Gå til innhold

Girkassa låste seg i 2ndre giret

Singda
 Share

Anbefalte innlegg

Netopp fått start på bilen nå og skulle test kjøre den litt små hart,så dro jeg ut 2ndre giret og skulle gire til 3dje men det gikk ikke, var låst i 2ndre gir å fikk ikke den i fri eller noe som helst..

er byttet motor i den og girkasse mener jeg,å veit ikke om det er noe girkasse olje på den :P men jeg tror det, va kan det være egentlig?

håper på svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om klutchpumpa er lufta pga det ikke var meg som skiftet motoren, men clutchen funker fint den altså.

hvordan finner jeg ut om det er kassa som er rassert da? må vell kansje bare skru den opp? er det mye jobb vist jeg ikke har annet en garagejekk og bukker for bilen å stå på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har en kompiss som skifta girkasse på 1.5 time med garasje jekk og bukker :)

Så skal ikkje vere nokke problem om du har skrudd litt og har litt teknisk innsikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har en kompiss som skifta girkasse på 1.5 time med garasje jekk og bukker :)

Så skal ikkje vere nokke problem om du har skrudd litt og har litt teknisk innsikt :)

Okey,det var ikke så ille.

Får se om jeg tar en titt på den idag da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen det var et helvete når vi skulle ha kassa på den "nye" motoren som jeg satte i...

Får håpe du ikke støter på noe problemer. Har forøvrig en ekstra gearkasse hjemme, men den passer vel ikke din motor.. Er kassen som står på m40 motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje det fint å ha den i 2 gir da? :)

Er jo et ganske bra gir å låse seg i ja;P men plagsomt alikavell :P

så er det likeste å bytte kasse kansje?

synes også det var for mye slakke i girstanga egentlig både før og etter den låste seg, kunne dra stanga kansje 1 cm opp og ned og var veldig slakk når jeg lirket den side til side.

Tok en titt under bilen for å se litt men eneste jeg la merke til var kansje at den korte stanga ifra girstanga som går bakover ifra "girstangleddet" til en liten boks eller noe med hull som den var putta inni, så ikke ut som den satt fast i hele tatt og kunne lirke endel på den. (Flink de som skjønte va jeg mente der :P )

Men skal prøve å finne bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...