FrAnKy Skrevet Mai 2, 2008 Share Skrevet Mai 2, 2008 Det er mye olje på markedet og få.. Men hvilken type skal man bruke på BMW? Jeg har fått mange gode råd, men de fleste sier bare hvilket verksted du ikke skal skifte olje hos. Hvorfor er oljen til Shell så dårlig? Olje er vel olje? Hvem vet? Føler for å få ryddet opp i dette med olje problemet. Jeg vil vere trygg når jeg skifter olje, og motoren fortjener det beste. Kjører en 1993 modell E36 325i Coupé og den får smake på de fleste oljetypene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryan Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Jeg selv kjører med mobil 1 5w40 og det har bilen min alltid blitt kjørt med. Og bmw anbefaler denne olja men castrol 0w40 er også en veldig bra olje. Er smart å holde seg til en olje type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrAnKy Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2008 Hadde jeg vist hvilken type olje som er best til BMW hadde jeg selfølgelig holdt meg til den. Men jeg vet ikke hvilken olje type jeg skal bruke. Og hvor jeg kan finne ett svar. Og hvilken butikk jeg kan få kjøpt den hos. Spørr jeg en bensinstasjon eller ett verksted, så sier de bare "hos oss selfølgelig, denne typen her er den som er best til biler". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryan Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 mekonomen, meca manger plasser du får kjøpt. men ikke kjøp på bensinstasjon. mobil 1 5w40 og castrol 0w40 er den olja bmw anbefaler. koster litt men lønner seg. www.mekonomen.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrAnKy Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2008 Nei, jeg hørte Castrol skolle vere bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryan Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Ja det er vell den beste olja du kan kjøpe til bmw din. men den koster litt. trenger jo en del olje, blir non liter det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en tlf til GS Bildeler og spurt dem. De har innimellom kampanje på olje og filter. Til min 520 fikk jeg Castrol olje og oljefilter til under 400 spenn inkl frakt på kampanje rett før jul. Rimelig pris og olje som er tilpasset motor. Selv er jeg litt heldig som slipper unna med den rimelige Castrol olja, en nyere og avansert motor krever nok en bedre olje. Men som sagt GS har kampanje innimellom. Ta en tlf og spør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryan Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Det var ganske billig det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSX_racing Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 står selv i instruksjonsboka at dem anbefaler kun castrol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbkomfort Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 står selv i instruksjonsboka at dem anbefaler kun castrol Sier BMW at en skal bruke Castrol? Er det Haynesboka du mener så er det fordi den er sponsa.. Hvilken olje skal jeg ha på M30B35 da? W15/40 mineral, W10/40 delsyntetisk, W5/40 syntetisk, eller W10/50 syntetisk ?? Lurer på dette siden motoren egentlig er en 60-tallskonstruksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 På min M52b28 står det på oljelokket: BMW Recommands Castrol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrAnKy Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2008 Castrol er jo verdens kjendt! Hvorfor ikke Castrol? Jeg ville tro de har like bra type olje. Alle båter og skip bruker Castrol. Caterpiller liker jo Castrol. Og Caterpiller er verdens-ledende innen maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Hvordan er Castrol Magnatec W5-40? 350kr for 4l, kampanje på mekonomen er vel ikke ille? Er det helsyntesisk eller del-syntesisk som er greia på m50/m52 motorene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrAnKy Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2008 Hvilken type BMW har M52? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryan Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 jeg ville brukt helsyntetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå