e30 tic Skrevet Mai 3, 2008 Share Skrevet Mai 3, 2008 Ja om økonomien tilstrekker blir det annen eksos. Koster endel altså! hehe.Tusen takk for komplimenter. Er utrolig fornøyd med bilen. Skal prøve og få den helt strøken. Ja det er m3 speil på bilen, syntes den kledde de. Noen som vet hvor man kan få kjøpt CSI frontfanger? =) Må bare legge til at bilen kostet mer enn det det står i annonnsen da det er ny bakaksel, batterier og dekk. prisen i annonsen var "objektpris" og uten eu, bilen er nå fikset =) Så det bare var sagt, hehe. husker jeg kikket en del på denne når den var for salg, minnes det va nice price for en pen bil med litt små plukk ja grom sommer bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 3, 2008 Stemmer det Søkte litt rundt nå. Prøve og skaffe meg CSI fronten iallefall, men fant den ikke noe sted! Noen tips? eller noen som vetom en som har delebil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Mai 4, 2008 Share Skrevet Mai 4, 2008 Gratulerer med ny skute, ser grei ut denne Faktisk en av de ganske få av 8 serien som kler vingen i mine øyne. Speilene er vel orginale csi speil? Mulig det ikke er det, synes vinkelen ser litt pussig ut. Får se når jeg får på mine da Csi fronten er ikke det enkleste å få tak i, hender det er en tilsalgs på clube31.net. Delebil har Willys i Narvik, er vel moderskuta til denne det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30_Dale Skrevet Mai 4, 2008 Share Skrevet Mai 4, 2008 Knall flott E31 du har skaffet deg! Forbedringer kan jeg nevne chip...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Mai 4, 2008 Share Skrevet Mai 4, 2008 Alternativ front: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0197166487 Eventuellt: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-E31- ... enameZWDVW Er forresten ikke en ci dette Jesse, er nok en i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2008 Ja den ahr fått bakakselen fra delebilen i narvik. Hehe. e30_dale, chippe v12 sugemoor? har du noen erfaring med det? =) 850i, den nederste leppa der har jeg tittet litt på. de selger den til en billigpenge på streetdesign.no Noen som klarer og Photoshope bilde av fronten min, så jeg kan så hvordan den vil se ut med den leppen? Jeg må skaffe bilde av fronten da, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 For oss die hard e31 eiere er det noen oppdateringer som er et MUST. - Forsterknings plater på bakdemper tårnene, disse har en tendens til å sprekke og plutselig står demperen opp gjennom hattehyllen. - Camberplater framme, gir 1,6 grader negativ camber og fører til at bilen styrer lettere, forbedrer innstyring og reduserer understyringen grunnet den tunge bilen/motoren. -Bilstein Sport dempere, sammen med nye fjærer har det mye å si for kjøreegenskapene. Camber plater og forsterknings plater kjøpes hos www.Phoenixmotorsport.co.uk Selv skal jeg montere Eibah fjærer og bilstein dempere og nevnte camberplater neste uke. Samt en haug med nye foringer. Er masse småting med disse bilene, har hatt en slik bil i et par år og kjenner etterhvert veldig godt til småtingene med den. Så bare spør om det er noe du lurer på. Chip er i mine øyne bortkastete penger, gjør som jeg 40 lapper og du har kompressor og 500++HK (skal installeres i sommer) @ 850i. Var ikke tilfeldigvis du som tok fergen Mortavika-Arsvågen i går?? Sto en Burgunder e31 og skulle sørover da jeg kjørte av fergen. Vinking og Thumbs-up ble utvekslet og jeg følte at dagen med ett ble en smule bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2008 Tusen takk for utfyllende svar! Skal titte litt grundigere på den siden etter jobb idag. Vet jeg må skifte endel foringer selv. Hvor er det best og kjøpe disse? Kompressor hadde jo ikke vært feil akkurat nei. Hvor anskaffer du denne, og hevm monterer den? Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Phoenix er det bare å sende mail til å si hva du skal ha, hen ene der har en 850 selv og vet nøyaktig hva det går i. siden deres er ikke så utfyllende, bare si hva du skal ha du, betalte 90 pund for camberplatene, de er ikke justerbare og krever at man modifiserer litt på topplagret, helt kurrant jobb hjemme i garasjen. Tipper du får tårn forsterknings platene og camberplatene for ca 150£ Foringer har jeg kjøpt i fra statene, dollar kursen er veldig gunstig og selv etter frakt og moms er det nesta de halve av hv GS tar. FCP Groton leverer deler, men de tabbet seg ut på bakstillingen min å sendte deler til e34/e36 og e32.... da jeg poengterte dette beklaget de før de etter en tids leiting fant ut de ikke kunen skaffe delene til bakstillingen.... Uansett betalte jeg 150$ stk for