Astri Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Går det ikkje ann å bygge den om til manuell da? Da hadde den blitt ennå mer spesiell tenke eg. Det e ein nydelige bil, så du må ikkje gi opp. Lykke te:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Joda Jesse, jeg hadde nok regnet med at du fikk svar ja Nå går det vel kanskje ann å høre med Egil hvordan har har tenkt å gjøre dette Har har jo holdt på ei stund med sin, og har vel gjort seg opp noen tanker om hvor han skal bestille deler til kassen fra Er nok helt sikkert bedre å få renovert den originale, istedet for å sette inn en brukt kasse som kan finne på å ta kveld etter kort tid... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Manuell ombygging = DYRT. Clucth og svinghjul er ikke billig til V12 Pedal sett og hydraulikken til clutchen må også inn. Mener det var noe som måtte gjøres med motorstyringen også, Automat styringen må lures, men er ikke noe stort problem. Så må man ha selve kassen (brukt i ukjent stand), og ny mellomaksling. Midkonsollen må også endres til fordel fo H-girstangen som man også må ha tak i. Jeg tenkte på dette selv, konklusjonen min ble at detvar allt for mye jobb og ble for dyrt. jeg tipper 30-50.000kr på en ombygging. Min kasse fikk jeg vurdert hos et girkasse verksted da jeg syntes den sjaltet litt rart mellom D og R. Han sa at disse ZF kassene hadde problem med dette stemplet som tidligere forklart, og at mi hadde de begynnede symptomene på dette, og at jeg etterhvert ikke ville få kassen i gir. Jeg har derfor tenkt å få min kasse overhalt, og da tar jeg ALLT, alle nye clutch plate og oppgraderer der det går. Deler og alt overlater jeg til han som gjør jobben. Jeg estimerer 10-15.000kr for overhalingen, men vi får se hva det ender opp på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2008 Okei! tusen takk for svar folkens! @ 850i - Joda, virket veldig koselig han! Svarte på mailen litt mer utfyllende nå. Blir spennendes med svar, Hehe. Engelsken også da, har ikke brukt den siden skolen. Hehe. Egil, 10000-15000 på et verksted for demontering, deler, overhaling og montering? Det hørtes jo overkommelig ut Hørte med en mekaniker som kunne ta det etter stenging. Han skulle ha 12000-15000 på bare av og påmonteringen! Her fant jeg en MEGET interessant side: http://www.rats.no/index.html Det var ikke så veldig langt unda meg heller. Skal ta kontakt med de på tirsdag. Astri: Tusen takk for oppmuntringen! koselig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Var en (sykt pen) e31 med csi-optikk tilsalgs ifjor sommer på østlandet. En rød en. Egil vet sikkert hvilken jeg snakker om. Mener t.o.m. å huske den var RH-regget. Mener han sa han nylig hadde overhalt kassen. Bare et skudd i blinde om noen kanskje skulle vite hvem som solgte den ifjor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Mai 10, 2008 Share Skrevet Mai 10, 2008 Hva slags interiør er det du har forresten Jesse? Helt sort? Nå er det kanskje på tide forresten at Egil fører koblingsskjema for kjørelysene i FTP pent inn på data og deler med oss andre Vet jeg sa sist at jeg hadde slått det fra meg foreløpig, men frister mer og mer å få det gjort nå, spesielt når jeg ser på bildene av din (Egil) med kjørelys på og vippelyktene nede Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2008 Helsort interiør ja. Skal ta photo/polering/shinings dag når den er ordnet. Så skal jeg legge de ut Ja kunne tenkt meg kjørelys i FTP ( som jeg lærte meg for 9 min siden) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mai 11, 2008 Share Skrevet Mai 11, 2008 Er det ikke denne som heter 850CiA ? Syns ikke du bør gjøre store ting med bilen, men den vingen likte jeg ikke. Få på noen fete hjul her (IKKE krom) så er mye gjort. Gratulerer med skikkelig grom kjøremaskin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
850i Skrevet Mai 11, 2008 Share Skrevet Mai 11, 2008 Het 850i fra begynnelsen av. I årsskiftet 92 - 93 gikk BMW over til Ci betegnelsen. I februar -93 kom 5,4 literen, og 850Ci ble produsert frem til mai -99. Faktisk produsert færre Ci (1218 stk) enn Csi (1510 stk). Sier jo litt om dalende popularitet når 850i var produsert i 20072 eksemplarer Ref: www.e31.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2008 Ja har noen andre hjul liggenes, så vi får se eller så blir det også hvitlakkere de felgene som står på! Men først og fremst, Ny girkasse. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 11, 2008 Share Skrevet Mai 11, 2008 Joda jeg husker den røde med Csi optikk ja, så den adri, tror den holdt til nord i fylket. Men det var en veldig flott bil, satser på å komme dit selv med tiden. Kjørelysene - øh.... vel....jeg har noen tegninger liggnde som er blyant skrevet oppå noen BMW tegninger..... Må nesten se om jeg skjønner hva de har gjort. mine FTP er på når tenningen startes (bryter i off), går av når jeg setter i park, og er av når nærlysene er på, når langlysene settes på kommer de på igjen som ekstralys. Er veldg fornøyd med slik det funker. 10-15.000 er engentlig et skudd i blinde for min del, han her bestillte deler fra USA (gunstig dollarkurs for tiden) slik at delekostnaden ble rimelig. Det var visst mye jobb å ta ned kassen, var sinnsykt mange skruer, og de øverste var litt vanskelige å få av. Men jeg tror jeg leverer inn bilen når jeg drar på jobb om 2 uker, da har han en måned på seg. Skal forhøre meg om pris på onsdag, har ikke tid på tirsdag, da skal bilen inn å få byttet alle foringene, dempre og fjærer, ryker nok fort 10-15 lapper i arbeid der og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2008 Ja, CSI optikk er vel noe vi alle vil ha =) Er ikke så lett og få tak i! hehe. Hadde vært morro og fått de til og være kjøelys. Kan da ikke være så vanskelig og koble de om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 11, 2008 Share Skrevet Mai 11, 2008 Csi optikk kjøper man hos BMW, nå kan man kjøpe det hos GS også, da koster det ca 16.000kr, pluss lakkering og montering. Tilganger er nok grei, det spørs hva man er villig til å betale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2008 Ja det er sant, skulle ønske det vokste penger på trær. hehe. Men Egil, det stempel i kassen. Har du noen som helst ide hva det kan koste for meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet Mai 11, 2008 Share Skrevet Mai 11, 2008 Nei desverre, jeg vet ikke hvilken del det er snakk om engang. Sikker på at det ikke finnes en automat kasse spesiallist i Fredrikstad, eller rett over grensen?? Disse verkstedene har som oftest Am-Car miljøet god greie på hvor befinner seg. Å levee det til et bilverksted ville jeg ikke gjort. Ring disse du http://www.bjornmartinsenmaskin.bu.no/ Holder til i Nedre Ullern. (Hønefoss) Blir en liten kjøretur men verdt å høre med de. De har også hente avtale eller disse http://www.bergsauto.no/ ltt nærmere, på Tøyen i Oslo eller disse. http://www.osloautomatgear.no/ på Strømmen i Oslo Si du har en BMW ZF4 kasse så vet de nok hvordan de skal hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå