Gå til innhold

E36 familietouring *nye blinklys*

Anbefalte innlegg

Ja, da kommer en liten tråd om bilen min. Som fattig student og nybakt pappa er det svært begrenset hva man får råd til (les: får lov til) å bruke penger på når det kommer til bil. Men da vi fant ut at vi skulle ha stasjonsvogn fikk jeg iallefall bestemme at det måtte bli en BMW. Med et budsjett på 50 000,- å kjøpe bil for, var det E36 som var mest aktuelt. Mange mente jeg selvsagt måtte kjøpe Toyota eller Mazda eller noe annet billig japansk. Blablabla! -No way!

Bilen er en 1996 modell, gått 165 000, 318i (M43), med temmelig lite utstyr. Her mangler det klima, elektriske vinduer og kjørekomputer, men bilen er temmelig godt holdt, og eid av en voksen kar. Her er noen bilder fra da jeg kjøpte den:

fsrh9gnxcv5skimwxq1e.jpg

luzp78yfl8ji0sx20n9d.jpg

rg37z1dz84p2rkfn4an6.jpg

Henta bilen i Molde, her er jeg på vei hjemover

387lmdur5q9i7ltouw6p.jpg

Har ikke gjort så mye med den enda, og veit ikke hvor mye som kommer til å bli gjort heller, men her er noen drømmer:

Senke den fremme (30mm)

Nye felger (nettopp montert)

Lyst tona ruter helt frem

Angel eyes

Nytt interiør, sport eller skinn

M3 fangere og skjørt

Større motor

Nye lykter bak (hvite/røde) og nye blinkers

Stabstag (tårnstag, heter det det?) framme og kanskje bak hvis de ikke kommer i veien for barnevogna :lol:

Foreløpig har jeg altså ikke gjort så mye, men jeg har bytta blinklysa framme. Kjøpte noen brukte her på forumet (har ikke råd å kjøpe nytt, må vite) som var i chrome. Er bare sånn halvveis fornøyd med resultatet, men uansett bedre enn de oransje på en bil med denne fargen.

Så får vi bare se hva framtida bringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg endelig fått på sommerfelger! Jeg hadde ikke råd til noe annet enn brukt, og det tok litt til før jeg fant noe som virka bra. Valget falt til slutt på originale Z4-felger (modell 103). Disse fikk jeg kjøpt av en pappagutt på Oslos vestkant som skulle ha større på sin Z4. Ja, det var selvfølgelig faren hans som eide den Z4'en :lol:

På felgene sitter det nesten nye conti sport 2 i dimensjon 225/45.

Fikk felger og dekk for 5 000,- noe som passer min lommebok fint!

ntmakxlzwu865yimc84y.jpg

Med vinterfelger:

t22tavexay5kyr1kj8g8.jpg

Med sommerfelger:

ub0sc7b59c1aw2b0gus2.jpg

(Beklager dårlige bilder, de er tatt med mobilen)

I dag har jeg også fått polert bilen skikkelig, og det trengtes!! Likevel er det alltid en blanda følelse å polere sånne gamle biler; det er digg at den blir blank og fin, men samtidig oppdager man all rusta som er kommet i løpet av vinteren. Her må det nok lakkeres litt på bakluka (rust her synes å være standardutstyr på disse bilene) og diverse andre steder i løpet av sommeren, ja...

Her er et bilde av nypolert bil i kveldssola:

mxrwwieau0ta1rurao0p.jpg

Jeg er fullt klar over at den må senkes litt framme, men bak liker jeg egentlig høyden som den er:

xwoqkqoleakz2nqr3e9l.jpg

Dessuten skal dette først og fremst være en familiebil til daglig bruk, og da nytter det ikke med noe skikkelig hårete senk...

Ok, håper det kommer mere å melde om senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva som skjer med blinklysa framme? De var ikke pene..

Men med planene dine blir det bra. Fin farge på familetralla.. :)

Å kjøre med moderat senka bil er ikke noe stress, så lenge man ungår å råkjøre over fartshumpene.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom det en tråd om touringen din ja.;)

Ang. senk så kan jeg (nesten) garantere deg at du ikke vil få problemer om du tar den ned mer enn 30mm. Hvis du da ikke har planer om å kjøre rally med den da...:D

Jeg kjører jo som sagt 40/30 på min, og den skal få senkeskåler forann i tillegg. Har ikke hatt noen problemer til nå.

Ble bra med nye felger da.

Men for å være ærlig så ville jeg satt på de oransje blinkerne igjen :roll:

Kan jo bestille fra BS da. Tror jeg gav 5-600 spenn for mørke front- og sideblink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her må noe skje med blinklysa...

Satser på å få montert nye neste uke, nå er det for mye eksamenslesing.

Noen som har erfaring med å sote vinduene selv der ute? Lurer jo litt på å prøve, siden det blir endel billigere enn å få det gjort profesjonelt. Og hvilken solfilm er best i så fall? Er greiene til Solfilmhalvpris.no noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ble det med 00/30 senk. kunne vært senka 10-15mm bak men

quote]

Kan være lurt å stille bilen på flat asfalt og med forhjulene rett frem for å danne et riktig bilde.

Ellers tror jeg 30 foran og 10-15 bak vil bli perfekt. Har 30/00 på touringen min nå, men kommer nok til å montere M-tech fjærer bak for å kompensere litt, er liksom litt for høyt bak iforhold til foran synes jeg..

Kan ordne med bilde av skitten bil hvis det er interresangt å se hvordan touringen er med 30/00 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, maurtin! Synes det så bra ut, jeg. Takk for bilder :)

tommyfo, hadde vært kjekt å sett bilder av din med 30/00, ja. Bare legg ut her om du gidder!

Hvordan er det å kjøre med 30/00? Regner med det kjennes litt stivere, eller er det nesten ingen forskjell?

Uansett: etter massivt press fra folket på bimmers.no (og min egen overbevisning) er det nå nye blinklys på vei i posten. Håper å få dem på i løpet av neste uke. De har klart glass, men svart bakgrunn i stedet for chrome som jeg har nå. Bilder kommer...

Så blir det senk til sommeren! Må bare få skattepengene først :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...