alu bærearmer der, gs tar til sammenligning 2700kr. I forstillingen er urethan foringer å fraråde, de beste casterstags foringene er fra e34 M5. Jeg har også brukt Gault motor i New York, de sender ikke til utlandet men jeg har bekjente i USA som videresendte de til meg (momsfritt) Totalt har jeg nå foringer som koster over 30.000kr på GS, som jeg kjøpte i vinter i Statene for ca 14.000kr. Eibach setter og bilstein demperene kjøpte jeg hos Koed, kom vel på ca 10.000kr med moms og frakt. Pressa er det en i Washington DC som lager, 8-10 psi ladetrykk og intercooler, dette kit'et er kun til 5.0 literen. montering må man gjøre selv, men får med alt man trenger, skal være mer eller mindre bolt on. Supersprint driver å utvikler rust fritt eksos til 850, grenrør og full pakke med high flow katalysatorer. har forespurt ferdigstillelse og pris men har ikke fått svar. Har drevet å undersøkt mye på disse bilene så jeg har oversikten over det meste. Ellers kan www.clube31.net være et greit forum for tips og modifikasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Egil : Var nok ikke meg det, nei. Bilen har ikke vært sør for saltfjellet etter at jeg hentet den ifjor sommer.. Får se om det blir noe i sommer.. Har god lyst til å få med meg treffet i Helsingborg til sommeren, men 190 mil hver vei er jo en bit å kjøre da. Får se hva økonomien tillater Chip har jeg investert i, men er ikke montert enda. Har nye plugger på vei, og disse skal byttes før jeg monterer chippene. Ellers har jeg en Breyton front, csi-speil, csi-diffuser til bakenden liggende. Om det blir montert iløpet av mai gjenstår å se. Kommer i alle fall på iløpet av sommeren 29. april i år, endelig på veien igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 @850i Ok, var verdt et forsøk. Kjørte til Bergen fra Stavanger med min i går. Er jo ikke så mange slike biler i landet, rundt 100 kanskje?? Jeg fikk en forespørsel fra en annen e31 eier om jeg skulle til Helisingborg, han hadde bestillt hotell å greier. Jeg tar nok turen dersom jeg er hjemme fra jobb, hvilket ser ut til å gå greit akkurat nå. Hadde vært morro med en Norsk delegasjon der nede. Jeg lurer på å skaffe meg Csi front, og defuser bak, samt ACS speil, dersom disse er å få tak i lengre. Kommer vel på bilen neste år, skal ta det sammen med ei hellakkering som er planlagt neste vår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mai 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2008 Tusen takk for utfyllende svar igjen ! Skal ta kontakt med deg før jeg bestiller deler. Har også en kjenning i USA så det passer jo bra! Skal få lånt meg en løftebukk og se over hele bilen til neste uke. Blir bra! Vet det er noen foringer fremme som har kvelda så. hehe. Kunne du lagt ut et par bilder av din bil også Egil? Nydelig bil "850i"! liker den fargen der. EDIT: Noen som vet hvor mange poler det er på lamdasonden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 Takk for det Jesse Virkelig sansen for fargen på din også, gjør som sagt at den er en av de få jeg har sett som kler vinge. Er det en orginalfarge? Er vel samme som var tilgjengelig på e34 m5? Meget pen uansett Egil: ACS står øverst på min liste over hele stylingen faktisk inkl speil, men virker vanskelig å få tak i.. Er vel gått ut av produksjon for lenge siden. Kan jo hende du har flaks da P.S. Jesse, satser på at du skal beholde denne litt lengre enn de siste par bilene du har hatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 5, 2008 Share Skrevet Mai 5, 2008 dersom du melder deg inn på clube31.net så kan du se bilder i profilen min jeg heter "noggie" der inne. De tillater ikke hotlinking av bilder, og jeg har ikke bilder andre steder. jo vent litt.... Se her ligger det noen fra i fjor sommer. http://www.felgen-man.de/english/indexenglish.html her er to av de. http://www.felgen-garage.de/Showcars/Egil/5.jpg http://www.felgen-garage.de/Showcars/Egil/4.jpg felgvalget mitt ble bønhørlig diskutert her på Bimmers tidligere etter noen så bilen min i Sandnes. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=64023 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mai 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2008 850I, Takk for det, hehe. Det er en m3 farge, hellakkert overalt utenom motorrommet. Om den blir behold lenegr regner jeg vel egentlig med. hehe. Har hatt 3 biler på halvannen måned nå. Hehe. Egil S. Nydelig bil. Jaja, hva andre syntes om felgene kan jo være det samme, jeg likte de iallefall. utrolig sprek kant! Hadde vleidg flaks igår kan man si. Tok girkassa, mellomakselen og bakakselen :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå