Gå til innhold

Min nye bmw E31 850! nye bilder 13.07

Share

Anbefalte innlegg

Ja se der ja! Fleste er stengte idag. Så sendte mail til flesteparten av dem.

7ooo eks mva for av/på montering med overhaling kan jeg leve med. hehe.

Blir nok et automatverksted. Så slipper timene og rulle på et vanligt verksted for de klør seg i hodet. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 152
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare hyggelig å hjelpe.

Bytta dempere bak på min bil i dag, ble stor forskjell i bilen.

før så satte den seg veldig bak og fronten løftet seg når jeg trødde på, nå var det bare et vanvittig trøkk i ryggen.

I morgn skal den på verksted å få byttet alle foringene i understellet, samgt demperne framme og på med Eibach pro fjærer.

Blir digg å få bilen tilbake ettepå, da skal den nyyyytes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det sliter jeg med å, hele bilen må jo heve seg endel cm når man tråkker på. Får liksom ikke den samme følesen da.

Skal bli deilig og få den igang igjen. Så man kan begynne og pusle litt med den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er nå hentet av TK-bilservice ( link oppe til høyre) om noen skal klare det er det de.

Hadde vært borte i liknendes tilfelle. Kostet 40.000,-

Så dette blir dyrt :(

Han skal iallefall først da finne ut hva som er galt med den.

Så det er tvi tvi om at det kanskje kan være en bagatell.

off

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være "peis" Jesse, men du burde ABSOLUTT vurdere å ta rettslige skritt mot sjappa du kjøpte bilen oss.

Selv om bilen er kjøpt "som den er", så har du fortsatt visse rettigheter i behold iht. kjøpsloven dersom nærmere kriterier er oppfylt; mest praktisk for deg er at bilen er i "vesentlig dårligere stand enn kjøperen hadde grunn til å rekne med etter kjøpesummens størrelse og forholdene ellers", jf. kjl. 19 ©.

At du skal sitte igjen med hele regninga blir for dumt, de burde iallfall være nødt til å dekke noen av kostnadene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for utsagnet. Hadde en bekjent som er advokat til og titte på det. Fikk tilbake 2000kr fra firmaet og 2000,- kr fra selger.

Selv om dette bare er småpenger iforhold til hva repsummen kommer på hjalp det med en telefon fra en advokat.

Prøver også og sette meg i selgerssituasjon. Om jeg hadde solgt den. girkassen hadde fungert når jeg solgte den og dne ahdde røket 2-3dager senere ville jeg vært behjelpelig med hjelp men er en utrolig trist og DYR situasjon og komme i. For begge parter.

Håper dette går i orden nå! Venter på telefon fra Tk-bilservice nå vært øyeblikk.

Vil bare si at folk her inne er UTROLIG hjelpsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk et røft estimat på min kasse i dag.

levere bilen og få den til bake uten egeninnsats.

Da skal vi fikse allt og forsterke der det går, noe som vil siflere clutch plater o.s.v.

antydet 25-30.000kr kom litt ann på deleprisene.

da skulle kassen væe klar for de knappe 600hk som kompressoren vil gi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del så snakket vi jo om en overhaling og forsterkning av hele kassen, da synes jeg ikke det var så dyrt.

At disse bilene er dyre... vel det kan diskuteres.

når noe blir ødelagt så er det dyrt å fikse, men det er ikke så ofte det skjer, og fikser du det holder det i mange år til.

Noen engelskmenn hadde regnet litt på det de. bilene har omtrent nådd bunnen ang salgs pris, så du har ca null i verditap. større feil er ikke så ofte og summa sumarum så er kostnaden pr kilometer ikke så høy (mye takket være mangel på verditap)

Og nevn den bilen som kan gi deg det samme tilbake for den prisen?

V12 og krefter i massevis, et nydelig desing som folk snur seg etter den dag i dag.

som en amerikaner sa " driving this car makes you feel like a million dollars" nevn en annen bil som gir deg det samme til den prisen.

Min har nå vært på verksted en uke, bytter foringer o.l.

Desverre røyk festene til eksospottene og disse var ikke å oppdrive hverken i Norge eller Sverige og måtte fås fra Tyskland, blir nok uten bilen til slutten av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei i sin helhet er det jo ikke det.

Om man ser på vanlige slitedeler så er de jo betydelig mye dyrere. Men som du sier, det er verdt det ihennhold til hva du faktisk får for pengene.

Er ikke mange bilene som kan sammenlignes i dne prisklassen nei!

Lurer på hva jeg kunne fått for min bil, når den er fikset selvfølgelig! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 850i ligger i dag mellom 2-300.000kr litt avhengig av stand, en csi ligger på 4-500.000kr.

Jeg tror vi kan forvente at disse bilene vil ligge på det nivået framover, så om man kjøper en så vil de ikke dette i pris noe mer.

Jeg tror nok man kan kjøpe en billig en, legge litt penger og selge igjen for mer enn man ga om man har fikset litt på bilen.

Jeg kjøpte min for 2 år siden, etter det har jeg kostet på min bil minst 150.000kr.

håper det vil stoppe på rundt 500.000kr totalt, men da er bilen 100% strøken.

verdt pengene, vil tro det. får jeg det noen gang igjen... nei, men man lever bare engang, og denne bilen skal jeg aldri selge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadd emulighet for og koste på min like mye! eheh

Nå gruer/gleder jeg meg til et svar på mandag. Ta opp et lite lån for og ta reparasjonen der. Så skal det bli deilig og prioritere andre påkostninger til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ble det manuell kasse, eller ny automat??

Sitter i Sibir akkurat nå jeg men fik tilbake min bil rett før jeg dro.

Nye foringer og bilstein/eibach fungerte veldig bra.

bilen ligger vanvittig godt på veien, men jeg er litt usikker på om det blei for stivt.

med 19" hjul kjenner jeg nå forskjell på asfalt kvaliteten langt opp i ryggmargen. og bilen er mye stivere.

I høy fart er jeg litt usikker på rumpa, det er noen der som kjennes litt merkelig ut, og enten er det fordi det henger så godt, eller så er den i ferd med å slippe.... det skal jeg finne ut av når jeg kommer hjem om 3-4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...