider. Har du haynes mener jeg det står noen bilder der.

Skrevet

så da ved å ta av hjulet, så finner man en justeringskrue inni en av hjulboltshullene ved å snurre på skiva? må man gjøre dette på begge sider eller er det bare på ene siden...?

må nå bare spørre.. :)

og i dette tilfelle er vel "rette veien", det vanlig med klokka...?

Skrevet

Først slakker du vaierne inne ibilen,så skal det ene hjulbolthullet stå ca.kl.4 lys så med en lommelykt ,så ser du justeringshjulet. Stikk så inn et skrujern og drei til skivene står fast ,drei så tilbake 3,4 hakk.Dra så til håndbrekket 5klikk ,skru til justeringskruene sånn at brekket ligger akkurat på hjula. Hvis ikke bilen står i ro på 8klikk dra til justeringskruene litt til. 8)

Skrevet

Ja juster begge sider. Husker ikke hvilken vei men det merker enn om enn jekker opp på motstand etter hvert. tror det var ca 12 knepp den skulle stilles tilbake ved nye skiver og bremssko.

bygwqqjj6gwhydxrivp2.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...